مخالفت مجلس با طرح حذف مالیات بر ارزش افزوده در صنعت اسباب‌بازی

طرح حذف مالیات بر ارزش افزوده در صنعت اسباب‌بازی با مخالفت کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مواجه شد.

مخالفت مجلس با طرح حذف مالیات بر ارزش افزوده در صنعت اسباب‌بازی

با توجه به مخالفت طرح حذف مالیات بر ارزش افزوده در صنعت اسباب‌بازی از سوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، محسن رجبی عضو کمیسیون ثبت و صدور مجوز شورای نظارت بر اسباب‌بازی در این‌باره گفت: بحث مالیات ارزش افزوده در حوزه اسباب‌بازی بعد از برگزاری چهارمین دوره جشنواره اسباب‌بازی مطرح شد که به برخی از نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس طرح بخشودگی مالیاتی فعالان حوزه اسباب‌بازی جهت حمایت از بازارتولیدکنندگان اسباب‌بازی، ارائه شد و این طرح در کمیسیون فرهنگی به تصویب رسید و مورد موافقت قرار گرفت. در مراحل بعدی این طرح به کمیسیون تلفیق مجلس ارائه شد که متاسفانه رای نیاورد البته با بخشی از این طرح موافقت شده اما در کل با طرح مخالفت کردند.

او ادامه داد: جلسه‌ای را در مجلس به همراه دبیر شورای نظار بر اسباب‌بازی و آقای نصیرپور مدیر کل کمیسیون‌های مجلس داشتیم تا به این مسئله بیشتر رسیدگی کنیم. پیگیری کردیم تا این طرح به صورت یک لایحه از سوی دولت زمینه‌هایش فراهم شود تا دوباره در صحن علنی مجلس مطرح و به رای گذاشته شود. فعلا این طرح منتفی شده اما طرح آن در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی قدم خوبی بوده است همین که مجلس به حوزه اسباب‌بازی توجه نشان داده قطعا اتفاقات خوبی را در آینده رقم خواهد زد.

عضو کمیسیون ثبت و صدور مجوز شورای نظارت بر اسباب‌بازی اظهار کرد: قرار شده انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی به همراه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیشنهادی را برای وزیر اقتصاد بفرستد تا این طرح از سوی هیئت دولت به عنوان پیشنهاد به مجلس ارائه و پیگیری شود قطعا این مسیر زمان‌بر خواهد بود اما به دنبال این هستیم که این مسئله را دوباره در مجلس مطرح کنیم.

منبع: مهر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها