یک برنامه‌ی تلویزیونی با یک میلیارد و صد و هفتاد و دو میلیون بیننده!

گروه رسانه ای چین که بتازگی از ترکیب چند رسانه دولتی این کشور شکل گرفته است در گزارشی اعلام کرد برنامه ویژه شب نشینی عید بهار این گروه را یک میلیارد و 173 میلیون نفر در سراسر جهان تماشا کرده اند.

یک برنامه‌ی تلویزیونی با یک میلیارد و صد و هفتاد و دو میلیون بیننده!

گروه رسانه ای چین روز جمعه اعلام کرد ویژه برنامه شب نشینی عید بهار 2019 تلویزیون مرکزی چین که شب چهارم فوریه (15 بهمن) پخش شد با موسیقی‎های شاد و اجراهای زیبا توانست یک رکورد جدید از نظر جذب مخاطب را به ثبت برساند.

گزارش می افزاید: طبق آمارهای منتشر شده، این برنامه تلویزیونی توسط 239 شبکه تلویزیونی داخلی و 218 شبکه خارجی در 162 کشور جهان پخش شده است.
در این گزارش آمده است: در مجموع یک میلیارد و 173 میلیون نفر شب‎نشینی امسال را از طریق تلویزیون، اینترنت و شبکه‎های اجتماعی تماشا کرده اند که این رقم 42 میلیون نفر بیشتر از سال گذشته است.
از این تعداد 527 میلیون نفر این برنامه را از طریق رسانه‎های جدید، 621 میلیون و 400 هزار نفر نیز از طریق شبکه‌های تلویزیونی داخلی و بقیه نیز سایت های اینترنتی تماشا کرده اند.
همچنین آمار نشان می‎دهد میزان رضایتمندی مخاطبان از برنامه‎های شب‎نشینی عید بهار امسال در مجموع 96.98 درصد بوده است.
امسال برای نخستین بار برنامه شب‎نشینی عید بهار، پس از شکل‎گیری گروه رسانه‎ای چین از ادغام تلویزیون مرکزی (سی سی تی وی)، رادیو ملی خلق و رادیو بین‎المللی چین به صورت مشترک برگزار شد‎.
در این برنامه برای نخستین بار از فناوری‎های پیشرفته مانند تصاویر با کیفیت سوپر اچ‎دی 4K، فناوری ارتباطی نسل پنجم 5G، واقعیت افزوده VR، واقعیت مجازی AR و هوش مصنوعی AI استفاده شد.
علاقه‎مندان چینی همچنین علاوه بر تلویزیون و گوشی‎های همراه، شب‎نشینی عید بهار امسال را از طریق سایت های پرطرفدار 'بایدو' و 'دائو اینگ' نیز دنبال کردند که این بخش همراه با نوآوری‎هایی در زمینه 'هونگ بائو' یا دادن عیدی به مخاطبان همراه بود.
گزارش می افزاید: تعداد دفعات استفاده کاربران اپلیکیشن بایدو برای مشارکت در برنامه عیدی بهار بایدو موسوم به 'سال خوشبختی چین' به 20 میلیارد و 800 میلیون بار رسید، تعداد دفعات پخش ویدیو‎های کوتاه شب‎نشینی امسال در اپلیکیشن 'دائو اینگ' نیز 24 میلیارد و 700 میلیون بار اعلام شد.
چند روز پیش از پخش این برنامه که با حضور ستارگان داخلی و خارجی چین در حوزه های مختلف برگزار شد تبلیغات و اطلاع رسانی زیادی انجام شده بود.
تلویزیون 'سی سی تی وی'، تلویزیون رسمی دولت چین که اکنون بعد از ترکیب با چند رسانه دیگر عنوان گروه رسانه ای چین را تشکیل داده است از طریق کابل قابل دریافت است به همین دلیل تعداد مخاطبان آن در هر برنامه مشخص است.

منبع: ایرنا

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها