آخرین سفیر شاه در آمریکا: به عملکرد جمهوری اسلامی احترام می‌گذارم/ اکثر اپوزیسیون خارج نشین ایران، خائن و فاسد هستند

اردشیر زاهدی با حمله به اپوزیسیون خارج‌نشین اکثر این افراد را فاسد و خائن دانست که با گرفتن پول از خارجی‌ها بر ضد مردم ایران فعالیت می‌کنند.

آخرین سفیر شاه در آمریکا: به عملکرد جمهوری اسلامی احترام می‌گذارم/ اکثر اپوزیسیون خارج نشین ایران، خائن و فاسد هستند

وزیر خارجه و آخرین سفیر شاه در ایالات متحده آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی آرتی" روسیه، از عملکرد و کارنامه جمهوری اسلامی در 40 سال گذشته دفاع و حملات تندی را متوجه اپوزیسیون خارج‌نشین کرد.

اردشیر زاهدی که 90 ساله است، در این مصاحبه با اشاره به اینکه به آمار بالای تحصیل‌کردکان ایران طی 40 سال گذشته به ویژه افزایش سطح سواد زنان و حضور بالای آنها در دانشگاه‌ها افتخار می‌کند، تاکید کرد که به عملکرد جمهوری اسلامی احترام می‌گذارد زیرا به گفته او جمهوری اسلامی بر اساس یک منطق عمل می‌کند.

او با حمله به دولت ترامپ و سیاست‌های خصمانه این دولت نسبت به ایران، سیاست اصلی آمریکا و دولت ترامپ را "تغییر رژیم" در ایران دانست و در عین حال این سیاست را غیرعملی و "خوش خیالانه" دانست.

او با اشاره به اینکه از نظر آمریکا پسر شاه مخلوع یکی از گزینه‌ها برای تغییر رژیم است، سیاست تغییر رژیم را زیر سوال برد و گفت:" تصور براندازی در ایران خوش خیالی است... اینها( اپوزیسیون) از کجا پول می‌گیرند؟ چه کسی از آنها پشتیبانی می‌کند؟ چقدر ارتش و نیروی نظامی در اختیار دارند؟.. ایران امروز دارای ارتش و نیروهای نظامی و پلیس و.. است. چطور می‌خواهند به ایران بروند؟ با هواپیمای جت شخصی؟!"

او با حمله به اپوزیسیون خارج‌نشین اکثر این افراد را فاسد و خائن دانست که با گرفتن پول از خارجی‌ها بر ضد مردم ایران فعالیت می‌کنند.

او گفت: من بسیاری از این افراد را می‌شناسم... آنها از خارجی‌ها پول می‌گیرند و علیه مردم ایران فعالیت می‌کنند. من آنها را خائن می‌دانم."

اردشیر زاهدی که هم اینک در سوییس زندگی می‌کند، وزیر خارجه دولت شاه در فاصله سال‌های 1966 تا 1971 بوده است. او از سال 1973 تا زمان پیروزی انقلاب ایران (فوریه 1979) در سمت سفیر ایران در واشنگتن بود.

منبع: عصرایران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ابوالقاسم
    0

    سلام جناب زاهدی ،اطلاع داشتم که از اشخاص مسن سیاست ایران که حیات دارند می‌باشید اما ۹۰ سالگی ،را شنیدم تعجب کردم ، یک قرن وتعجب بیشتر از یک قرن بیهودگی ،وقار واحترام آدمها به استواری وقاطعیت شان در راه اعتقادات شان هست ،اعتقادات ،درستی یا اشتباه اعتقادات موضوع دیگری است که مطلق نیست ،همیشه موافق ومخالف دارد،با وجودی که موافق افکار سیاسی شما نبودم اما به عنوان یک انسان مصمم ایرانی وتاثیر گذار در تاریخ سیاسی کشورم برا شما احترام قائل بودم اما امروز احساس کردم یک قرن بیهودگی،

  • عباس
    0

    سلام. جناب زاهدی هرکس به مردم خدمت کند در هر لباسی دوستش داریم. سلامت باشی

  • علیرضا
    0

    به عنوان یک ایرانی خیلی به ایشان احترام می گذارم چون اگرچه در حکومت شاه سمت داشته اما دقدقه سرافرازی مملکت و ملت ایران را دارد و از منافقین و خیانتکاران خودش را مبرا نموده است.

  • کیانی
    0

    شجاعت وصداقت ایشان قابل تقدیر است درود بر شرف تمامی وطن پرستان و ننگ بر وطن فروشان داخلی و خارج نشین . جناب ااقای زاهدی گرچه دیر اما بجا فرمودید و اقرار جنابعالی نسبت به این حقایق صد البته افکار عمومی جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد اینجانب یک فرد عادی با زندگی ساده و متوسط هستم اما دارای وجدان لذا کاملا درک میکنم آنچه از زبان جنابعالی بیان شده حاصل وجدان جنابعالی است

  • رضا
    0

    درود بر شما که در این بحبوحه سیاسی و ضد ایرانی جهانی به سیاست های ایران احترام گذاشتید و سلطنت طلبان و پول گیران از صهیونیستی وهابی جهت عمل ضد مردم و حکومت رو خائن و فاسد ذکر کردید (:

  • منصور. ع
    0

    آقای اردشیر زاهدی ما به سفیران مانند جنابعالی که مردم را لا کلام خودتان به حفط و حراست آب و سر زمین تشویق می کنید سپاسگزارم اما اگر حضرات با مردم رک و راست باشند و آن چرا می گویند در رفتارشان مشاهده شود و ظاهرشان را با آنچه اعتقاد دارند یکی نمایند و به اسایش و معیشت مردم توجه کنند و عدالت را آن چرا در قانون تعریف شده بکار گیرند جمهوری اسلامی ایران یکصد ساله خواهد شد و به بلوغ اصلاح می رسد ابران این سررمبن مطلوم که بخاطر ثروتش خفته در خاکش که همواره مورد تاخت و تاز استعمارگران و بدتر از همه هجوم. افراد داخلی به قول شما خارج نشینان خاین که خود متصدبان فساد هستند قرار داشته و دارد و غریب به یقین به طروق مختلف قرار خواهد گرفت و مانع از به بلوغ رسیدنش خواهد شد و این بنظر بسته به این که چه سیاستهای. اعتقادی, اقثصادی , توسعه یی آقایان سفیران اتخاذ نمایند می تواند داشته باشد. من بعنوان یک شهروند ایرانی وطن خود را دوست دارم و به شما که گاه از صحبت های جنالعالی انرژی کسب می کنیم سپاسگزارم.

  • حسن تالی
    0

    22 بهمن روز پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی مبارک باد.فرمایشات جناب اردشیر زاهدی قابل تقدیر است امیدوارم عاقبت بخیر شود.از بیانات کاملا منطقی ایشان سپاسگذارم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها