نائب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در گفت و گو با خبرفوری: /تکرار/

پرونده فعالان محیط زیستی هنوز باز است/ کشور نباید برای چنین مسائلی هزینه بدهد/ امیدوارم به یک گفتمان مشترک برای حل ماجرا دست پیدا کنیم

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: پرونده فعالان محیط زیستی که در بازداشت به سر می برند هنوز باز است و ما امیدواریم به یک گفتمان مشترک برای حل این مسئله دست پیدا کنیم.

پرونده فعالان محیط زیستی هنوز باز است/ کشور نباید برای چنین مسائلی هزینه بدهد/ امیدوارم به یک گفتمان مشترک برای حل ماجرا دست پیدا کنیم

عبدالکریم حسین زاده نائب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره آخرین وضعیت پرونده فعالان زیست محیطی اظهار کرد: از ابتدای شکل گیری این پرونده از سال گذشته جلسات متعددی را تشکیل دادیم.

وی افزود: در مرحله اول جلساتمان با خانواده های این افراد بوده است و خانواده های این افراد به دفعات زیاد به مجلس مراجعه کردند و با آنها جلسه داشتیم و صحبت های آنها را شنیدیم.

عضو فراکسیون امید تصریح کرد: همچنین جلسات متعددی را با نهادها و ارگان های مختلف به صورت جداگانه برگزار کردیم.

نائب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار خاطرنشان کرد: با وزارت اطلاعات، سپاه و قوه قضائیه به صورت جداگانه درباره این موضوع جلسات متعددی را تشکیل دادیم.

حسین زاده تاکید کرد: ما سعی کردیم هم صحبت خانواده ها رو گوش دهیم و هم صحبت های متهمین یا به صورت واضح تر فعالان محیط زیستی را بشنویم و نظرات دستگاه های مختلف را بشنویم.

وی گفت: جلسات ما با آقای اژه ای، سخنگوی دستگاه قضایی، رئیس قوه قضائیه و حتی رئیس مجلس ادامه داشته است تا بتوانیم از ظرفیت های کامل برای قانونی بودن و اینکه حق کسی ضایع نشود موضوع را پیگیری کنیم و هنوز هم این روند ادامه دارد و ما دست از رایزنی هایمان برنداشتیم تا بتوانیم نتیجه مطلوب را بگیرم.

نائب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از نظر ما نتیجه مطلوب این است که پرونده روال طبیعی خود را طی کند و دستگاه ها و نهادهای شاکی و حتی متهمین در حق شان ظلمی نشود.

حسین زاده تصریح کرد: در یکی دو روز گذشته هم دوستان صحبت هایی را پیرامون این پرونده داشتند که من فکر می کنم به یک نتیجه دست پیدا می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا باوجود اینکه وزارت اطلاعات عدم جاسوس بودن این افراد را تایید کرده است هنوز وضعیت آنها مشخص نشده است، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی باید در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، وزارت اطلاعات و دستگاه قضایی به یک گفتمان مشترک پیرامون این موضوع و پرونده دست پیدا کنیم چرا که اینگونه مسائل نباید برای کشور هزینه سازی ایجاد کند و باید در یک بستر آرام حل شود.

عضو فراکسیون امید تاکید کرد: من هنوز به این پرونده خوشبین هستم و معتقدم ما به عنوان وکلای ملت و دستگاه های دیگر باید به یک رویکرد و گفتمان مشترک دست پیدا کنیم.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محيط
    0

    در مورد محيط زيست اشتباه كرديد وقبول كنيد از مردم ومحيط بأنان عذرخواهي كنيد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها