بیکاری ۶ هزار نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر لرستان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، از بیکاری شش هزار و ۱۰۰ نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر این استان خبر داد.

بیکاری ۶ هزار نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر لرستان

حسن نازاریان عصر چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات پروژه ۱۶۰ واحدی بنیاد شهید بروجرد که در فرمانداری ویژه شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه عمده ترین مشکل بنیاد شهید، معیشت خانواده های شهدا است، اظهار داشت: علاوه بر این مسله، اشتغال فرزندان خانواده های شهید استان چالش های زیادی به دنبال داشته است.

وی، افزود: طی یک سال گذشته تعداد ۵ هزار و ۸۰۰ فرزند شهید و ایثارگر بیکار در لرستان به ثبت رسیده است که این تعداد در هفته گذشته طبق آخرین آمار به دست آمده به ۶ هزار و ۱۰۰ فرزند شهید و ایثارگر بیکار افزایش یافته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، تصریح کرد: طبق ماده ۲۱ قانون ایثارگران فرزندان شهدا باید در آزمون استخدامی شرکت کرده و دارای سهمیه شوند، سازمان استخدامی کشور نیز می بایست مجوز و کد صادر کند تا دستگاه های اجرایی مختلف بتوانند نیرو استخدام کنند.

نازاریان، ادامه داد: طبق برنامه ششم توسعه بندی را در ماده ۲۱ قانون ایثارگران اضافه کرده اند که طبق آن کسانی که به صورت قراردادی، شرکتی و پیمانکاری می خواهند در دستگاه ها استخدام شوند مشمول این بند قرار می گیرند.

وی، گفت: فرزندان شهید و ایثارگران و جانبازان ۲۵ درصد و ۵ درصد سهمیه جانبازان زیر ۳۰ درصد مشمول استخدام هستند که از مسئولان انتظار داریم برای مشکلات استخدامی حمایت های لازم را داشته باشند.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها