پایان محرومیت سرخ‌ها؛

پرسپولیس؛ ایستاده در غبار

با وجود همه محدودیت ها، پرسپولیس هنوز هم مدعی قهرمانی در لیگ است.

پرسپولیس؛ ایستاده در غبار

به گزارش خبر فوری ؛ کمتر از یک هفته تا آغاز نیم فصل دوم لیگ هجدهم مانده و پرسپولیس همچنان همان تیمی است که باید باشد. قهرمان فوتبال ایران با دو سال پنجره بسته، هنوز هم مدعی قهرمانی است. آن ها دو سال پیاپی قهرمان ایران شده اند و حالا این شانس را دارند برای سومین سال پیاپی قهرمان لیگ برتر شوند. برای تیمی که از رده های پایین جدول به سکوی قهرمانی بازگشته است، از دست دادن امتیازها طبیعی نیست.
پرسپولیس در دو سال گذشته حق استفاده از بازیکنان جدیدش را نداشت. قرمز های پایتخت بازیکن می خریدند اما نمی توانستند آن ها درون زمین بفرستند و مجبور بودند ستاره های جدیدشان را به تیم های رقیب قرض بدهند. پرسپولیس به طور ناخودآگاه مجبور شده بود رقبایش را تقویت کند، آن هم در شرایطی که خودشان با بحران های مصدومیت و محرومیت بازیکنانشان دست و پنجه نرم می کردند. درچنین شرایطی، اگر تیم دیگری بود شاید حتی تا مرز سقوط به لیگ یک هم پیش می رفت. اما پرسپولیس فضا را مدیریت کرد. آن ها با بحران های عظیمی که پشت سر گذاشتند، هم قهرمان لیگ شدند و هم به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند. دقیقا در سخت ترین روز های تاریخ باشگاه که حتی بازیکنانی برای حضور روی نیمکت هم وجود نداشتند، طلایی ترین دوران پرسپولیس رقم خورد.
فوتبال ایران از میزبانی مسابقات آسیایی محروم بود. هم شرایطش را نداشت و هم امکاناتش را در اختیار نداشت. اما صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا به مسئولان ورزشی ایران یادآوری کرد باید برای فوتبال ایران تلاش کنند. آن ها برای میزبانی فینال برگشت این مسابقات ده ها ایراد ورزشگاه آزادی را اصلاح کردند. بنابراین فینالیست شدن پرسپولیس در سخت ترین روزهایش بزرگترین دستاورد فوتبال ایران در عرصه باشگاهی هم نام گرفت. اتفاقی که به نظر می رسد با تقویت این تیم، شانس زیادی برای تکرار شدن وجود دارد.
حالا پرسپولیس چند نام جدید را به بخش قرمز شهر آورده است. نام هایی که هم ملی پوش در آن ها دیده می شود و هم استعداد هایی که قطعا در آینده به کمک پرسپولیس خواهند آمد. نباید فراموش کنیم که اگر امسال پرسپولیس قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شود و در تابستان قهرمان سوپرجام احتمالی ایران، نخستین تیم فوتبال تاریخ ایران است که سه گانه داخلی را درون تالار افتخاراتش قرار خواهد داد.

31

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها