خبرفوری گزارش می دهد: /تکرار /

همه چیز در مورد قطع یارانه / معرفی سامانه اصلی و نحوه شکایت

در روزهای گذشته پیامکی با این متن که یارانه شما قطع شده به برخی از هموطنان ارسال شد،پلیس فتا این شماره پیامک را جعلی اعلام کرد حال باید دانست در مواجه با قطع یارانه به هر دلیل باید برای اعتراض و نحوه شکایت چه کار کرد.

همه چیز در مورد قطع یارانه / معرفی سامانه اصلی و نحوه شکایت

به گزارش خبر فوری ، در روزهای اخیر برخی کلاه برداران در تماس با برخی شهروندان به بهانه قطع یارانه ، اطلاعات حساب آنها را دریافت و از موجودی شان سرقت کردند، با توجه به تعطیلات تعدادی از کلاهبرداران در تماس با شهروندان به بهانه اینکه یارانه آن‌ها قطع خواهد شد، اطلاعات حساب و رمز حساب را دریافت و از این طریق اقدام به سرقت موجودی بانک این شهروندان کرده اند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ مورد برداشت حساب به این گونه انجام شده است که متأسفانه شهروندان اطلاعات حساب و رمز خود را به کلاهبردار داده اند.

براساس این گزارش حال برخی مردم نگران شده اند که باید در مواجه با این قبیل پیامکها چه کاری انجام دهند، مهمترین مورد این است که یارانه بگیرانی که به هر دلیل یارانه شان قطع شده است باید به سایتی که وزارت رفاه اعلام کرده مراجعه کنند.


براساس گزارش خبر فوری ، وزارت رفاه اعلام کرده است سامانه اعتراض به قطع یارانه نقدی دائمی شد و شهروندانی که یارانه آنها قطع شود می‌توانند به مدت ۲ ماه پس از قطع یارانه به سایت yaraneh10.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.


وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه ای اعلام کرد: درباره قطع یارانه افراد غیر نیازمند به اطلاع می رساند، بدلیل اینکه برخی از شهروندان موفق به ارسال درخواست بررسی علت قطع یارانه در سایت یارانه 10 نشده اند ، به منظور ایجاد فرصت برای این دسته از هموطنان اعلام می گردد ، هموطنانی که یارانه آنها قطع شده است تا مدت 2 ماه پس از قطع یارانه می توانند به سایت یارانه 10 مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.


نکته مهم این است که فرآیند بررسی اعتراض ( از ثبت درخواست تا پاسخ ) کاملاً غیر حضوری صورت خواهد گرفت.

گفتنی است، به منظور پاسخگویی به سؤالات و شبهات هموطنان در خصوص طرح هدفمند کردن یارانه‌ها و ثبت شماره حساب بانکی مرکز پاسخگویی 24 ساعته سامانه حساب خانوار در وزارت رفاه و تامین اجتماعی راه اندازی شد.
همه سرپرستان خانوار سراسر کشور می‌توانند سؤالات خود را در خصوص ثبت شماره حساب بانکی از طریق تلفن48031222-021 با کارشناسان این مرکز در میان بگذارند.
همچنین تلفن 9009000017 یک شماره خاص است که سرپرستان خانوار در هر نقطه‌ای از کشور می‌توانند با تلفن ثابت بدون پیش شماره سؤالات خود را مطرح کنند.
کارشناسان مرکز پاسخگویی سامانه حساب خانوار در وزارت رفاه و تامین اجتماعی 24 ساعته آماده پاسخگویی به سؤالات هموطنان در خصوص چگونگی ثبت شماره حساب خانوار هستند.

43

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • میررضا طهرانی
    0

    من یک بازنشسته هستم ۲ تومان حقوق می گیرم چرا یارانه این جانب را قطع کردند وچند مرتبه هم عتراض کردم جواب ندادند منتظر جواب شما هستیم

  • علی روشن زاده کدملی ۴۱۷۲۶۴۴۰۸۲
    0

    یارانه نقدی خردادواریزنشده.مستاجروکارگرم فرزنددانشجوودبیرستانی دارم وضعیت کارهم که خوب نیست

  • مجتبی نوری قادی
    0

    چرا یارانه ام قطع شده شغل ازاد دارم مستاجرم یه بچه هم دارم مشکل کلیوی داره لطفاا پاسخ بدین

  • سعیدشجیرات
    0

    سلام یارانه بنده از سال ۹۳ به دلیل دادن شماره حساب اشتباه قطع شده پیگیری کردم فایده نداشت ۰۹۳۷۵۳۰۲۶۰۷ شماره تماس بنده هست

  • ساقی فرزانه
    0

    باسلام همسرم نه مال واموالی داردونه خانه ...مامستاجرهستیم وچهارنفریم بعلاوه دامادم .مردان خانه کاروحقوق ودرامدبالایی ندارند. امالطف دولت اسلامی شامل حال ماشداگررسماجزواغنیانیستیم اماباقطع یارانه که سهم خریدارزاق خانه میشد...ماهم متضررشدیم چراامارگیری دولت اینقدرضعیفه بگردیدببینیدواقعاکیابکمک معیشتی ویارانه نیازدارندیانه چراکسانی که مثلاوام باهزارزوروزحمت میگیرن حسابشون پرمحسوب میشه امادیگرثروتمندان نه چرابایدعده ای که زیرخط فقرند درایران...همین یارانه رانداشته باشند وقطع بشه از28ابان ماه اعتراض کردهمسرم ..گفتن ده روزصبرکنیدمیریزند...یادمان رفت بپرسیم چندتاده روزبایدصبرکنبم تاسهم بچهایم دختردانشجوودم بختم پسرسربازم وهمسرمریضم راازدولت بگیریم... امیدوارم پیگیری بشه کورسویی امیدراازمردم زجرکشیده نگیرید..واقعاخیلی هانیازمندهمین یارانه هاهستند... سپاسگزارم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها