واکنش تاج نسبت به مذاکره با فن مارویک

رئیس فدراسیون فوتبال از عملکرد کی روش در تیم ملی دفاع کرد.

واکنش تاج نسبت به مذاکره با فن مارویک

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران در گفت و گو با رادیو ورزش در ابتدای سخنان خود در خصوص کی روش گفت: ابتدا جا دارد از زحمات اقای کی روش تشکر‌ کنم. ارزیابی ما از عملکرد ایشان مثبت بود. کی روش نقاط قوت و البته نقاط ضعفی هم داشت.
وی در خصوص عملکرد تیم ملی در جام ملت های آسیا اظهار داشت: ما شروع خوبی در جام ملت ها داشتیم تا بازی با ژاپن که آن هم اتفاق فوتبالی بود. ما می‌توانستیم بعد از مدت ها قهرمان شویم هرچند بعد از 15 سال به نیمه نهایی رسیدیم. ما پک را ساختیم تا تیم های نونهالان تا بزرگسالانمان هدفمند بازی کنند. درست مثل کشور ژاپن و کره جنوبی و یا کمپ اسپایر.
وی در مورد مذاکره با فن مارویک گفت: ما امروز با اهالی رسانه نشستی داشتیم و پس از جلسه همه این نظر را داشتیم که باید بدون عجله یک مربی خارجی استخدام کنیم. ما هنوز با هیچ مربی ای مذاکره نکرده ایم. ما اکنون به دنبال جمع اوری اطلاعات هستیم.
تاج ادامه داد: فدراسیون فوتبال کمیته فنی دارد که این کمیته کارش بسترسازی، مقایسه و جمع آوری اطلاعات در زمینه پیشرفت های روز فوتبالی است، اما تصمیم نهایی با هیئت رییسه فدراسیون است. فریدون معینی محصص استیلی مهاجرانی ماجدی از اعضای کمیته فنی فدراسیون هستند. بیشتر نظرات ما اکنون روی مدل مربی است که ما به چه مدل مربی نیاز داریم.
رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص انتخاب سرمربی جدید عنوان کرد: ما در اسفند ماه فیفا دی داریم. نمی خواهیم با طولانی شدن پروسه جذب تیم ملی فیفادی های زیادی از دست بدهیم. خوشبختانه رویداد ملی خاصی پیش روی نداریم و این به ما مجال می‌دهد تا برای انتخاب مربی جدید با تمرکز کافی تصمیم بگیریم. قرارداد قبلی که بسته بودیم (قرارداد کی روش) در اجرا دارای ایرادهای جدی بود. ما این ایرادها را پیدا کردیم و خوشبختانه آنها را مورد مطالعه قرار دادیم تا در آینده دوباره به مشکل نخوریم.
تاج افزود: ما در زمان کی روش دو بار پیاپی به جام جهانی صعود کردیم. ما قبل از ایشان همیشه با اما و اگر صعود می‌کردیم و برای اولین بار بود که پی در پی صعود می‌کردیم. ما از یک مربی صعود به جام جهانی ‌و بازی های قابل قبول در جام جهانی می‌خواهیم. صعود ما بی سابقه بود، دو بازی مانده به آخر راهی روسیه شده بودیم و مردم از بازی ها لذت می‌بردند. ما در مرحله مقدماتی تا بازی آخر حتی یک گل نخوردیم و در کل شکست نخوردیم. این‌ها نکات مثبت کی روش است. ما پس از ۵ سال در جام ملت ها به یک تیم آسیایی باختیم.
وی در خصوص عملکرد کی روش در تیم ملی گفت: آقای کی روش تیم خوبی ساخت. ما یک زمانی اگر خسرو حیدری مصدوم می شد نگران پست دفاع راست بودیم، ولی اکنون تیمی که کی روش ساخته پر از بازیکن با کیفیت است. دیگر بازیکن سالاری در تیم ملی نیست، تیمی منسجم داشتیم. در مورد حاشیه باید بگویم حاشیه وجود داشت و این نقاط تلخ این چند وقت اخیر بود. برخی از دوستان متخصص این هستند که بگویند چرا شکست خوردیم. برخی ها در رسانه ها و صدا و سیما صحبت هایی مطرح می کنند که سازمان یافته است! کاری به بودجه و حواشی و امکانات ما ندارند، فقط می‌گویند چرا باختید ما کاری به این‌ها نداریم، برای ما بهترین منتقد مردم کشور هستند.
رئیس فدراسیون در خصوص درگیری های بازیکنان تیم ملی در دیدار با ژاپن اظهار داشت: همین تیم در برابر چین هم بازی کرد. اما ایا پرخاشگری در آن بازی هم بود؟ اما در مورد گل اول ژاپن درست است، این خامی بازیکنان ما بود که پنج بازیکن به سمت داور رفتند و حتی در آن صحنه علیرضا بیرانوند که توپ های خوبی برای ما در این تورنمنت گرفته بود اشتباه کرد و خروج خوبی نداشت. من سوال کردم. خیلی ها معتقدند گل دومی که خوردیم پنالتی نبود. در مورد صحنه اول هم داور آوانتاژ داد و خیلی ها می‌گویند اگر بازیکن ژاپن به توپ نرسید داور خطا می‌گرفت به همین خاطر بازیکنان قصد اعتراض داشتند. آماده سازی ذهنی بازیکنان از قبل انجام شده بود، در بازی های قبلی هم کادرفنی از نظر روانی با بازیکنان کار کرده بودند. با یک توپ نمی‌شود قضاوت کرد.
وی ادامه داد: بعد از جام جهانی خیلی از رسانه ها و کارشناسانی که اکنون علیه کی روش صحبت می‌کنند می‌گفتند با کی روش 4 ساله تمدید کنید. مدیران ما خوابند و هر لحظه ممکن است کی روش از دست برود.

منبع: طرفداری

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها