عذرخواهی پوراحمد از تاریخ سینما/ پایان «تیغ‌وترمه» تغییر می‌کند

نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «تیغ و ترمه» در حالی برگزار شد که کیومرث پوراحمد از احتمال تغییر پایان‌بندی فیلم پس از جشنواره سخن گفت.

عذرخواهی پوراحمد از تاریخ سینما/ پایان «تیغ‌وترمه» تغییر می‌کند

نشست رسانه‌ی فیلم سینمایی «تیغ و ترمه» سومین نشستی بود که در دومین روز از برگزاری جشنواره سی ‌و هفتم فیلم فجر رور پنجشنبه ۱۱ بهمن ماه با حضور عوامل فیلم در پردیس ملت برگزار شد.

این نشست با حضور کیومرث پوراحمد کارگردان، علی قائم مقامی تهیه‌کننده، لاله اسکندری، پژمان بازغی، دیبا زاهدی، کوروش سلیمانی و شراره رنجبر بازیگران، رضا یزدانی خواننده، فردین خلعتبری آهنگساز، مهری شیرازی طراح چهره‌پرداز، خشایار موحدیان تدوینگر و تعدادی دیگر از عوامل فیلم همراه بود.

در ابتدای نشست پوراحمد با ابراز خرسندی از حضور پررنگ جوانان در عرصه‌های مختلف کشور عنوان کرد: هربار که می‌خواهم فیلم بسازم استرس دارم. به همان اندازه که سال ۵۵ اولین فیلمم را ساختم، مضطرب می‌شوم. اما در این فیلم هرگاه استرس داشتم ‌و فکر می‌کردم ممکن است کار از دستم در برود، خیالم راحت بود که فردی کاربلد، پرکار و بدون حاشیه یعنی علیرضا زرین‌دست کنار من است که او غایب بزرگ این نشست است.

وی درباره رها شدن شخصیت امیر در فیلم توضیح داد: راست‌ می‌گویید، موافقم که کاراکتر امیر رها شده چون چند پلان از فیلم حذف و پایان‌بندی تغییر کرده است که امیدوارم بعد از جشنواره بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

پوراحمد با اشاره به اینکه ماهی یکبار کتاب‌های مختلفی را می‌خواند، عنوان کرد: رمان «کی از این چرخ فلک پیاده می‌شوم» را پیدا کردم که برایم خیلی جذاب بود و تنها تفاوت فیلم با رمان این است که ترمه نسبت به خیانت‌ها منفعل عمل نمی‌کند و انتقام می‌گیرد.

پوراحمد در پاسخ به پرسشی درباره به کار بردن الفاظ زشت و ناسزا در فیلم توضیح داد: تلاشمان را کردیم که حرف‌های نامناسب در فیلم به کار نرود و اگر این اتفاق افتاده از مردم و تاریخ سینما عذرخواهی می‌کنم.

وی در پاسخ به پرسشی نسبت به راضی بودن خودش از فیلم گفت: کودن‌ترین آدم‌ها هم وقتی فیلمی می‌سازند، فکر می‌کنند بهترین اثرشان را ساخته‌اند. وقتی من «گل یخ» را ساختم فکر می‌کردم «خواهران غریب2» را ساخته‌ام اما وقتی واکنش‌ها را دیدم، فهمیدم فیلم مزخرفی را ساخته‌ام اما برای همه فیلم‌هایم به یک اندازه انرژی می‌گذارم.

مهری شیرازی هم در سخنانی کوتاه بیان کرد: من سالیان سال و از فیلم «شب یلدا» با آقای پوراحمد همکاری می‌کنم و خیلی خوشحالم که این بار هم در کنار وی بودم و امیدوارم فیلم را پسندیده باشید.

کوروش سلیمانی عنوان کرد: پوراحمد از معدود هنرمندانی است که به شرافت هنر ایمان دارد و دغدغه مسایل روز را دارد. همین مساله باعث شد بعد از همکاری در «اتوبوس شب» با وجودی که نقشم در این فیلم کوتاه بود، پذیرفتم که در فیلم حضور داشته باشم.

پژمان بازغی درباره ایفای نقش منفی در فیلم عنوان کرد: نقش امیر اصلا بی‌هویت نیست چون او دارد جوانی جهان را تصویر می‌کند و همان کثافتی را که نمی‌توانیم در زندگی مادر و عموی ترمه ببینیم، در زندگی امیر می‌بینیم. او می‌تواند گذشته پدر و مادر و عموی ترمه باشد.

قائم مقامی تیز درباره بودجه فیلم توضیح داد: بودجه فیلم کاملا شخصی است، ۶۰ درصد از من، ۳۹ درصد آقای پوراحمد و ۱۰ درصد رفیق آقای پوراحمد، بنابراین نه بودجه‌ای از فارابی و حوزه هنری گرفته‌ایم و نه از رانتی استفاده کردیم.

منبع: مهر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها