تقویت 688 واحدی شاخص کل بورس / حمایت بازارگردان‌های حقوقی از بازاربورس تهران

امروز با بازار کم حجم روبرو بود و مانور صندوق‌ها و بازارگردانان باعث شد تا بورس تهران سبزپوش بماند.این موضوع باعث شد تا محرک کافی برای تقویت خریداران در تک سهم‌ها ایجاد شود.

تقویت 688 واحدی شاخص کل بورس / حمایت بازارگردان‌های حقوقی از بازاربورس تهران

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز دوشنبه 15 بهمن ماه 97 با افزایش 688 واحدی به رقم 158 هزار و 43 واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 132واحدی عدد 29 هزار و 437 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 950 واحدی به رقم 172 هزار و 980 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 520 واحدی به رقم 117 هزار و 500 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 1309 واحدی عدد 309 هزار و 693 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 14 واحدی بر روی رقم یک هزار و 923 واحد نشست.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه و پالایش نفت بندر عباس هر یک با 102واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با 60 واحد و پتروشیمی فجر با 57 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو با 37 واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فار س با 36 واحد و سرمایه گذاری غدیر با13 واحد کاهش ، بیشترین تأثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 558 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن دو میلیارد و 324 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 192 هزار و 144 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر، کشت و صنعت آبشیرین، سیمان لار سبزوار، سرمایه‌گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران، بیمه سینا، لیزینگ رایان سایپا، تجارت الکترونیک پارسیان کیش، پالایش نفت تبریز، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های تجارت الکترونیک پارسیان کیش، کارتن ایران، ایرانیت، سیمان هرمزگان، فولاد کاوه جنوب کیش، ایران ارقام، متوقف شدند.

امروز همچنین نماد معاملاتی پارس سرام به دلیل تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهام به مدت 60 دقیقه در وضعیت سفارش‌گیری مجدد قرار گرفت.

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملان درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 640 میلیون سهم تاپیکو به ارزش بیش از 120 میلیارد تومان با معاملات درون گروهی از سوی سهامدار عمده روبرو شد.

همچنین کمتر از 50 میلیون سهم تامین سرمایه لوتوس پارسیان به ارزش 11.5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

امروز 30 میلیون سهم گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید به ارزش 12.5 میلیارد تومان کد به کد شد و 24 و نیم میلیون سهم لیزینگ رایان سایپا به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده به کدهای درون گروهی تجمیع شد.

امروز همچنین 10 میلیون سهم سرمایه‌گذاری غدیر به ارزش بیش از یک و نیم میلیارد تومان معاملات درون گروهی را تجربه کرد و بیش از 5 و نیم میلیون سهم باما به ارزش کمتر از 5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد.

بر اساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی معاملات کم حجم را نظاره‌گر بود که با بالا زدن آستین‌ها از سوی حقوقی‌ها و صندوق‌های بازارگردان، برای حمایت از سهم‌های تاثیرگذار بر نماگرهای بازار شاهد تقویت تقاضا در برابر عرضه بود. بازاری که با وجود حمایت‌های نیم بند حقوقی‌ها اما هنوز از دید حقیقی‌های دست به نقد باید با احتیاط و به طور پله‌ای در آن قدم برداشت.

در این بین تک سهم‌ها پس از عبور از اصلاح قیمتی کوتاه مدت به ویژه در گروه غذایی‌ها، تجهیزاتی‌ها، صنایع بهداشتی و آرایشی،دارو و گروه رایانه در کانون توجه قرار گرفته‌اند.

منبع: فارس

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها