آرین‌منش: باید در برخی روش‌ها تجدید نظر کنیم

نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در برخی روش‌ها تجدید نظر و روش‌های غلطی را که تا الان دنبال کرده‌ایم را کنار بگذاریم.

آرین‌منش: باید در برخی روش‌ها تجدید نظر کنیم

محمد جواد آرین‌منش اظهار کرد: یک بررسی اجمالی از روند انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که ما در کنار موفقیت‌هایی بسیار خوبی که در حوزه‌های استقلال سیاسی کشور، استقلال نظامی و امنیتی کشور، در عرصه فناوری‌های نوین جنگ افزارهای نظامی، حوزه‌های بهداشت و درمان، توسعه دانشگاه‌ها و نظایر آن در این چهار دهه گذشته داشتیم اما با چالش‌های بسیار جدی در دهه پنجم مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه موانع و چالش‌ها در عرصه بین المللی، منطقه‌ای و داخلی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در حوزه چالش‌های بین‌المللی ما با جهانی شدن سیاست، اقتصاد، فرهنگ و ارتباطات مواجه هستیم و ناگزیریم در تعاملات خود با دنیا یک تجدید نظری کنیم، ما همچنین با بحران‌های زیست‌محیطی بین‌المللی مواجه هستیم.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: از جمله مشکلاتی که پیش روی ماست سلطه‌طلبی‌های قدرت‌های بزرگ به ویژه آمریکا است و بحران انرژی نیز پیش روی ما قرار دارد که نمونه‌ای از چالش‌های بین المللی است.

وی با بیان اینکه با تنش‌های بین المللی و منطقه‌ای مواجه هستیم، گفت: ما با برخی چالش‌های منطقه‌ای مثل مواجه با اسرائیل و کانون‌های بحران‌ساز متأثر از اسرائیل و برخی احزاب مواجه هستیم و مشکلاتی که در کشورهای همسایه در سوریه و یمن وجود دارد ما را متأثر می‌کند و بایستی برای این‌ها برنامه داشته باشیم.

این نماینده پیشین مجلس عنوان کرد: ما به ویژه در عرصه داخلی با افزایش فارغ التحصیلان بیکار با چالش‌های بزرگ اقتصادی مثل بیکاری، تورم، فساد، فقر، تبعیض و فاصله طبقاتی مواجه هستیم و آثار مسئله تحریم‌های اقتصادی هویدا شده و در ماه‌های آینده هم بیشتر هویدا خواهد شد.

آرین‌منش یادآورشد: ما با چالش اقتصاد تک محصولی، وابستگی به نفت و ضعف مدیریت‌ها مواجه هستیم و در داخل کشور مشکل گسست اجتماعی و برخی چالش‌های اجتماعی مثل اعتیاد، تبعیض و فقر پیش روی جامعه ما قرار دارد.

وی ادامه داد: در آستانه دهه پنجم انقلاب اسلامی لازم است یک نگاهی به گذشته و پشت سرمان داشته باشیم و راه‌های رفته را مرور کنیم و در مورد آنچه در پیش رو داریم یک بازنگری و تصمیم‌گیری درستی داشته باشیم، چراکه برخی برنامه‌های کشور تحقق پیدا نکرده و برنامه‌های توسعه پنج ساله کشور مثل برنامه چهارم، پنجم و اکنون هم برنامه ششم به اهداف خود نرسیده است.

نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما نیازمند این هستیم تا با واقعیت‌ها مواجه شویم و شرایط خودمان را مورد بازنگری قرار دهیم، افزود: باید ظرفیت‌های موجود را بازشناسی کنیم و متناسب با ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای دهه پنجم برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کنیم.

وی یادآورشد: ما حتماً نیازمند توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه و تنش‌زدایی در عرصه بین المللی و منطقه‌ای هستیم و درباره سیاست‌های داخلی و بین‌المللی و چگونگی تعامل با دنیا نیازمند بررسی و تفسیر هستیم.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: باید در داخل کشور موانع کسب و کار را برطرف کنیم و در جهت توزیع عادلانه ثروت برنامه‌های عملی داشته باشیم و برای تحقق اهداف قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اقدامات جدی‌تری انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه باید در برخی روش‌ها تجدید نظر و روش‌های غلطی را که تا الان دنبال کرده‌ایم را کنار بگذاریم، خاطرنشان کرد: دولت و حاکمیت باید شکافی که بین مردم و حاکمیت و بی‌اعتمادی‌هایی که به وجود آمده را برطرف و در جهت بازسازی سرمایه‌های اجتماعی از دست رفته تلاش کنیم.

آرین‌منش تصریح کرد: یکی از راه‌ها، نزدیک شدن و بها دادن به مردم به طور واقعی است نه فقط در زمان انتخابات، بلکه در همه مراحل استفاده از ظرفیت‌های مردم در عرصه‌های سیاسی، تشکیل احزاب بزرگ، بها دادن به نظرات و دیدگاه‌های مردم ضروری است.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه طبیعتاً ما متأثر از شرایط دنیا هستیم، بیان کرد: ما یک تافته جدا بافته و یک جزیره منزوی نیستیم، تحولاتی که در دنیا رخ می‌دهد در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ما را متأثر کرده، بنابراین بایستی طوری برنامه‌ریزی کنیم که منزوی نشویم و خودمان را در عرصه‌های جهانی و بین المللی منزوی نکنیم.

وی افزود: دولتمردان باید طوری برنامه‌ریزی کنند که مردم نگاهشان به داخل کشور باشد نه خارج کشور، در حالی که اکنون جمع انبوهی از مردم و نخبگان به دنبال فرار از کشور هستند، فرار مغزها یعنی از دست رفتن سرمایه‌های ملی اما شرایط را باید طوری تغییر داد که هم سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور به داخل برگردد و هم سرمایه‌های فکری ما از خارج به داخل بیاید و زمینه را طوری فراهم کنند که سرمایه گذاری‌های خارجی در کشورمان مهیا شود و شرایط را برای ورود سرمایه خارجی فراهم کنیم.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها