دلایل افزایش ازدواج‌های لاکچری/همه جوان‌ها، ندارند

رئیس کارگروه ملی کنترل و کاهش طلاق از ازدواج های لاکچری که موجب تغییر سبک زندگی زوجین شده است، انتقاد کرد.

دلایل افزایش ازدواج‌های لاکچری/همه جوان‌ها، ندارند

محمد اسحاقی رئیس کارگروه ملی کنترل و کاهش طلاق با انتقاد از هزینه های بسیار بالا در مراسم ازدواج و به اصطلاح، ازدواج های لاکچری که دامنه آن به صورت صعودی در حال افزایش است گفت: هم در تعالیم دین اسلام و هم سخن بزرگان ما، همواره بر موضوع اعتدال تاکید شده است. این موضوع بویژه در زمینه ازدواج اهمیت چند برابری پیدا می کند.

وی گفت: ما معتقدیم که حتی یک طلاق هم زیاد است اما از سوی دیگر با این موضوع که گفته می شود آمار طلاق در ایران بسیار بحرانی است هم مخالفیم. وضعیت خانواده ها در کشور مطلوب است اما باید تلاش کرد جلوی آسیب ها و مسائلی که به خانواده و استحکام آن ضربه می زند، گرفته شود.

اسحاقی افزود: به عقیده من مهمترین ضعف موجود در حال حاضر این است که جوانان ما در زمینه انتخاب همسر و شناخت او دچار مشکل هستند. اما اگر از این موضوع صرف نظر کنیم، محور آسیب زای دیگر، بحث رسم و رفتارهای غلط و افراط های بی هویتی است که به صورت گسترده در این حوزه دیده می شود.

رئیس کارگروه ملی کنترل و کاهش طلاق توضیح داد: وقتی یک موضوع و باور اشتباه آن هم در حوزه مهمی مانند خانواده و ازدواج گسترش می یابد، باید برای برون رفت از آن فکر اساسی کرد. یکی از مهمترین این مسائل، بحث چشم و هم چشمی ها و افراط هایی است که عمدتا خانواده ها به آن دامن می زنند و زوج جوان هم که متاثر از احساس هستند آن ها را می پذیرند اما همین مسائل در ادامه آن ها را به چالش می کشد.

اسحاقی افزود: در واقع ما ریشه اختلاف و حتی طلاق را به دلیل نبود سواد اجتماعی کافی و دامن زدن به افراط و دوری از اعتدال، در بهترین روز زندگی زوج کلید می زنیم و آن ها را با چالش روبه رو می کنیم.

وی به ازدواج های به اصطلاح لاکچری اشاره کرد و گفت: از سوی دیگر وقتی این موضوع گسترش پیدا می کند، در واقع سبک زندگی را تغییر می دهد؛ آن وقت به یک باور عمومی بدل می شود و از سوی جامعه پذیرفته می شود. اما سوال اینجاست که مگر چند درصد جامعه توان برپایی این مراسم ها با این هزینه ها را دارند؟ این موضوعی است که متاسفانه خانواده ها و بزرگترها به جای آن که مانع آن شوند، زمینه ساز ترویج آن شده اند.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ما با معضل تاخیر در سن ازدواج رو به رو هستیم ادامه داد: این فرهنگسازی اشتباه بر آسیب های دیگر هم دامن می زند که مهمترین آن تاخیر در ازدواج، بدهی طولانی مدت زوجین و فشار مسائل اقتصادی در آن هاست.

منبع: خبر آنلاین

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها