عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرفوری مطرح کرد؛

جزییات طرح فروش لیزینگ مسکن/ مجلس به دنبال افزایش وام مسکن است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی طرح لیزینگ مسکن در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خبر داد.

جزییات طرح فروش لیزینگ مسکن/ مجلس به دنبال افزایش وام مسکن است

معصومه آقاپور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره نوسانات بازار مسکن به خصوص بخش اجاره که مردم را با مشکلات بسیاری روبه رو کرده است ، اظهار کرد: در شرایط فعلی نمایندگان در مجلس شورای اسلامی تاکید دارند که مسکن های مهر که تعهد دولت نهم و دهم بود، حتما تا شهریور سال آینده آماده شود و تحویل قشر آسیب پذیر جامعه شود.

وی افزود: رویکرد دیگری که از سوی نمایندگان در جهت رفع مشکل مسکن مطرح شده است این بوده که سقف وام مسکن افزایش پیدا کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: راهبرد دیگری که از سوی نمایندگان مجلس پیشنهاد شده و در حال حاضر نیز در کمیسیون عمران در حال بررسی است طرح فروش لیزینگ مسکن است.

آقاپور درباره اینکه طرح لیزینگ مسکن به چه معناست خاطرنشان کرد: در این طرح مبنا بر این است که شرکت هایی به عنوان واسط ایجاد شوند که یک خرید عمده داشته باشند و این شرکت ها زیر نظر دولت فعالیت کنند.

وی تاکید کرد: در این طرح مسکن به صورت ۲۰ درصد نقد و بقیه به صورت اقساط بلند مدت به مردم واگذار شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره اینکه چه مقدار امکان تصویب طرح لیزینگ مسکن در مجلس وجود دارد، گفت: برای تصویب و اجرای این طرح لازم است که منابع آن از سوی دولت تصویب شود از این رو در حال حاضر مسکن مهر و افزایش وام مسکن در اولویت مجلس قرار دارد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • علی محمدی
    0

    سلام. لطفا به بانگها ابلاغ کنید در خصوص وام سپرده خانه اولی ها با قبول سن خانه دیگر برای پرداخت وام با کاغذ بازی خریدار را از دریافت وام پشیمان نکنند. ودر پرداخت وام تسهیل کنند.۲_در موقع افتتاح حاسب استعلامات انجام و در مرحله اول بگویند که وام خانه اولی شامل میشود یا نه،نه اینکه پس از سپرده گذاری و گذشت یکسال استعلام کنند و در مواردی بگویند واجد شرایط نیستی و سود سپرده را برخلاف میل پرداخت کنند۳_ وام مسکن خانه اولی در تبریز ۶۰ میلیون تومان است ولی در شهر سهند ۴۰ میلیون که این عادلانه نیست به بانگ میگیم وام رو انتقال بدید شهر چدید سهند با تردد به تبریز نداشته باشیم میگن نه ما به سهند وام میدهیم نیاز به انتقال حساب نیست ولی در تخصیص وام از ۶۰ میلیون تومان ۲۰ میلیون تومان کم میکنندو میکن سهند مستقل است .لذا به این بی سر سامانی پایان بدید و با اعصاب مردم بازی نکنید.

  • علیرضا بوکی
    0

    خواهشمند است برای بچه های جانباز هم فکرز کنید ممنونم

  • نامدار باغبانیان
    0

    باسلام من ساکن شهر سنندج میباشم فاقد مسکن در حال حاضر سی میلیون تومان برای وام مسکن خوابوندم گفتند 60 میلیون وام مسکن بهت میدیم تورو خدا تو این شرایط اصلا نمیتونم خونه بخرم خواهشا وامو اضافه کنیدممنون میشم

  • معصومه مؤیدی
    0

    سلام. این طرح بلبرینگ اگه اجرا بشه واقعا عالی هست .هرچند ک همون 20درصد هم فراهم کردنش ما را با مشکل مواجه میکند. ولی در هر صورت طرح بسیار مفیدی خواهد بود . تشکر میکنم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها