چگونه مشکل کُندی حرکت خودروی خود را برطرف کنیم؟

با در نظر گرفتن نکته کلیدی می‌توان مشکلات مربوط به کُندی خودرو را برطرف کرد.

چگونه مشکل کُندی حرکت خودروی خود را برطرف کنیم؟

در این مطلب قصد داریم شما را با مشکلاتی که باعث کاهش شتاب اولیه و کشش خودرو می‌شود، آشنا کنیم.

سرفصل این مشکلات به شرح زیر است:

مشکل در سیستم سوخت رسانی
مشکل در سیستم برقی خودرو
کم بودن باد لاستیک‌ها
بالانس نبودن چرخ‌های خودرو
نوع سوخت مصرف شده در خودرو
مشکل در سیستم انتقال قدرت خودرو به چرخ‌ها

موارد بالا به صورت کلی بیان شده و هر کدام می‌توانند به بخش‌های جزئی تقسیم شوند. مورد اول که مشکل در سیستم سوخت‌رسانی است می‌تواند از پمپ بنزین خودرو که به صورت الکترونیکی کار می‌کند، نشأت گرفته باشد. مشکل بعدی می‌تواند از ضعیف‌شدن موتور یا به اصطلاح مکانیک‌ها نیم‌سوز شدن موتور نشأت گرفته باشد، به این ترتیب که بنزین به‌کندی به موتور انتقال می‌یابد یا در زمانی که خودرو در ترافیک قرار داد، پمپ بنزین کُند عمل می‌کند. در صورت بروز این نقص، شما کُندی را در شتاب خودرو حس می‌کنید که برای رفع آن باید به مکانیک‌های مجرب مراجعه کنید.

مشکل دیگری که می‌تواند در سیستم سوخت‌رسانی وجود داشته باشد تعویض نکردن به موقع صافی بنزین خودروست که تأثیر زیادی در حرکت آن دارد و معمولاً بهتر است با هر بار تعویض روغن تعویض شود.

مشکلات دیگری در مورد سیستم سوخت‌رسانی مطرح می‌شود، اما موارد شایع همین دو مورد بالاست و موارد دیگر را می‌توان با زدن دیاگ یا با کمک‌گرفتن از مکانیک‌های مجرب تشخیص داد و رفع کرد.

در ادامه، مشکلات سیستم برقی خودرو را نیز به اختصار توضیح دهیم: یکی از آن‌ها می‌تواند مشکل در سیستم باتری یا دینام خودرو باشد که عملکرد نامناسب هر یک از آن‌ها در حرکت خودرو تأثیرگذار است. برای رفع این مشکل به باتری‌سازی مراجعه کنید تا با تست باتری و دینام خودرو با تستر‌های مخصوص آن‌ها عیب‌یابی صورت گیرد.

در بحث مشکلات برقی خودرو می‌توان به مواردی، چون مشکل شمع‌ها اشاره کرد که اگر معمولی یا فابریکی باشند باید هر ۲۰ هزار کیلومتر یکبار تعویض یا سرویس شوند که ما تعویض شدن آن‌ها را توصیه می‌کنیم.

مورد بعدی که مربوط به بحث برقی خودروست می‌تواند به مشکل در کوئل خودرو که وظیفه انتقال برق با آمپر بالا به شمع‌ها را به‌ عهده دارد، مربوط باشد. در برخی خودرو‌ها مانند سمند و ۴۰۵ کوئل مستقیم به شمع‌ها وصل نیست و از طریق کابل‌هایی که به وایر معروف است به آن‌ها وصل می‌شود که معمولاً خود وایر به مرور دچار مشکل خواهد شد. اما در خودرو‌هایی مثل ال ۹۰ کوئل به‌طور مستقیم سر شمع‌ها قرار دارد و این مشکل را نخواهند داشت. گفتنی است معمولاً خود کوئل‌ها نیم‌سوز می‌شوند که در این صورت بهتر است آن‌ها را تعویض کنید. در صورت تعویض نشدن مشکل کندی و ضعف در جرقه‌زنی مطرح است که این مورد هم کندی در شتاب و کشش خودرو را به‌دنبال خواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها