سوژه ای که در صورت اثبات حکایت از دردی اجتماعی دارد ؛

آن‌هایی که پول می‌دهند و نمره می‌گیرند!!

در گزارش زیر نیم نگاهی داریم به نمره‌هایی که گاهی چند صدهزا تومان ارزش دارند!

آن‌هایی که پول می‌دهند و نمره می‌گیرند!!

به گزارش خبر فوری ، با وارد شدن به فصل امتحانات باردیگر مساله نمرات پایانی برای دانشجویان پراهمیت می‌شود.
کمتر دانشجویی را می‌توان پیدا کرد که به نمره بی اهمیت باشد. حتی کسانی که شاید در فصل آغاز تحصیل، به آن بی‌اهمیت باشند، هنگامه امتحانات، نمره برایشان به مساله حیاتی بدل می‌شود.

همین اهمیت است که هر‌از چندگاهی فرصتی برای سواستفاده را فراهم می‌کند.

این سو استفاده اما گاهی تبعات بدی دارد. تصور اینکه فردی در رشته‌ای تحصیل کرده باشد اما نمره‌هایی که گرفته واقعی نباشند، ناراحتی بزرگی دارد!

از سواستفاده‌هایی حرف می‌زنیم که پای پول را به میان باز می‌کنند!

پول بده نمره بگیر!

ماه گذشته یکی از مخاطبان خبر فوری در پیامی به ما اطلاع داد که یکی از اساتیدش برای قبولی او در یکی از امتحانات تحصصی از او درخواست پول کرده است.- حدود سیصد هزار تومان- این مخاطب البته تاکید کرد که این اتفاق برای نخستین بار نیست که رخ داده و این چندمین بار است که این استاد از قضا حق التدریس در دانشگاه به شکل نامحسوسی در قبال نمره از دانشجویان پول دریافت می‌کند.

دانشجویان هم که معمولا شب‌های امتحان دچار استیصال می‌شوند به این اقدام تن می‌دهند و مبالغی که البته هر کدام زیر یک میلیون تومان بودند به استاد پرداخت می‌کردند!

یک مخاطب دیگر سال گذشته خبر از پول گرفتن یک استاد تخصصی در دانشگاهی غیر انتفاعی داد. پول گرفتنی که البته دانشجویان نتوانستند آن را ثابت کنند! به عبارت درست تر، فردی که به استاد پول داده بود اینقدر نمره برایش اهمیت داشت که حاضر به اعلام این مساله به مسئولان دانشگاه نشد.

چه بلایی سر اساتید می‌آید؟

خبرهای زیادی از تعلیق اساتید به این بهانه حکایت می‌کنند.

اما این اساتید دقیقا بلایی سرشان می آید؟ طبق بررسی‌های خبرنگار اجتماعی خبرفوری، پس از اعلام این مساله به آموزش توسط دانشجو، استاد زیر نظر گرفته می‌شود و در نهایت به کمیته انضباطی معرفی می‌شود.

اکنون سوال اینجاست که با وجود تعداد دانشگاه غیرانتفاعی که سختگیری کمتری نسبت به دانشگاه دولتی دارند، با وجود پولی شدن واحدها چرا نمره هم پولی شده است؟ آیا داشتن مدرک دانشگاهی اینقدر در کشور ما اهمیت دارد که برای نمره پول دریافت شود؟

نظرات خود را در این ارتباط با ما به اشتراک بگذارید.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • رزمنده دفاع مقدس
    0

    من رزمنده 25ماهه درجبهه جنگ هستم در ده تا عملیات زمانی که 18 سال داشتم شرکت داشتم وخوشبختانه یا متاسفانه مجروح واسیر هم نشدم .امروزه در کشور ما بر عکس کشورهای پیشرفته سواد مهم نیست مدرک مهمه .اولا فرزندان شهدا جانبازان اسری بااستفاده از سهمیه وارد دانشگاه میشوند که اصلا سواد ندارند وهزار جور تسهیلات .من دبیر بازنشسته هستم وباخیلی ازاین مسائل سروکار داشتم شما اگر همون سوالات را ازهمون دانشجو که به استادش پول داده بزارید جلوش نمیتونه جواب بده پس این میتونه مدرک باشه یا قبل ازاینکه سوالات امتحانی را بدید استاد ازشون کپی بگیرید بعدا مقایسه شون کنید .اما تو کشورمون رشوه گرفتن مد شده نه دبیر سیر میشه نه استاد باید سیرشون کرد واگر رشوه گرفتن برخورد کرد ولی نباید ذاتا استاد این طرز تفکر را داشته باشه .ضمنا به خانواده شهدا برسند اما درزمینه تحصیل ئاشتغال ملاک سواد واقعی باشد.

  • ابوالقاسم
    0

    سلام مایه تعجب هست یا که شما که این خبر را میزنید خیلی جوان هستید مثلا یکسال هست بدنیا اومدید یا که حافظه ما حافظه فراموش کاری هست سالها ست در رده های بالای حکومتی و سیاسی و کسانی که ادعای مسلمانی میکنند و الگو برای دیگران باید باشند و متأسفانه هستند با معضل مدارک وفارغ التحصیلی های تقلبی جامعه و مردم ونظام علی الخصوص مجلس ودیگر ارگانهای نظارتی را مشغول کردند ودامنه وشایعات حتی تا مقام ریاست جمهوری هم کشیده شده آخرین بار در جریان انتخابات اخیر ریاست جمهوری هم مطرح شد ،از بقیه چه توقعی هست دانشجویی که به هر کاری مشغول هست غیر از دانش وهدفش هم فقط نجات از بیکاری هست نه با هدف مقدس خدمت گذاری متاسفانه؟!؟ودر مقابل استاد دانشگاهی که پرداخت اجاره منزل ش سه ماهه عقب افتاده خانمش هم بین منزل و بیمارستان به دلیل مراقبتهای بارداری در رفت و آمد هست وهرلحظه ممکن است در زایشگاه بستری شود ،استاد هم از نظر مالی در تنگنا ،چه انتظاری هست ؟خدا وکیلی یک نفر بیاد تو مملکت امام زمان ویک صورت حساب بیمارستان را با ایمان و توکل به خدا پرداخت کنه وار بیمارستان مرخص شود ،اقا واقعیت ها را بگویید تا شاید یه مقدار احساس درد کنیم از پیله دروغ وفریب وتظاهر وریا که به دور خودمان تنیده این بیرون بیاییم و واقعیت ایرانی مسلمان را ببینیم،چقدر بی خود وبی جهت برای خودمان نوشابه باز میکنیم چرا اینقدر از واژه های مردم؛ مومن؛صادق؛ایثارگر؛باگذشت؛انسان دوست؛موحد؛و,,,,,,,,,,هزینه کردیم و میکنیم که کلمات هم معنا و مفهوم واقعی ش را از دست داده ،چه کسی و چه وقت باید به ما نهیب بزنه که به خودمان بیاییم کدامیک از ما مسلمانها که در رقابت و مسابقه منزل بهتر ،ماشین بهتر زندگی بهتر از دیگران خودمان را به آب واتس می‌زنیم خبر از چهل تا همسایه که (مضحکه)از همسایه دیوار به دیوار مان خبر داریم واگر خبر داریم ،متعهد هستیم ،

  • سعید کلاته ای
    0

    با سلام . وقتی خود استاد بدون زحمت و با پول و رابطه و .... اومده استاد دانشگاه شده الان هم همونطور رفتار می کنه چون جور دیگه یاد نگرفته . و این مشکل بر می گرده به آموزش و پرورش ما که نتونستیم انسان تربیت کنیم . ( امام خمینی فرمودند : عالم شدن چه آسان ، آدم شدن چه مشکل ) . وقتی دکتر ما که با پول بیت المال درس خونده و دکتر شده و بیمار در اتاق عمل هست و دکتر شماره حساب میده اگه واریز نشه ..... یعنی همین و دوم اینکه برخورد مناسب با این افراد نمیشه اسمش اونها رو نمی گن تا آبروشون بره و مردم به چشم حقارت به اونها نگاه کنند و منزلت آنها در جامعه از بین بره اینها همه باز دارنده است ولی به اسم آبروی مسلمان .... چشم روی این اعمال می بندند و این که می بینید شده پایان کار ما و بد و بد تر هم خواهد شد .......

  • ی
    0

    تو دانشگاه ما خود دانشگاه با استاده،رییس دانشگاه پارتی بازی میکنه اینو به کی بگیم،کارمندا فکو فامیلشونو ثبت نام میکنن،استادو به کی معرفی کنیم؟! خنده داره،یه مشت احمق ترسو هم هستن که نمیان شهادت بدن تو حراست کل دانشگاه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها