علت اصلی افزایش قیمت مسکن در همدان اعلام شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان، گفت: ‌‌گرانی مسکن در همدان به دلیل ‌تراکم زیاد و کمبود فضا برای رشد ‌ساخت و سازها‌ست.

علت اصلی افزایش قیمت مسکن در همدان اعلام شد

حسن ربانی ارشد شامگاه دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: بیمارستان بهاربا زیربنای 8 هزار 820 بخش‌های مانند فوریت‌های پزشکی، دیالیز، رادیولوژی، درمانگاه، جراحی و زایمان، سی. سی. یو، آی. سی. یو و غیره دارد.

وی در پاسخ به این سئوال که ساخت بیمارستان اکباتان همدان در چه مرحله‌ای است و آیا بیمارستان امام خمینی(ره) همدان هم در ردیف اعتباری سال آینده راه و شهر‌سازی قرار دارد یا خیر، ادامه داد: ساخت بیمارستان اکباتان از حوزه راه و شهر‌سازی خارج شده و به وزارت بهداشت و درمان سپرده شده است. درباره اعتبار یا ساخت بیمارستان امام خمینی(ره) همدان هم اطلاعی ندارم. شاید در حوزه اعتبار‌های وزارت بهداشت و درمان برای سال آینده پیش‌بینی شده است.

وی از آغاز مرمت و باز‌زنده‌سازی بازار تاریخی نهاوند با هزینه 220 میلیون تومان در دهه پیروزی انقلاب امسال خبر دارد و افزود: همزمان با این دهه ساخت راه روستایی اسد‌آباد به توانه، امین آباد به فهروند، اکبر‌آباد به شریف‌آباد، قشلاق به راوند که همه در شهرستان نهاوند قرار دارد و ناصر‌آباد به زین‌آباد(کبودراهنگ) و قانقانلو به آقچه رزن آغاز خواهد شد. از راه روستایی مبارکین فامنین، باقر‌آباد و ترمیانک تویسرکان وگلستان درجزین رزن هم بهره‌برداری می‌شود.

مدیر کل راه و شهر‌سازی استان همدان، گفت: تاکنون در آغاز دهه پنجم انقلاب 625 کیلومتر راه چهار خطه و بزرگراه و 85 کیلو‌مترآزاد راه در استان ساخته شده است.

ربانی ارشد با اشاره به اینکه100 درصد روستاهای با بیش از 50 خانوار استان راه آسفالته دارند، افزود: پیش‌بینی هزینه کرد برای ساخت و آغاز ساخت طرح‌های جدید در دهه فجر امسال 97 میلیارد تومان است که 33 میلیارد‌ تومان آن هزینه کرد برای بهره‌برداری طرح‌ها و بقیه هم مربوط به آغاز ساخت 12 طرح در حوزه‌های مختلف است.

وی ادامه داد: 40 میلیارد تومان برای باز‌آفرنی شهری به همدان اختصاص داده شده است که برای تخصیص آن به نسبت توانایی و عملکرد دستگاه‌های اجرای در حوزه اعتبار اختصاص خواهیم داد. در این حوزه در استان همدان 95 محله شناسایی شده است که در شهر همدان منطقه خضر برای این کار تعریف شده است.

وی گفت: در کل استان برای شهر‌ستان در حوزه باز‌آفرینی شهری به ترتیب همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسد‌آباد، بهار، رزن، کبودراهنگ و فامنین مشخص شده است. همچین از پایان‌نامه و تز(مقاطع ارشد و دکترا) که توسط دانشجویان در این حوزه کار شود حمایت خواهیم کرد.

مدیر‌کل راه و شهر‌سازی استان همدان افزود: امسال 100 هکتار خلع ید و رفع تصرف از اراضی دولتی را اجرا شده است و 3 طرح جامه شهرستان اسد‌آباد، تویسرکان و همدان هم 70 درصد پیشرفت کاری دارد. شهر همدان به لحاظ تراکم از شهر‌های پر تراکم است و باید شهر بزرگ شود که در طرح توسعه آن دیده شده است.

ربانی ارشد ادامه داد: باید به مسکن به 2 صورت مصرفی و سرمایه‌ای نگاه کرد که در همدان دلیل گرانی مسکن همین تراکم زیاد و کمبود فضا برای رشد و ساخت و ساز از علل‌های اصلی افزایش قیمت مسکن است. همدان کلانشهر است و باید با نگاه به حفظ باغ‌های آن شهر را توسعه داد که مسیر توسعه آن را هم مشاور بررسی می‌کند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها