جست‌وجو در کاخ سفید برای یافتن فردی که برنامه روزانه ترامپ را لو داد

جست‌وجو در کاخ سفید برای یافتن فردی که برنامه روزانه ترامپ را لو داد

مأموران دفتر فناوری اطلاعات کاخ سفید با موافقت «میک مولوینی» رئیس موقت ستاد کارکنان کاخ سفید و نیز شخص دونالد ترامپ جست‌وجو برای یافتن افراد مظنون به دست داشتن در افشای برنامه روزانه رئیس‌جمهور آمریکا را آغاز کرده‌اند.

یک مقام آگاه در کاخ سفید در این خصوص به پولیتیکو گفت فردی که این اطلاعات را افشا کرده احتمالاً یک کارمند عادی در کاخ سفید است و جزو افراد دست‌چین‌شده و مورد اعتماد شخص رئیس‌جمهور نیست.

هفته گذشته یکی از کارکنان کاخ سفید در گفتگو با پایگاه خبری «اکسیوس» مدعی شده بود که دونالد ترامپ در سه ماه اخیر بخش زیادی از ساعات کاری روزانه خود را صرف امورات بیهوده‌ای همچون تماشای تلویزیون، خواندن روزنامه و گفتگوی تلفنی با دوستان و دستیارانش کرده است.

پس از انتشار گزارش اکسیوس در مورد نحوه وقت‌گذرانی ترامپ در کاخ سفید، «مادلین وسترهات» مدیر عملیات اتاق بیضی کاخ سفید در توئیتی نوشت: «چه سوء‌استفاده خفت‌باری از اعتماد کاخ سفید. چیزی که در این افشاگری‌ مورد توجه قرار نگرفته، صدها تماس تلفنی و نشست‌های روزانه ترامپ است. رئیس‌جمهور کنونی آمریکا سخت‌تر از هر فرد دیگری در تاریخ معاصر برای [رفاه] شهروندان آمریکایی تلاش می‌کند».

پایگاه خبری اکسیوس در گزارش هفته گذشته خود به این نکته اشاره کرده بود که «جان کلی» رئیس سابق ستاد کارکنان کاخ سفید روزانه زمانی را به‌عنوان وقت آزاد برای دونالد ترامپ تعریف کرده بوده است زیرا رئیس‌جمهور آمریکا علاقه نداشته خود را به رعایت یک برنامه زمانی منظم محدود کند.

در حالی که منتقدان ترامپ از ماجرای «وقت آزاد» به‌عنوان مدرکی برای اثبات سستی وی در انجام وظایفش یاد می‌کنند، حامیان ترامپ در کاخ سفید می‌گویند در نظر گرفتن وقت آزاد برای این است که رئیس‌جمهور بتواند به‌سرعت از آخرین مصوبات کنگره آگاه شود و دائماً با نمایندگان در تماس باشد.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها