تست روانشناسی افسردگی/ چقدر خودتان را دوست دارید؟

با انجام تست روانشناسی زیر متوجه می‌شوید که چقدر به خود و شرایطتان علاقه دارید و آیا احساس تنهایی و افسردگی می‌کنید یا نه.

تست روانشناسی افسردگی/ چقدر خودتان را دوست دارید؟

به سوالات زیر با یکی از گزینه های زیر جواب بدید و سپس امتیازات خود را جمع کنید:
هرگز ۱ امتیاز
به ندرت ۲ امتیاز
گاهی اوقات ۳ امتیاز
بیشتر اوقات ۴ امتیاز
همیشه ۵ امتیاز

سوالات:

۱) درباره خودم احساس خیلی خوبی دارم.
۲) خیلی کم دچار اضطراب و نگرانی می شوم.
۳) از سلامت کامل برخوردار هستم.
۴) معمولا بیمار نیستم.
۵) کاملا از کارم لذت می برم و هیچ مشاجره ای در محل کار ندارم.
۶) شغل من بسیار رضایت بخش و قانع کننده است.
۷) با کمی تلاش می توانم هر شغلی را که می خواهم به دست بیاورم.
۸) دوست دارم با دیگران زیاد ارتباط داشته باشم و اگر اوضاع بر وفق مراد نباشد نگران نمی شوم.
۹) تا زمانی که از دیگران چیزی یاد می گیرم، از اینکه آنها ناراحتم کنند نگران نمی شوم چون غم و شادی با هم هستند.
۱۰) باور دارم که همیشه کسی عاشق من است و من ارزشش را دارم.
۱۱) کاملا از زندگی ام راضی هستم و هیچ شکایتی ندارم.
۱۲) زیاد لبخند می زنم چون زندگی با من خیلی خوب بوده است.
۱۳) من پیروزم حتی اگر نتیجه، آن چیزی که من می خواهم نباشد.
۱۴) راحت تصمیم می گیرم و براساس آن عمل می کنم.
۱۵) زندگی لذت بخش است و من خیلی خوشحالم که زنده ام.
۱۶) احساس رضایت و خوشبختی می کنم.
۱۷) خودم را خیلی دوست دارم و باور دارم که شخص شگفت انگیزی هستم.

نتایج:

*امتیاز: ۸۵ ۷۵ وضعیت: عالی
زندگی تان کیفیت بالایی دارد: شما زندگی را راحت پذیرفته اید و قدر خود و دیگران را می دانید. اجازه می دهید اشتباه ها رخ دهند و با آنها روبرو می شوید. این یک روش کاملا قابل ستایش است که برای خیلی از افراد مشکل است. شما احتمالا فردی بسیار مستقل، خودکفا ونوع دوست هستید.
* امتیاز: ۷۴ ۶۱ وضعیت: خوب
احساس خوشبختی فراوان: شما زندگی با کیفیتی دارید. چیزی که از نظر عاطفی نگرانتان کند، وجود ندارد چون از زندگی تان لذت می برید و فرصت هایی به وجود می آورید که نیرویتان را تقویت کند. کم پیش می آید که چیزی شما را آزار دهد و به دیگران زیاد اهمیت می دهید. احترام قابل توجهی برای روابط قائل هستید و زمانی که کاری خراب می شود، با تبحر خاصی با دیگران کنار می آیید و در کاری که می خواهید انجام دهید، موفق می شوید. باوجود برخی شک و شبهه ها درباره توانایی هایتان، از نظر عاطفی فردی قدرتمند هستید.
* امتیاز: ۶۰ -۴۵ وضعیت: در حال نوسان
لحظات شک و تردید: به نظر می رسد کیفیت زندگی تان باتوجه به احساسی که دارید یا افرادی که با آنها در ارتباط هستید، در حال نوسان است. گرچه شما می توانستید از نظر عاطفی فردی قوی باشید اما نیاز همیشگی تان به رضایت خاطر، باعث می شود سمج به نظر برسید و به همین علت کم کم اطرافیانتان را از خود دور کنید. بیشتر اوقات نگران هستید که چگونه در برابر دیگران ظاهر شوید و البته این امری ناخوشایند است. می توانید سلامت عاطفی تان را بالا ببرید، فقط کافی است یاد بگیرید چگونه خودتان را بیشتر دوست داشته باشید و به جای جستجوی نیروی تقویتی، از سوی دیگران بیشتر براستعدادهای خودتان تکیه کنید. تست چقدر خودم را دوست دارم
* امتیاز: ۴۴ -۲۷ وضعیت: اعتماد به نفس پایین
خلأ عاطفی فراوان: شما همیشه آماده هستید که از بین بهترین ها، دومین را بپذیرید پس کیفیت زندگی تان می تواند خیلی بهتر از اینها باشد. فرد بسیار مهربانی هستید و چیزهای زیادی برای بخشیدن دارید اما اعتماد به نفس و عزت نفس پایینتان شما را در خود حبس کرده است و باعث می شود بیشتر گیرنده به نظر برسید تا بخشنده. ترس های زیادی درباره زندگی تان دارید و باورهای شخصی تان از بین رفته اند اما فقط با اعتقاد راسخ به خودتان می توانید دیگران را متقاعد کنید که شما هم شخصی ارزشمند هستید.
* امتیاز: ۱۳ -۲۶ وضعیت: هشدار
سلامت عاطفی پایین: زندگی خیلی خوبی ندارید، درست است؟ خیلی کارها باید انجام دهید تا عضوی از نوع بشر باشید. نگرانی های فراوانی دارید و از اینکه آسیب ببینید یا اینکه چه اتفاقی قرار است بیفتد، می ترسید. از گذشته خود بسیار پشیمان هستید اما اینها متعلق به گذشته اند و نمی توانید چیزی را برگردانید. سعی کنید بر زمان حال تمرکز کنید و نگرانی درباره چیزهایی که از دست داده اید و هرگز قرار نیست بازگردد را تمام کنید. برای شروع، خوب است به دیگران کشش پیدا کنید و تمرکزتان را از روی خودتان بردارید. سعی در عالی بودن را کنار بگذارید چون چنین درجه ای در زندگی ما وجود ندارد.
* امتیاز: ۱۲- ۰ وضعیت: بسیار ضعیف
سلامت عاطفی بسیار پایین: شما باید فردی بسیار تنها و غمگین باشید چون با دیگران ارتباط خوبی ندارید. شما به خودتان علاقه ای ندارید، درباره چیزهایی که هرگز ممکن نیست اتفاق بیفتند نگران هستید، اعتماد به نفس ندارید و عزت نفستان در پایین ترین سطح خودش است. وقتی احساس بدی دارید، هیچ کس دوست ندارد نزدیک شما باشد. شما باید با ایجاد علاقه در دیگران شروع کنید و به جای اینکه یک قربانی باشید و انتظار بدترین ها را داشته باشید، به سوی دیگران کشش پیدا کنید.

*سایر آزمونهای روانشناسی سلامت روان و شخصیت: ( اینجا ) و ( اینجا )

منبع: روان شناسی خانواده

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • اکبر
    0

    این تستها مال قبل از انقلاب بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها