انگیزه‌های بزرگ برانکو برای بازی با سپیدرود

برانکو روز‌های عجیبی را پشت سر می‌گذارد و این‌طور به نظر می‌رسد که انگیزه‌هایش برای بازگشت به بازی‌ها، هزار برابر گذشته است.

انگیزه‌های بزرگ برانکو برای بازی با سپیدرود

تمرینات تیم فوتبال پرسپولیس در هفته گذشته به دور از چشم اصحاب رسانه و هواداران و در فضایی کاملاً آرام برگزار شد، اما داخل زمین، هیچ چیز آرام نبود. برانکو روز‌های پرتب و تابی را سپری می‌کرد و به دنبال آن بود که هرچه زودتر تیمش را به بازی‌ها برگرداند؛ شاید این جمله بهتر بتواند شرایط را توضیح بدهد: «لحظه‌شماری پروفسور برای بازگشت به میدان».
روحیه متفاوت و جدیت بیشتر
او در روز‌های اخیر، جدی‌تر از قبل شده بود. برانکو که همیشه به این موضوع متهم می‌شود که زیاد مصاحبه می‌کند، در روز‌های گذشته، هیچ مصاحبه‌ای انجام نداد و سرش به کارش گرم بود. این روحیه متفاوت و انرژی‌ای که در مصاحبه خرج می‌شد را روی تیمش گذاشت و با تمام تمرکز، کار را ادامه داد. بازیکنان می‌گویند هرگز برانکو را تا این حد جدی ندیده بودند؛ تا این حد که حتی روی مدل تکل زدن آن‌ها در تمرینات نیز حساسیت نشان بدهد.
صحبت با تک‌تک بازیکنان
از سوی دیگر، سرمربی پرسپولیس به قدری خودش را درگیر تمرینات کرده بود که در طول روز‌های گذشته، بار‌ها به صورت انفرادی با بازیکنان به صحبت پرداخت. انگار می‌خواست روحیه‌ای که دارد را به تیم تزریق کند. او، شاگردانش را به سمتی از زمین می‌برد و با آن‌ها در مورد مدل تمرین، میزان آمادگی و شرایط روحی و بدنی‌شان حرف می‌زد. این موضوع در یک تیم فوتبال، تأثیر بسزایی روی بازیکنان می‌گذارد زیرا آن‌ها احساس «مهم و مؤثر بودن» را به دست می‌آورند و با روحیه بهتری، تمرینات را ادامه می‌دهند. اگر در روز‌های اخیر نیز، روزنامه خبرورزشی را دنبال کرده باشید، حتماً با اخبار امیدوارکننده در خصوص روحیه بازیکنان مواجه شده اید. فقط در همین حد بدانید آن‌قدر فشار تمرین زیاد بود که برخی بازیکنان مجبور بودند به محض پایان تمرین، سراغ پزشک یا ماساژور‌ها بروند. سرخ‌ها به تازگی دوران بدنسازی را پشت سر گذاشته‌اند و به خاطر افزایش فشار در تمرینات تاکتیکی، امکان داشت مصدومیت‌های بیشتری را تجربه کنند.
نقش پررنگ دستیاران
از سوی دیگر، مأموریت‌های محوله به دستیاران برانکو نیز افزایش یافت. زلاتکو که کمتر سراغ داوری بازی‌ها یا کار اختصاصی با بازیکنان در پست‌های مختلف می‌رفت، این بار فعال‌تر شده بود. کریم هم با حرارت بیشتری تمرینات را هم‌نفس با سایر بازیکنان ادامه می‌داد. ایگور و مارکو هم وظایف‌شان مشخص است.
ماجرای لیست چه بود؟
معمولا برانکو ایوانکوویچ به فاصله یک روز مانده به هر بازی، لیست نهایی اش را اعلام می‌کند، اما این بار، یک قدم جلوتر رفت و در فاصله ۴ روز مانده به بازی با سپیدرود، لیست داد. او برای نشان دادن انگیزه‌هایش، حتی نام احمد نوراللهی، بازیکن تازه بازگشته از تورنمنت جام ملت‌های آسیا را در لیست گنجاند.
کار به پنالتی نمی‌کشد
حتی شنیدیم برانکو این ذهنیت را برای بازیکنانش ایجاد کرده که تیم تحت هدایتش امکان ندارد در رشت و مقابل سپیدرود بازنده باشد و جام حذفی را در همین مرحله ترک کند. گویا به یکی از بازیکنان ترکیب اصلی گفته: «نگران پنالتی نباشید، اصلاً کار به پنالتی نمی‌کشد. در ۹۰ دقیقه، کار را تمام می‌کنیم!»
این برانکوی باانگیزه
او حالا در انتظار تقابل با علی کریمی است. کریمی روزی شاگرد برانکو بود و همراه این مربی کروات به جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان رفت. بعد از آن جام، کریمی در همان هواپیما مصاحبه تندی علیه برانکو کرد، اما حالا دوستانی صمیمی برای یکدیگر هستند. برانکو روز‌های عجیبی را پشت سر می‌گذارد و این‌طور به نظر می‌رسد که انگیزه‌هایش برای بازگشت به بازی‌ها، هزار برابر گذشته است. شاید هم حذف تیم ملی با هدایت کارلوس کی‌روش، انگیزه‌های برانکو را بالا برده باشد!

منبع: خبرورزشی

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها