آذربایجان شرقی در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) غرق در ماتم و عزا شد

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مردم ولایت مدار استان آذربایجان شرقی نیز با شرکت در مراسم سوگواری و عزاداری وفاداری خود را به خاندان پیامبر نشان دادند.

آذربایجان شرقی در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) غرق در ماتم و عزا شد

همزمان با سالروز شهادت بی بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) استان آذربایجان شرقی نیز غرق در ماتم و عزا بود و ارادتمندان خاندان پیامبر با شرکت در مراسم عزاداری عشق و علاقه خود را به خاندان عصمت و طهارت(ع) نشان دادند.

انبوه مردم متدین استان آذربایجان شرقیی با به راه اندازی دسته‌های عزاداری و سینه زنی بار دیگر مراتب ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نشان داده و یاد حضرت فاطمه کبری(س) را با برپایی آیین‌های عزا و ادای نذورات گرامی داشتند.

کسبه و بازاریان استان نیز با سیاه پوش کردن بازار در سوگ شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) عزادارند و با برپایی مجالس عزاداری، عشق و ارادت خود نسبت به خاندان عصمت و طهارت(ع) به نمایش گذاشته و اجتماع فاطمیون و مراسم عزاداری هیئت‌های مذهبی تبریز هم با حضور نماینده ولی فقیه در استان در میدان ساعت این شهر برگزار شد.

مراسم عزاداری هیئت‌های حسینی و مجمع فاطمیون شهرستان مراغه نیز ساعت 10 صبح امروز از مقابل مسجدشهداء این شهرستان باشکوه هرچه تمام برگزارشد و هیئت‌های مختلف عزاداری از محلات این شهرستان در قالب هیئت‌های مجمع فاطمیون درمقابل مسجدشهدا این شهرستان جمع شده و برای شهادت دخت نبی مکرم اسلام عزاداری کردند.

محمد لطفی دبیراجرائی مجمع فاطمیون اظهار کرد: همزمان با مراسم عزاداری حضرت فاطمه (س) با مشارکت مردم خیر و حسینی این شهرستان ایستگاه‌های صلواتی و پخش آش نذری در دو ایستگاه راه‌اندازی شده در میدان کشاورز و منطقه اتوبان امیرکبیر صورت گرفت.

دبیر اجرائی مجمع فاطمیون مراغه با اشاره به این که این مجمع متشکل از هیئت‌های عزاداری نقاط مختلف این شهرستان بوده که با مشارکت و همکاری آنها فعالیت‌های عزاداری نیز صورت می‌گیرد تصریح کرد:جوانان حسینی این شهرستان با همکاری شبانه روزی خود در نصب چادرهای ایستگاه پخش نذری، عزاداری و راه اندازی دستگاه‌های صوتی از هفته گذشته آغاز شده و امروز شاهد راه اندازی و ارائه خدمات رایگان به مردم بودیم.

وی ادامه داد: درمناطق مختلف این شهر بویژه مناطق محروم ایستگاه‌های صلواتی و پخش آش نذر با همکاری و مشارکت مجمع فاطمیون ایجاد شده و امروز همزمان با شهادت حضرت زهرا (ص) آش نذری که آماده سازی آن از شامگاه روزگذشته آغاز شده است ظهرامروز در بین مردم مراغه پخش خواهدشد.

دبیرمجمع فاطمیون مراغه در ادامه با اشاره به همکاری مردم و خیران در فعالیت‌های این مجمع اظهارکرد: مردم خیرو حسینی این شهرستان همیشه در فعالیت‌های این مجمع مشارکت داشته و امسال نیز فعالیت خوبی در این زمینه انجام شده و درحال حاضر 7 ایستگاه صلواتی بامشارکت مجمع فاطمیون، پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات وهیئت های حسینی راه اندازی شده واین مراسم تا روز دوشنبه شب ادامه خواهد داشت.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها