دستگیری اعضای باند سارقان مسلح با ۳۰۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: یک گروه از سارقان مسلح با ۳۰۰ فقره جرم دستگیر شده ودر حال بازجویی از این افراد هستیم.

دستگیری اعضای باند سارقان مسلح با ۳۰۰ فقره سرقت

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس فاتب اظهار داشت: به لطف خدا و با اشراف بسیار عالی که پلیس امروز به خصوص روی مضامین خشن و افرادی که اقدام به جرائم مسلحانه می‌کنند در تهران بزرگ پیدا کرده است و یک نمونه از این موفقیت‌ها دستگیری گروه خشنی است که تقریباً یک سال در جرائم خشن فعال بوده و بیش از ۳۰۰ فقره جرم را در پرونده خود ثبت کرده بودند.

وی افزود: در بازجویی‌هایی که از این افراد انجام داده‌ایم، مشخص شد این افراد در تمامی سرقتهای خود از اسلحه استفاده می کردند.

سردار رحیمی اضافه کرد: چندی پیش وقتی یکی از اعضای این باند در حال سرقت از دو منزل بود ماموران ما دست به کار و در جریان درگیری مسلحانه داشتند یکی از ماموران ما مجروح می شود. این متهم به بیمارستان منتقل می شود که اعضای باند برای فراری دادن او عملیات خشنی را انجام دادند.

وی در ادامه افزود: از نهم آبان ماه که این افراد در بیمارستان امام خمینی رعب و وحشت ایجاد کردند تا یکی از اعضای باند خود را آزاد کنند، پلیس به صورت ویژه کار خود را آغاز کرده بود و در چند مورد با اعضای باند در نقاط مختلف تهران، کرج، استان لرستان و استان البرز درگیر شدیم .

وی گفت: با اقدامات عملیاتی پلیس ساعت ۳ بامداد روز جمعه دوازدهم بهمن ماه ۹۷ در یک عملیات بسیار پیچیده در حالیکه در یک ویلا با ۵ فرد دیگر بودند دستگیر شدند.

وی افزود: ۹ آبان درحالیکه نگهبانان جمعی از زندانیان را به بیمارستان منتقل می‌کردند، یکی از این زندانیان توسط یک گروه (که از سابقه‌داران بودند) فراری داده می‌شود.

این مقام انتظامی ادامه داد: از آن تاریخ به صورت ویژه دستگیری این افراد در دستور کار پلیس قرار گرفت.

در نهایت در اقدامات اولیه کمتر از یک ماه پیش یک نفر از این گروه را دستگیر کردیم و بقیه در رصد ما بودند که در نهایت مکان و محل اقامت آنها را رصد شده بود دستگیر می‌شود.

سردار رحیمی تاکید کرد: ۳ بامداد بهمن ماه سال جاری در یک عملیات غافلگیری ۵ مرد و ۵ زن دستگیر شدند که این زنان در واقع طعمه سرقت‌های اینها بودند.

وی ادامه داد: در مجموع در این عملیات ۶ مرد و ۵ زن و ۵ قبضه کلت کمری که یک قبضه متعلق به مامور زندان بود، دستگیر و کشف شده است.

این مقام انتظامی افزود: این باند در شهرهای البرز، شمال، شرق و غرب تهران، لرستان و اصفهان از اول سال تا کنون ۳۰۰ فقره سرقت داشتند.

وی ادامه داد: اینها آن‌قدر پر رو و جسور بودند که پلیس و مسئولان نظام را در فضای مجازی تهدید می کردند و خط و نشان می‌کشیدند.

سردار رحیمی ادامه داد: اکثر افراد این گروه دارای سابقه هستند و تحت رصد ما بودند، همچنین ۳ گروه که قصد سرقت مسلحانه داشتند را به غیر از این گروه دستگیر کردیم.

منبع: مهر

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها