قانون منع به کارگیری بازنشستگان منجر به اشتغال جوانان نشد

در جمع مدیران شهرضا اعلام شد که با تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان در کشور مقررشد تا قسمتی از مدیریت کشور به جوانان واگذار شود، اما بازخورد آن را در جوانان ندیدیم.

قانون منع به کارگیری بازنشستگان منجر به اشتغال جوانان نشد

فرماندار شهرضا شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران شهرضا با اشاره به وضعیت ورزشی شهرستان شهرضا اظهارداشت: شهرستان شهرضا دارای 40 هیأت و 43 باشگاه ورزشی است و بیش از 8 هزار ورزشکار سازمان‌یافته دارد.

علی‌اصغر رفیعی‌نژاد با اشاره به گزارش عملکرد اداره ورزش و جوانان شهرضا در سال 97، بیان کرد: اداره ورزش و جوانان شهرضا در سال 97، 476 مسابقه ورزشی شهرستانی، 52 مسابقه استانی، 20 مسابقه کشوری و 2 مسابقه برون مرزی برگزار کرده است.

وی با اشاره به اعزام ورزشکاران شهرضا به 12 مسابقات جهانی و آسیایی، 131 مسابقه کشوری و 170 مسابقه استانی در 9 ماهه سال 97، خاطرنشان کرد: ورزشکاران شهرستان شهرضا در این مدت موفق به کسب 18 مدال بین‌المللی و 230 مدال کشوری و 495 مدال استانی شدند.

فرماندار شهرضا با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی اداره ورزش و جوانان شهرضا در سال 97، تصریح کرد: برگزاری 19 جشنواره، 12 همایش پیاده‌روی، 12 همایش فرهنگی، ورزشی، 26 اردو و کوه‌گشت و 16 برنامه تجلیل از قهرمانان، پیشکسوتان و مربیان از فعالیت‌های اداره ورزش و جوانان شهرضا در این مدت است.

وی با بیان اینکه شهرضا در مرکزیت جنوب استان اصفهان و بر سر راه 5 استان واقع شده است، بیان کرد: شهرضا قابلیت قطب ورزشی جنوب استان اصفهان و بخشی از منطقه را دارا است.

رفیعی‌نژاد با بیان اینکه برای اعزام تیم‌های ورزشی به مسابقات استانی و کشوری با مشکل روبه‌رو هستیم و از اتوبوس غیر استاندار استفاده می‌شود، گفت: از وزارت ورزش و جوانان درخواست داریم وسیله نقلیه مناسب درخور شأن ورزشکاران به این شهرستان هدیه کند.

وی با بیان این‌که توسعه فضای ورزشی نیاز شهرستان شهرضا است، افزود: در شهرضا نیاز به خوابگاه ورزشی داریم برای اسکان ورزشکاران در شهرضا با مشکل روبه‌رو هستیم، اگر شهرضا خوابگاه داشت به اندازه یک استان فعالیت ورزشی داشت.

فرماندار شهرضا با اشاره به اینکه میانگین سرانه ورزشی کشور 75 سانت و شهرضا 35 سانت است، بیان کرد: ورزشکاران شهرستان شهرضا موفق شدند با این امکانات کم در عرصه بین‌المللی، کشوری و استانی افتخارآفرینی کنند.

فعالیت بیش از 160 سازمان مردم جوانان در استان اصفهان

رئیس مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان استان اصفهان در ادامه این جلسه با اشاره به اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در کشور گفت: تمام اعضای این مجمع از این قانون حمایت کردند تا قسمتی از مدیریت کشور به جوانان واگذار شود اما بازخورد آن را در جوانان ندیدیم.

نورالدین سهرابی با بیان اینکه برخی از مدیران بازنشسته علاقه‌ای به تغییر نسل مدیریتی ندارند، افزود: شعارها و وعده‌های زیادی برای حمایت از جوانان و به کارگیری آنان در مناصب مدیریتی مطرح می‌شود، اما هنوز هم موانع زیادی در این زمینه وجود دارد.

وی با بیان اینکه لازم است نسل جدید از مدیران در مناصب اجرایی گماشته شوند، تصریح کرد: بروز چنین تحولی زمینه گسترش همه جانبه در خدمات دولتی و تسهیل فرایند توسعه را فراهم می‌کند.

رئیس مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان استان اصفهان با اشاره به ساخت خانه جوان در شهرضا و تخصیص اعتبار برای تکمیل آن، بیان کرد: درصدد هستیم یک طرح ملی با نام بزرگ‌ترین جام ملی بازی‌های دیجیتال را در شهرضا انجام دهیم که نیاز به یک میلیارد تومان تسهیلات از منابع صندوق کارآفرینی امید است.

وی با اشاره به اینکه شورای مشورتی جوانان باید در دستورکار قرار بگیرد تا در راستای توسعه شهرستان شهرضا قدم برداریم، تصریح کرد: شناسه‌های اقتصادی سمن‌ها در کشور تعریف شده است و باید بحث مالیات سمن‌ها با دارایی حل شود تا این سازمان‌ها از پرداخت مالیات معاف شوند.

سهرابی خاطرنشان کرد: استان اصفهان پتانسیل مرکزیت شبکه ملی را از نظر سخت‌افزاری و نرم افزاری دارد و امیدوار هستیم شبکه ملی را در اصفهان داشته باشیم.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 160 سازمان مردم جوانان در استان اصفهان گفت: 2 هزار نفر در این تشکل‌های مردمی فعال شده‌اند و تشکیل مجمع استانی یک فرصت خوبی برای حمایت از سمن‌ها و پیگیری مطالبات تشکل‌های جوانان شده است.

رئیس مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان استان اصفهان گفت: برای ارتقای جایگاه سازمان‌های مردم نهاد جوانان نیازمند مجمع ملی توانمند و با ظرفیت بالای ارتباط‌گیری با مسئولان کشوری است تا اینکه علاوه بر تحقق اهداف خود زمینه‌ساز رفع مشکلات اجتماعی جوانان و تشکیل مجمع ملی جوانان شود.

زورخانه استاندارد نیاز شهر دهاقان است

فرماندار دهاقان در ادامه جلسه با اشاره به وضعیت ورزشی شهرستان دهاقان اظهارداشت: هیأت‌های ورزشی دهاقان یکی از ظرفیت‌های این شهر است اما ورزشکاران زورخانه‌ای شهرهای دهاقان و گلشن که دارای مقام استانی هستند از داشتن یک زورخانه استاندارد محروم هستند.

علی‌اصغر قاسمیان با بیان اینکه برای حمایت از ورزش‌ و هیأت‌ها خیر وجود دارد اما با مشکل شناسه ملی و کد اقتصادی روبه‌رو هستند و امکان حمایت مالی وجود ندارد، بیان کرد: اماکن ورزشی از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار می‌شود، پیشنهاد می‌شود که یک سالن ورزشی در هر شهرستانی برای قهرمان‌پروری در اختیار اداره ورزش قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه پیست موتورسواری دهاقان قابلیت برگزاری مسابقات کشوری و حتی آسیایی دارد، افزود: واگذاری این پیست از طریق اداره ورزش به بخش خصوصی با مشکل روبه‌رو است و نیاز به حمایت دارد.

فرماندار دهاقان خاطرنشان کرد: یک زمین چمن مصنوعی در دهاقان وجود دارد که اگر از طریق تغییر کاربری و توافق با شهرداری و شورا تجاری شود یک درآمدزایی برای هیأت‌های ورزشی می‌شود که نیاز به حمایت حقوقی دارد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها