عماد افروغ در گفتگو با خبرفوری:

در مسائل سیاسی و اجتماعی باید از فیلترینگ پرهیز کرد

عماد افروغ، جامعه شناس و نماینده پیشین مجلس، یکی دیگر از مهمانان برنامه مدیای خبرفوری در حاشیه برگزاری جشنواره فیلم فجر بود.

در مسائل سیاسی و اجتماعی باید از فیلترینگ پرهیز کرد

مصطفی انتظاری هروی- دکتر افروغ در این گفتگو، از رسانه های جدید و شبکه های اجتماعی به عنوان قدرت ضعف نام برد و گفت: دقت کنید که قدرت ضعف به معنی ضعف قدرت نیست، بلکه به معنای قدرت ضعیفان است. امروز قدرت، قدرت ضعیفان است و انقلاب اسلامی ما نیز نماد همین قدرت ضعیفان است و برای همین هم از آن به عنوان قدرت نرم یاد می شود.

افروغ که در گفتگو با مصطفی انتظاری صحبت می کرد، با انتقاد از تعبیر «رسانه های کوچک» برای شبکه های اجتماعی، تاکید کرد: امروز در شرایطی هستیم که تعریف بزرگ و کوچک برای رسانه ها تغییر کرده است و ممکن است رسانه کوچک معتبر باشد اما رسانه بزرگ معتبر نباشد.

وی که در برنامه مدیا شرکت کرده بود، رسانه های جدید را متکی بر قدرت مردم دانست و تصریح کرد: معلوم است قدرتی که برپایه مردم باشد و دغدغه نیازهای مردم را داشته باشد، قدرتمندتر است از رسانه ای است که متکی بر نظام سیاسی و رسمی باشد.

افروغ: در برابر بالایی ها باید به رسانه های مردمی پناه برد

دکتر عماد افروغ، استاد دانشگاه با اشاره به فیلترینگ و محدودیت های ایجاد شده برای شبکه های اجتماعی، گفت: ممکن است قدرت های بزرگ برای رسانه های مردمی ایجاد محدودیت کنند اما مقاومت ها می شکند این محدودیت ها را چون در دوره ای هستیم که باید به مقاومت بیشتر بها بدهیم.

او با بیان اینکه در برابر بالایی ها باید به رسانه های مردمی پناه برد، به فیلترینگ تلگرام اشاره کرد و یادآور شد: باید تاجایی که ممکن است در مسائل سیاسی و اجتماعی از فیلترینگ پرهیز کنیم. با این وجود باید مراقب بود که محتوای مستهجن و یا محتوایی که هتک حرمت افراد می کند، منتشر نشود.

گفتنی است، «مدیا»، ویژه برنامه سینمایی خبر فوری است که در حاشیه جشنواره فیلم فجر و در محل کاخ جشنواره به گفتگو با هنرمندان و چهره های سیاسی و اجتماعی حاضر در این جشنواره می پردازد.

فیلم کامل گفتگو با این چهره سیاسی اصولگرا که مواضعی انتقادی نسبت به مسائل روز سیاسی و اجتماعی کشور دارد را در ادامه ببینید و درباره آن نظر بدهید.

17

حجم ویدیو: 38.41M | مدت زمان ویدیو: 00:04:23 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها