رئیس کانال مالی ایران و اروپا را بیشتر بشناسید

اشپیگل اعلام کرد فردی که مسئولیت مکانیزم مالی ایران-اروپا موسوم به INSTEX «ابزار حمایت از تبادلات تجاری» را بر عهده خواهد گرفت، پر فیشر ۶۹ ساله و مدیر سابق «کامرتس‌ بانک» (Commerzbank) است.

رئیس کانال مالی ایران و اروپا را بیشتر بشناسید

به گزارش خبر فوری ، وی که قرار است به مدت ۶ ماه مدیریت INSTEX را بر عهده بگیرد، سابقه ۲۹ سال حضور در مناصب مختلف این بانک را دارد.

پیشتر نیز رسانه‌ها می‌گفتند این مکانیزم در فرانسه ثبت می‌شود و مدیر آن نیز یک بانکدار ارشد آلمانی خواهد بود و اینکه انتظار می‌رود انگلیس نیز به عنوان سهامدار به این سازوکار بپیوندد.

گفتنی است کانال NDR آلمان ساعاتی پیش از آمادگی برلین، پاریس و لندن برای راه اندازی SPV یا مکانیزم مالی ایران-اروپا خبر داد. به گفته این رسانه، کشورهای مذکور مکانیزم را به ثبت رسمی رسانده اند.

قرار است این مکانیسم مالی INSTEX نامیده شود که نام اختصاری عبارت «ابزار حمایت از تبادلات تجاری» به زبان انگلیسی است.

منبع: مهر

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مجتهد
    0

    منتظر افشاگری های جدید شریعت مداری مدیر محترم روزنامه کیهان هستیم تا مطمئن شویم با این ابزار خودمان را اسیر روباه پیر و اروپای کارشکن نمی کنیم چون داریم به کسانی اعتماد می کنیم که در جنگ جهانی اول ............10/000/000نفر از ایرانی ها را نابود کردند برای نجات خودشان و هزاران حیله دیگر که خوتان بیشتر می دانید. مطمئن هستم عاشق چشم و ابروی ما نیستند که به هر قیمتی دارند برجام را سر پا نگه می دارند پس باید هوشیار بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها