رنگ پوست و توسعه سیستم عصبی ارتباطی ندارند

محققان دانشگاه آکسفورد با انجام تحقیقی منحصر به فرد دریافتند که رنگ پوست و توسعه سیستم عصبی هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند.

رنگ پوست و توسعه سیستم عصبی ارتباطی ندارند

محققان دانشگاه "آکسفورد" در آخرین یافته‌های خود که در پروژه "INTERGROWTH-۲۱st" انجام داده‌اند به اطلاعات جدیدی راجع به ارتباط رنگ پوست و توسعه نورون‌ها دست یافته‌اند.

محققان این پروژه ۱۳۰۷ کودک شهرنشین ۲ ساله که تغذیه خوبی دارند و مادران تحصیل کرده دارند را مورد بررسی قرار دادند. این کودکان از چهار قاره مختلف و از کشورهای برزیل، هند، ایتالیا، کنیا و انگلستان بودند.

این کودکان از اوایل بارداری مادرانشان تا ۲ سالگی مورد بررسی قرار گرفتند.

نتایج این پژوهش نشان داد که تکامل سیستم عصبی انسان تحت تأثیر رنگ پوست قرار نمی‌گیرد و کمتر از ۱۰ درصد از تغییرات توسعه سیستم عصبی متعلق به ژن کودکان است و باقی عوامل محیطی است.

سرمایه‌گذاری این پروژه توسط "بنیاد بیل و مِلیندا گیتس" انجام شده است.

محققان آکسفورد با انجام این تحقیق دریافتند که زنان سالمی که در محیط‌های تمیز زندگی می‌کنند و مراقبت خوبی هم از آنها می‌شود، دارای فرزندانی خواهند شد که در رحم الگوهای رشد اسکلتی مشابه با مادر خود را دارند.

این تشابه الگوی رشد اسکلتی از ابتدای تولد آغاز می‌شود و تا دو سالگی ادامه دارد.

این تحقیق یک مجموعه منحصر به فرد از استانداردهای بین‌المللی نظارت بر رشد کودک است که با استانداردهای رشد "سازمان بهداشت جهانی"(WHO) تطابق کامل دارد.

نتایج تحقیقات این پروژه حاکی از آن است که توسعه سیستم عصبی به توانایی شناختی، مهارت‌های زبانی و حرکتی بستگی دارد و مانند رشد فیزیکی است و با وجود محیط‌های جغرافیایی گوناگون و فرهنگ‌های متفاوت، در کودکان مختلف بسیار مشابه با یکدیگر است.

یافته‌های این تحقیق بسیار منحصر به فرد هستند زیرا تاکنون نشانگرهای پیشرفت عصبی در دوران کودکی مورد مطالعه قرار نگرفته بودند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها