بیانیه ائتلاف ضد داعش؛ تمرکز روی فعالیت‌های داعش و شبکه‌های فرامرزی آن

وزرای کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش در بیانیه‌ای پس از نشست واشنگتن اعلام کردند، این ائتلاف آمریکایی قصد دارد تا مرحله بعدی کمپین خود را روی مقابله شبه‌نظامی‌گری داعش و شبکه‌های فرا مرزی این گروه تروریستی متمرکز کند.

بیانیه ائتلاف ضد داعش؛ تمرکز روی فعالیت‌های داعش و شبکه‌های فرامرزی آن

در بیانیه پایانی این نشست آمده است: با تلاش‌های نظامی متعارف علیه داعش در سوریه، نزدیک شدن به نقطه اوج و انتقال به یک نقش حمایت‌کننده و نه یک نقش اصلی، اعضای ائتلاف یک بحث برای برنامه‌ریزی مرحله بعدی مبارزات را آغاز خواهند کرد. این امر می‌تواند شامل تلاش برای مقابله با بازگشت دوباره داعش به فعالیت‌های شورشی در سوریه و عراق باشد. این همچنین می‌تواند شامل موارد مدیریت شبکه‌های مرزی داعش، شاخه‌ها و وابسته‌های آنها باشد.

این وزیران در بیانیه مذکور خاطرنشان کردند که داعش از شبکه‌های مرزی خود برای انجام فعالیت‌ها در نقاط دیگر جهان استفاده می‌کند و تروریسم خانگی را تشویق می‌کند. وزیران همچنین گفتند که جنبش انتقال شبه‌نظامیان خارجی در جنگ به دیگر مناطق جهان مانند جنوب شرقی آسیا و آفریقا مایه نگرانی جدی است.

این بیانیه افزوده است که شرکای ائتلاف به اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد شبه‌نظامیان خارجی از طریق شبکه‌های جهانی مانند اینترپل توجه خواهند کرد.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه این نشست را میزبانی کرد تا برنامه‌های آینده مبارزه با تروریسم را در دستور کار قرار دهد و مسائل کلیدی مورد بحث قرار بگیرد. ائتلاف تحت امر آمریکا از سال ۲۰۱۴ به بهانه جنگ با داعش در عراق و سوریه است. عملیات‌های این ائتلاف در سوریه با مجوز دولت این کشور یا شورای امنیت سازمان ملل متحد نیست.

بیانیه ائتلاف ضد داعش؛ تمرکز روی فعالیت‌های داعش و شبکه‌های فرامرزی آن

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها