سالی ۹۰۰ هزار خانه نیاز داریم

رئیس سازمان نظام مهندسی ایران با بیان اینکه سالانه نیازمند ساخت ۹۰۰ هزار خانه هستیم، گفت: رونق صنعت ساختمان و جذب سرمایه‌ها در این صنعت، ضمن تأمین این نیاز، زمینه اشتغال شمار زیادی از مهندسان را فراهم می‌کند.

سالی ۹۰۰ هزار خانه نیاز داریم

فرج الله رجبی در بازدید از روند برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در شیراز، گفت: شمار زیاد مهندسان شرکت‌کننده در این آزمون ضرورت ایجاد بستر شغلی برای جوانان را یادآور می‌شود.

او فعال کردن حوزه مسکن و تسهیل سرمایه‌گذاری در این بخش را برطرف‌کننده بخشی از نیاز موجود به اشتغال دانست و گفت: سالانه حدود ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور نیاز است و اگر این تعداد تولید شود، بی‌تردید برای بسیاری از مهندسان شغل ایجاد خواهد شد.

رجبی گفت: امروز مهندسان جوان تقاضای اشتغال دارند و ما باید به فکر معیشت آنان باشیم. در این راستا نیز پیام آنان برای مسئولان و برنامه ریزان دولتی و وزارت راه و شهرسازی پیام روشنی است که باید به آن برسیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در مورد تأثیر دانشگاه فنی و حرفه‌ای در تربیت نیروهای متخصص نیز تصریح کرد: این دانشگاه می‌تواند ارتباط بین صنعت و دانشگاه را تقویت کرده و مهندسان و فارغ‌التحصیلانی تربیت کند که دارای هدف در بازار و بخش اقتصادی باشند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: استان فارس شش درصد از شرکت کنندگان آزمون نظام مهندسی کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس نیز گفت: در استان فارس بیش از ۶۶۰۰ نفر متقاضی ورود به دوره مهندسی داشتیم که طی دو روز امتحانات آنان در چند حوزه امتحانی برگزار و تا چند ماه آینده نیز نتایج آن اعلام می‌شود.

فیروز تکاور گفت: در حال حاضر حدود ۵۰ هزار مهندس در استان فارس به عنوان عضو نظام مهندسی فعال هستند که شاهد استقبال بانوان و حضور محسوس آنان در نظام مهندسی هستیم.

همچنین سیف‌زاده، رئیس سازمان نظام مهندسی استان فارس گفت: از اهداف برگزاری این آزمون شناسایی مهندسان متخصص برای واگذاری خدمات طراحی، نظارت و اجرا به آنان است و معتقدیم باید افرادی وارد این عرصه شوند که اطلاعات حرفه‌ای داشته باشند.

او افزود: از اهداف دیگر برگزاری این آزمون‌ها این است که برای اینکه مهندس حرفه‌ای را تربیت کنیم این و فرد بتواند حداقل دانش مربوط را داشته و بر قانون مقررات ساختمان و نظام مهندسی نیز اشرافیت داشته باشد و بداند مسئولیتی که به او واگذار می‌شود را چگونه مدیریت کند.

وی بیان کرد: بعد از اینکه افراد در این آزمون نمره قابل قبول را کسب کردند در ابتدا پایه سوم و پس از آن پایه دوم و یک مهندسی را دریافت و کلاس‌های خاص وزارت راه شهرسازی را می‌گذرانند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس نیز گفت: این دانشگاه آمادگی لازم را برای توسعه همکاری با سازمان نظام مهندسی، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس در راستای تربیت نیروهای متخصص و مورد نیاز بازار کار را دارد.

جامعی افزود: تأمین منابع انسانی مورد نیاز شرکت‌های خصوصی و مؤسسه‌های دولتی، آمادگی برای اجرای طرح پایلوت مهندس کارآموز بر اساس نیاز و سرفصل‌های مورد نظر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس نیز از دیگر مواردی است که دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس توان اجرای آن را دارد.

منبع: ایسنا

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها