روایت صادق زیباکلام از ملاقات با سفیر کره‌جنوبی/ نخستین چیزی که توجه‌ام را جلب کرد ساختمان سفارت بود

صادق زیباکلام درباره دیدار با سفیر کره جنوبی گفت: مدتی می‌شد سفارت کره‌جنوبی برای ملاقاتی با سفیرشان تماس گرفته بودند. چون آمدنشان به دانشگاه یا منزل دردِ سر دارد و رفتن به سفارت راحت‌تر، به سفارت رفتم.

روایت صادق زیباکلام از ملاقات با سفیر کره‌جنوبی/ نخستین چیزی که توجه‌ام را جلب کرد ساختمان سفارت بود

صادق زیبا کلام گفت: مدتی می‌شد سفارت کره‌جنوبی برای ملاقاتی با سفیرشان تماس گرفته بودند. آمدنشان به دانشگاه یا منزل دردِ سر دارد و رفتن به سفارت راحت‌تراست. نخستین چیزی که توجه‌ام را جلب کرد ساختمان سفارت بود. یک معماری بسیار زنده، زیبا و با روح. بعدا توضیح دادند که زمین را سفارت خریداری می‌کند(انتهای شیخ بهائی شمالی مشرف بر ده ونک) و ساختمان طراحی خود کره‌ای ها بوده است.

وی افزود: سفیر مدت۸ماه است که به ایران آمده‌است. فارغ‌التحصیل رشته سیاسی در کره بوده و تحصیلاتش را در دانشگاه لندن ادامه می‌دهد. قبل از ایران در ژنو، واشنگتن و جاکارتا خدمت کرده بوده. گفت از ایران خیلی خوشش آمده. درخصوص ملاقات با من توضیح داد که هم کارکنان سفارت بنده را به ایشان توصیه کرده بودند و هم از طریق بولتن‌های خبری که برای سفیر تهیه می‌کنند با من آشنا می‌شود.

او بیان کرد: بیش از یک‌ساعت ملاقاتمان به درازا کشید و نیمی از آن در مورد دهکده امید بود. ایشان هم همانند فرانسوی‌ها وآلمانی‌ها بسیار به این پروژه علاقمد می‌شود بخصوص تلاش‌هایی که به منظور توانمندسازی بانوان در امید صورت گرفته‌است. گفت شاید کره‌ای‌ها بتوانند در زمینه کشاورزی در آنجا کمک کنند. من هم از ایشان دعوت کردم که اگر علاقمند باشند می‌توانند از دهکده امید بازدید نمایند که بسیار استقبال کردند.

زیبا کلام تصریح کرد: بخش دیگر صحبت‌ها پیرامون مقوله توسعه بود. گفتم ما در ایران همچنان سرگرم مباحث نظری در باب الگوی مناسب برای پیشرفت و توسعه هستیم. شاید بد نمی‌شد از شما دعوت می‌کردم تشریف می‌آوردید دانشگاه تهران و برای دانشجویان پیرامون تجربه توسعه در کره سخنرانی می‌کردید و توضیح می‌دادید که کره‌ای‌ها چگونه توانستند کشورشان را از یک اقتصاد در حال توسعه به یک غول صنعتی تبدیل نمایند. این دعوت را هم پذیرفتند.

وی گفت: جناب سفیر پرسش‌هایی هم در مورد تحریم‌ها و احتمال برخورد میان ایران وآمریکا داشتند. به ایشان گفتم تصور نمی‌کنم وضعیت اقتصادی از آنچه داشتیم بدتر شود. مسئولین هم ظاهرا پیش‌بینی‌هایی کرده‌اند. امیدمان بعد از خداوند متعال به مردم آمریکا است که ترامپ را سال آینده برای 4سال دیگر روانه کاخ سفید نکنند. گفت شما برعکس دیگران چندان نگرانی از بابت ترامپ ندارید؟ گفتم ترامپ به اندازه کافی مشکلات برای خودش آفریده و بعید به نظرم می‌رسد که دنبال رویارویی جدی با ایران باشد. من هم البته بدون نگرانی نیستم. منتهی من بیش از آن که نگران ترامپ باشم نگران تندروهای خودمان هستم که به منظور تحکیم قدرت خودشان ترامپ را هل بدهند به سمت رویارویی با ایران.

منبع: عصر ایران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مشهدی عباس فوتبالیست
    0

    این آقا همونیه که آرزو می کرد که تیم فوتبال ایران از کره ببازه!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها