رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به خبر فوری:

خسارت‌های ارزی بیمه ای از سوی سامانه نیما عرضه می شود/ قانون مصوب بیمه در بخش شخص ثالث به روز رسانی شد

رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: هفتاد درصد تخفیف به رانندگان کم خطر برای بیمه شخص ثالث ارایه می کنیم.

خسارت‌های ارزی بیمه ای از سوی سامانه نیما عرضه می شود/ قانون مصوب بیمه در بخش شخص ثالث به روز رسانی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبر فوری ، غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی ایران در این نشست در پاسخ به سوالی از سوی خبرنگاران مبنی بر این که گفته اید ۲ هزار میلیارد تومان از خسارت بیمه های شخص ثالث غیر واقعی است، توضیح داد: با بررسی اولیه ما در این مجموعه ۲۰ درصد از خسارت های پرداخت شده بر اساس مستندات واقعی نیست و کنترل زیادی در این بخش از سوی بیمه ها صورت نگرفته است. تلاش ما این است که این مبلغ را کاهش دهیم.

وی افزود: اگر بیمه های شخص ثالث راننده محور شود، این خسارت های غیر مستند کاهش خواهد یافت.

سلیمانی در مورد ادغام بیمه های نظامی عنوان کرد: ما نمی توانیم در این زمینه برنامه ای داشته باشیم و وظیفه ما نظارت و حمایت از بیمه گران است و در این خصوص سهامداران تصمیم گیری می کنند.

وی راجع به مشکلاتی که آئین نامه ۶۰ برای سرمایه گذاران بیمه ایجاد کرده است، افزود: اصلاح این آیین نامه در سطح مطالعه انجام شده و در دو جلسه نیز مورد مباحثه در شورای عالی بیمه قرار گرفته و بررسی آن ادامه خواهد داشت.

سلیمانی تاکید کرد: حق سرمایه بیمه گران با وضعیت اقتصادی با کاهش ارزش روبرو می شود و تلاش می شود با اصلاح این آئین نامه در پرداخت جریمه بیمه کاهش ارزش ها برطرف شود.

وی تصریح کرد : هفتاد درصد تخفیف به رانندگان کم خطر برای بیمه شخص ثالث ارایه می کنیم.

وی به انتقادات موجود بر این تغییر نحوه محاسبه بیمه شخص ثالث اشاره کرد و گفت: ما به این سمت می رویم که ویژگی های رانندگان هم در نظر گرفته می شود. تخفیفی که رانندگان را شامل می شود دیگر امکان انتقال به خریدار خودرو ندارد.

سلیمانی اعلام کرد: در روش جدید رانندگان پر خطر حق بیمه بیشتر و رانندگان کم خطر حق بیمه کمتری پرداخت خواهند کرد. چنین چیزی هم وجود ندارد که برای یک خودرو در یک خانواده چند نفره چند بیمه شخص ثالث تهیه شود.

رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به سوالی در مورد اقدامات این نهاد برای حل مشکلات بیمه ایران اظهار داشت: با بیمه ایران در ارتباط هستیم و این شرکت برنامه هایی برای حل مشکلات خود از جمله زیان انباشته ارائه داده که قرار است با همکاری بیمه مرکزی انجام خواهد شد.
وی به ورود دستگاه های نظارتی در مورد بررسی عملکرد شرکت های بیمه نیز بیان کرد: ارتباطات ما با دستگاه هلی نظارتی بسیار خوب است و هرگاه درخواست داشته اند مدارک لازم شرکت های بیمه ای را در اختیار آن ها قرار می دهیم . ورود به مسائل مربوط به این شرکت ها حق قانونی نهادهای نظارتی است و این مساله با نظارت بیمه مرکزی بر این شرکت ها منافاتی ندارد.

سلیمانی در خصوص ۴ شرکتی که بدون مجوز خدمات بیمه شخص ثالث ارائه می دهند، تاکید کرد: تذکرات لازم به این شرکت ها داده شده و زمان مشخصی برای پایان کار آن ها تعیین شده است.


رئیس کل بیمه مرکزی درباره نرخ حق بیمه شخص ثالث برای سال آینده عنوان کرد: در این بخش ضریب خسارت بیش از ۱۰۰ است که باید این مساله حل شود و قیمت سال آینده در شورای عالی بیمه کشور در اسفندماه نهایی می شود.

وی راجع به بیمه های تکمیلی درمان نیز به پرداخت بیش از ۱۰۰ درصدی خسارات از سوی شرکت های بیمه اشاره کرد و گفت: برخی از شرکت ها برای برنده شدن در مناقصه ها قیمت ها و ضرایب کلی را اعلام می کنند که در پرداخت حق بیمه دچار مشکل می شوند. بیمه مرکزی می کوشد تا قبل از سال ۹۸ از میزان ضرر شرکت های بیمه تکمیلی درمان کاسته شود.

سلیمانی در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان مشخص ارایه اوراق بهادار بیمه در بورس، اعلام کرد: این مساله در لایحه بودجه ۹۸ ذکر شده که تاکنون مورد تصویب کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته و اگر در صحن علنی تصویب و به قانون تبدیل شود، در سال آینده اجرایی خواهد شد.
سلیمانی در ادامه سوالات خبرنگار خبر فوری راجع به دریافت ارز حق بیمه از بانک مرکزی بعد از تفاهم نامه بیمه و بانک مرکزی تصریح کرد: بانک مرکزی مجوز لازم را در اختیار ما قرار داده و در صورت نیاز و خسارت‌های ارزی شرکت های بیمه ای می توانند ارز لازم را از سامانه نیما دریافت کنند.

رئیس بیمه مرکزی در پاسخ به سوال خبرنگار خبر فوری در مورد تعیین نرخ حق بیمه شخص ثالث سال ۹۸ را منوط به نرخ دیه در سال ۹۸ دانست و تاکید کرد: در این خصوص منتظر نظر قوه قضائیه هستیم و برای کمبود نقدینگیهای احتمالی بعد از اعلام نظر قوه قضاییه برنامه مناسبی خواهیم داشت.

وی در مورد به روز رسانی قانون مصوب بیمه که سال ۱۳۱۶ تغییر پیدا نکرده در پاسخ به خبرنگار خبر فوری گفت: یکی از نقص های اصلی ما همین بروز رسانی قوانین هست ولی ما تلاش گسترده ای داشتیم و تمام شرکتهای بیمه را برآن داشتیم تا به ما کمک کنند و نرم افزاری هم طراحی کردیم که اطلاعات سریع وارد سیستم شود الان بخشهایی مانند بیمه شخص ثالث از این آیین نامه به روز رسانی نهایی را طی کرده اند و در بخش هایی نیز در تلاشیم این مساله را به نهایت برسانیم.

سلیمانی بر ضرورت همکاری شرکت های بیمه ای با استارتاپ ها تاکید کرد و ادامه داد: استارتاپ ها به نفع صنعت بیمه هستند و ما شرکت های بیمه را ملزم به ایجاد استارتاپ یا همکاری با استارتاپ های موجود کرده ایم.

وی گفت: بعد از تحریم و لغو بیمه های بانک خارجی و آفریقایی تمام بیمه های کشتی رانی و تجارت کشتی به داخل کشور آورده شده و تمام این بیمه ها دیگر در داخل ایران انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه به مناسبت دهه فجر تا سی بهمن بخشودگی بیمه برای وسایل نقلیه موتوری خواهیم داشت و تا شش ماه هم وسایل خود را بیمه کنند، اظهار کرد: سامانه ای به نام پاسخگویی در بازرسی بیمه ای ایجاد شده تا مردم مشکلات خود را به راحتی بیان کنند.

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها