انقلاب امام مسیر کشور را عوض کرد/ در عرصه دیپلماسی کشور تفکر بسیجی حاکم نیست

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: انقلابی که امام راحل پایه گذاری کرد، مسیر کشور را عوض کرد و این کشور در مسیر خدا و حرکت الهی قرار گرفت

انقلاب امام مسیر کشور را عوض کرد/ در عرصه دیپلماسی کشور تفکر بسیجی حاکم نیست

حجت الاسلام هادی صادقی در همایش حقوقدانان بسیجی استان کرمانشاه که امروز (۱۶ بهمن) برگزار شد، بااشاره به ایرادات و نواقصی که در برخی از قوانین کشور وجود دارد، عنوان کرد: از آنجایی که حقوقدانان مسلط به قوانین هستند، از این افراد می‌خواهیم تا در شناسایی موانع، بن بست‌ها و بهبود این قوانین کمک کنند.


وی قوانین مربوط به حبس را از جمله این موارد عنوان کرد و گفت: حبس بیش از آنکه فایده داشته باشد فساد دارد، لذا تاجایی که می‌توانیم نباید قرار حبس صادر کنیم، مگر در مواردی ضروری که آن هم قلیل است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه قوانین مربوط به تولید را از دیگر قوانین دارای ایراد در کشور خواند و افزود: اگر کسی بخواهد در کشور کار تولیدی کند، صدها مانع پیش رویش گذاشته می‌شود، لذا دستگاه قضائی در حال حاضر در حال اجرای طرحی است که در آن برای حمایت از واحدهای تولیدی کشور اقدام به شناسایی و بررسی واحدهایی می‌کند که درحال رکود و ورشکستی هستند تا با رفع موانع و مشکلات آنها بتوانند به عرصه تولید بازگردند.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی برای شروع به کار با موانع زیادی برخورد می‌کنند، اضافه کرد: در کشور معطلی زیادی برای راه اندازی واحدهای تولیدی داریم، اما برای کارهای دلالی و قاچاق معطلی وجود ندارد و این مسئله باعث می‌شود افراد برای کسب سود بیشتر در زمان کوتاه‌تر به این سمت حرکت کنند.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه نقدینگی زیادی در کشور داریم، اما به دلیل موانع پیش رو به سمت تولید نمی‌رود و این امر" گلیم و گبه" ها را در کشور درست می‌کند، لذا باید قوانین مربوط به تولید، تجارت، کار و … را اصلاح کنیم.

معاون فرهنگی قوه قضائیه تاکید کرد: قوانین باید به گونه‌ای باشند که زندگی مردم را سهل کنند، نه اینکه دچار مشکل کنند. در این راستا حقوق‌دانان می‌توانند سنگر فتح اصلاح قوانین در کشور باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن جشن چهل سالگی انقلاب، با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی جدای از اسلام، قرآن و راه پیامبر و اهل بیت (ع) نبوده و نیست، اظهار کرد: هر چه از این انقلاب گفته شود در واقع از اسلام و برپایی آن در کشور گفته می‌شود.

وی تصریح کرد: در سده‌های پس از استقرار اسلام در ایران، اغلب اوقات پادشاهان و حاکمانی بر این سرزمین حکمرانی کردند که از اسلام خبری نداشتند و اگر هم داشتند به آن اعتقادی نداشتند و اگر هم اعتقاد داشتند عامل به آن نبودند.

صادقی تاکید کرد: تعدادی از پادشاهان نیز به اسم اسلام‌پناه حکومت کردند، اما جرم و جنایات فراوانی را مرتکب شدن که از جمله این پادشاهان رضا شاه بود که از مسیر اسلام پناهی به حکومت دست پیدا کرد و بعدها به جایی رسید که اسلام زدا شد و فرزندش نیز راه او را در پیش گرفت.

وی بابیان اینکه محمدرضا شاه در اواخر حکومت خود کاملاً در اختیار بیگانگان بود و این ننگ بزرگی برای کشور شد، افزود: انقلابی که امام راحل آن را پایه گذاری کرد، مسیر را عوض کرد و این کشور در مسیر خدا و حرکت الهی قرار گرفت و خوشبختانه امروز در زمان و مکانی هستیم که اسلام در ایران پیاده شده و ما نیز در زیر پرچم ولایت قرار گرفته‌ایم.

معاون فرهنگی قوه قضائیه اضافه کرد: امروز بستر رودخانه حرکت ملت ایران به سمت اقیانوس توحید و عدالت پیش می‌رود، هر چند سختی‌هایی در مسیر نیز وجود دارد و دشمنان هم توطئه‌های زیادی را می‌چینند که گاهاً افرادی نیز گرفتار آنها می‌شوند، اما حرکت جریان دارد.

وی در ادامه به جایگاه بسیج و وظایف بسیجیان در کشور اشاره کرد و گفت: بسیج یعنی فرصت دفاع از حق، اسلام، مظلوم، حقیقت و کار مجاهدانه در راه حق و اگر تفکر بسیجی بر دولت و مسئولان کشور حاکم شود گرفتار مشکلات نخواهیم شد، همانطور که امروز به دلیل حاکم نشدن این تفکر در میان برخی مسئولان دچار مشکلاتی شده ایم.

صادقی بابیان اینکه تفکر بسیجی باعث می‌شود تا در برابر دشمنان از خود ضعف نشان ندهیم، افزود: در شرایطی که بارها از اروپاییان حیله‌گری دیده ایم، اما باز برای ما شرط و شروط می‌گذارند، لذا باید با دیپلماسی به آنها سیلی بزنیم، نه اینکه ضعف نشان دهیم.

وی با تاکید بر اینکه متأسفانه در عرصه دیپلماسی کشور تفکر بسیجی حاکم نیست، گفت: باید در برابر تحمیل‌هایی که می‌خواهند رگ اقتصادی کشور را در دست بگیرند، با این تفکر بایستیم.

وی بر لزوم فعال شدن حقوقدانان بسیجی در عرصه موضوعات بین المللی کشور تاکید کرد و گفت: دشمنان انقلاب کسانی هستند که به کم قانع نیستند و زیاده طلب هستند، لذا باید حقوقدانان بسیجی ما با تحلیل‌ها و نوشته‌های خود به میدان آیند و به آنها بفهمانند که حقوق آنها تا کجاست و حقوق ما چیست.

صادقی با بیان اینکه اروپاییان زمانی که می‌خواهند قراردادی را با ما منعقد کنند تا ۱۰ پشت قرارداد را به نفع خود در نظر می‌گیرند، افزود: دشمن با بصیرت مرتبط با اهداف خودش جلو می‌آید، لذا ما نیز باید اینگونه عمل کنیم.

وی افزود: داشتن تفکر بسیجی در بدنه کارشناسی ما باعث می‌شود تا تا لایه‌های زیرین نقشه‌های دشمن را نیز تشخیص دهیم و سنگرهای دشمن را تجزیه و تحلیل کنیم. باید دشمن را در جای خود حقیر کنیم، نه اینکه اجازه دهیم سنگر به سنگر ما را در دست بگیرد و پیش بیاید و در دل خانه‌های ما نفوذ کند که متأسفانه این امر تا حدودی اتفاق افتاده است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت‌های قوه قضائیه از ابتدای انقلاب تاکنون اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب شرایط بگونه‌ای بود که کسی حق نداشت از مسئولی شکایت کند، اما امروز در کشور بستری فراهم شده که افراد حتی می‌توانند از دولت هم اقامه دعوا کنند و این دستاورد بزرگی در عرصه حقوقی و قضائی است.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها