اینفوگرافی/ تفاوت قیمت خودروهای لوکس خارجی در داخل و خارج از کشور

اینفوگرافی زیر به خوبی تفاوت قیمت خودروهای خارجی کارکرده در داخل ایران و خارج را توضیح می‌دهد.

اینفوگرافی/ تفاوت قیمت خودروهای لوکس خارجی در داخل و خارج از کشور

به گزارش خبر فوری ، در شرایط فعلی و با توجه به افزایش قیمت خودرو های صفر داخلی بسیاری به سمت خرید خودروی دست دوم خارجی سوق پیدا کرده اند.
سوالی که اکنون پیش می‌آید این است که با وجود اختلاف قیمت زیاد بین خودروهای صفر و کارکرده اوضاع بازار خودروهای دست دوم خارجی و لوکس چگونه است؟
بسیاری تصور می کنند بازار خودروهای دست دوم رونق بیشتری داشته باشد اما فروشندگان این بازار نظر دیگری دارند. آنها می گویند بازار خودروهایی کارکرده تحت تاثیر بازار خودروهای صفر است چرا که بسیاری خودروهای خود را می‌فروشند تا خودرویی صفر بخرند.
با این حال، وضعیت بازار نشان می‌دهد که در طول این چند ماه قیمت خودروهای خارجی و لوکس در ایران افزایش زیادی پیدا کرده است. با این حال، سوال مورد نظر بسیاری این است که این خودروها در بازارهای خارجی چه قیمتی دارند؟
اینفوگرافی زیر به خوبی تفاوت قیمت خودروهای خارجی کارکرده در داخل ایران و خارج را(بر اساس میانگین قیمت از دو ماه گذشته تا کنون) بیان می‌کند. لازم به توضیح است که با توجه به متغیر بودن شرایط کارکرد، تصادف و تمیزی خودروهای کارکرده نمی‌توان قیمت مشخصی را برای آن ها اعلام کرد و قیمتهای ذکر شده چه در بازار داخلی و چه در بازار خارجی، به صورت نسبی و میانگینی تخمین زده شده است.
اکنون نظر شما چیست؟ آیا این اختلاف قیمت با توجه به نرخ ارز، وضعیت گمرگ و شرایط خاص خودروسازی در ایران منطقی است یا نه؟

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ک م
    0

    خیر اینها چه کارشان منطقی بوده که این کار منطقی باشد ماشین های داخلی که هزینه تولید آن ا۰ میلیونه میفروشند ۴۳میلیون پوست مردم دارند میکنند

  • Danial kia
    0

    جدا ازین که پیدا کنید پرتقال فروش را ،حساب کنین که به نسبت قیمت این ماشینا و حقوق ی کارگر در داخل و خارج چند ماه باید حقوقشو ی کارگر پس انداز کنه تا بتونه ی همچین اتومبیلی سوار شه .????

  • احسان
    0

    واقعا توقع نظر دادنم دارین؟؟؟

  • ولی رحیمیان
    0

    سلام علیکم تاوقتی که ایران خودرووسایپا حکومت میکنند بهترازاین نمیشوددرچهل سالگی انقلاب بایدپیشرفته ترین اقتصادداشته باشیم اما بخاطر بیعرضگی بعضی مسؤلین الآن باید توی صف گوشت ومرغ باشیم خداازدست بیعرضه های پرمدعا نجاتمان دهد

  • امیر
    0

    خودرو ما صنعت مریضیه. نسل ما سوختست باید پراید سوار شیم. ایشالله کل ایران یه روز گمرک خودرو برداشته میشه ماهم کفن پوسوندیم

  • علی
    0

    یک زمانی افزایش قیمت خودرو با دلیل حمایت از جنگ ایران و عراق بود. بعدها دلیلش را حمایت از تولید داخلی گذاشتند. و از آنجاییکه مردم براحتی این پرداخت های گران را انجام میدهند ( به خیال خودشان حفظ سرمایه و از این قبیل سخنان بی منطق) دولت ما هم خیلی خوشحال از این درآمد باد آورده است و دلش نمی خواهد ابن پول مفت را از دست بدهد که هیچ هر روز به نحوی زیادش هم میکند و با ناباوری شاهد هستیم که مردم هم به دلخواه دولت همکاری بسیار خوبی دارند. و نتیجه اینکه هم مردم ترکه میشوند و هم هیچگاه صنعت داخلی پیشرفت نمی کند زیرا لازمه پیشرفت نیاز است و اینها برای کسب درآمد بی نیاز از پیشرفت هستند.

  • 313
    0

    برپدرمافیای خودرو.انواع گوشت.میوه.طلاوجواهرو.....خیلی مافیاهای دیگه لعنت.ابدالآبدین.ایکاش دولت تو اقتصاد هیچکاری نمیکرد.اللهم عجل لولیک الفرج.آنین یارب العالمین

  • محمدرضا
    0

    خخخخخخخخخخ اقتدار نظام

  • محمدرضا
    0

    این مطلبو با خبر انقلابی شدن اردشیر زاهدی بخونید تا بهتون مزه کنه

  • حامد محمودآبادی
    0

    وقتی مردم میروند پولشون رو میدن به سایپا و نمیدونن چ ماشینی ثبت نام کردن قیمت تحویل چنده و چه نوع ماشینی ثبت نام کردن دیگه توقع چی دارین؟؟؟؟؟؟؟ با این پولی ک سایپا جمع کرد سهام چند کارخانه بزرگ خودرو سازی رو میشد خرید ..... ایشالله امام زمان زودتر بیاد دیگه خسته شدیم من با حقوق ماهی 1.5 چطوری ی دونه ماشین خوب خارجی بخرم؟؟؟؟؟؟؟ اونایی ماشین 2 میلیاردی میخرن از کجا میارن؟؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها