تاسک: امیدواریم ترزا می پیشنهادات جدیدی بدهد

رئیس شورای اروپا با تاکید بر این که اتحادیه اروپا بار دیگر توافق بریگزیت را مورد بررسی قرار نخواهد داد ابراز امیداوری کرد که ترزا می پیشنهادات جدیدی بدهد.

تاسک: امیدواریم ترزا می پیشنهادات جدیدی بدهد

دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا در کنفرانس خبری مشترک با لئو وارادکار، نخست وزیر ایرلند تاکید کرد: موضع اتحادیه اروپا درباره مسئله ایرلند تغییر نکرده است.

وارادکار تاکید کرد: توافق بریگزیت که توسط پارلمان انگلیس رد شد، بهترین گزنه ممکن بود.

وی ادامه داد: بی ثباتی اخیر سیاسی بریتانیا بار دیگر ثابت می‌کند که مسئله دوران گذار لازم و ضروری است.

به تازگی، نخست‌وزیر بریتانیا گفته کماکان مصمم است که کشورش در تاریخ تعیین شده (۲۹ مارس، ۹ فروردین)، از اتحادیه اروپا خارج شود و تأخیری در این امر رخ نخواهد داد.

یکی از اختلافات اصلی میان بریتانیا و اتحادیه اروپا بر سر خروج این کشور یا "بریگزیت"، چگونگی مدیریت مرزهای زمینی این کشور با جمهوری ایرلند است. بریتانیا می‌گوید که به دلایل سیاسی با ایجاد مرز فیزیکی در این منطقه مخالف است.

در توافق فعلی آمده که برای جلوگیری از ایجاد مرز بین ایرلند شمالی که بخشی از بریتانیا محسوب می‌شود و جمهوری ایرلند، به شکل موقت، بریتانیا در اتحادیه گمرکی اروپا باقی می‌ماند و اجازه نخواهد داشت تا با کشورهای دیگر، قرارداد تجارت آزاد امضا کند.

بر اساس این توافق، این وضعیت تا زمان رسیدن به یک پیمان تجاری جامع با اتحادیه اروپا ادامه خواهد داشت. این ابتکار عمل با مخالفت گروهی روبه‌رو است که هوادار خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هستند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها