ضرغامی:قرار شده کسی از بحث میان من و رئیس جمهور،حرفی بیرون نبرد

روز گذشته برخی فعالان رسانه‌ای اصولگرا، مدعی شدند عزت‌الله ضرغامی، رئیس اسبق صداوسیما و عضو شورای‌عالی فضای مجازی، در جلسه اخیر این شورا با حسن روحانی درگیری لفظی تندی داشته که سبب ترک جلسه از سوی روحانی شده است.

ضرغامی:قرار شده کسی از بحث میان من و رئیس جمهور،حرفی بیرون نبرد

ضرغامی به روحانی معترض بوده که چرا اخیرا از فیلترینگ و شیوه اجرای حجاب انتقاد کرده است. روحانی گفته بود: «متأسفانه در مسئله حجاب، اول از زن شروع می‌کنیم، درحالی‌که قرآن ابتدا مرد را از نگاه هرز دور می‌کند، اما ما می‌رویم و به‌خاطر حجاب دختران و زنان را دستگیر می‌کنیم... همه آنچه درباره حجاب در قرآن آمده برای حمایت از زن است، اما به‌گونه‌ای رفتار شده که انگار باید چماقی بر سر زن باشد و این به‌خاطر آن است که مسئله حجاب را درست در جامعه تبیین نکردیم». روحانی از فیلترینگ هم انتقاد کرده و گفته بود: «اگر فیلتر کردید با فیلترشکن‌ها چه می‌کنید؟ در این یک سالی که تلگرام فیلتر شد، همه ضرر کردیم».

ضرغامی خود گفت: «قرار شده است که کسی از بحث و جزئیات درون جلسه، چیزی به بیرون از جلسه منتقل نکند. من هم چیزی نمی‌گویم. سایرین می‌توانند روایت‌های خود را از جلسه نقل کنند».
ریشه خصومت ضرغامی با روحانی قدیمی است و تا جایی که خبر داریم به سال 92 بازمی‌گردد؛ از همان روز پخش گزارش صدروزه روحانی. ضرغامی فکر می‌کرد که حق دارد به روحانی بگوید با کدام مجری گفت‌وگو کند، درحالی‌که او فقط رئیس صداوسیمای ملی بود که از بودجه مردم ارتزاق می‌کرد و حسن روحانی ، رئیس‌جمهوری که با رأی مردم انتخاب شده است.
روایت ضرغامی از مجادله‌اش بر سر انتخاب مجری با حسن روحانی این است: «من باید بگویم کدام مجری با شما گفت‌وگو کند؛ اما اگر حس کنم شما یا هرکس دیگری روی مجری خاصی حساس هستید، من به شما چند نفر را معرفی می‌کنم؛ اما یک کار دیگر هم می‌توانیم انجام دهیم. مجری را شما انتخاب کنید؛ اما جایی این را نگویید؛ چون نه برای شما خوب است و نه ما!»
در نهایت هم وقتی فهمید که روحانی، سونیا پوریامین را انتخاب کرده است، به گفته خودش چون در شأن مصاحبه با رئیس‌جمهور نبوده دیگر تماس‌هایی را که از سوی رئیس‌جمهوری با او گرفته می‌شد پاسخ نداد و طبق گفته خودش، حسن روحانی را یک ساعت در دکور استودیو معطل نگه داشت. ضرغامی در دفاع از اقدامش هم گفته است: «آقایان نهاوندیان، آشنا، فریدون و صادق به من زنگ می‌زدند. بعد دیگر پاسخ تلفن‌ها را ندادم. از دست من هم خیلی دلخور شدند. آقای روحانی یک ساعت در دکور نشست. من هم می‌فهمیدم یک ساعت نشستن آقای رئیس‌جمهور در برنامه‌ای که من اجازه پخش آن را نمی‌دادم، معنی‌اش چیست». اگرچه ضرغامی در نهایت مجبور به کوتاه‌آمدن شد.
نشانه‌های دیگر این اختلاف را در خلال نوشته‌هایش در شبکه‌های اجتماعی هم می‌توان دنبال کرد؛ مثلا درباره روحانی گفته بود: «او موافق حصر بوده یا تلگرام با دستور او فیلتر شده». رئیس پیشین صداوسیما حتی گفته است که خودش را رقیب روحانی می‌داند؛ شاید از آنجا که نتوانسته از لیست جبهه پایداری در انتخابات 96 به‌عنوان گزینه نهایی وارد کارزار انتخابات شود و با روحانی رقابت کند. او یک‌بار گفت: «دو ساعت برای روحانی استدلال می‌کنید انگار نه انگار... من مصلحت نمی‌بینم برخی کنتراست‌های رفتاری آقای روحانی را بگویم. خوب نیست؛ شاید زمانی بگویم. ایشان عمدتا بعد از ریاست‌جمهوری متفاوت شد». ضرغامی در ماجرای انتخاب دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نیز مدعی شد که وحید حقانیان، با اعضای شورا تماس گرفته تا به گزینه پیشنهادی روحانی رأی بدهند. ضرغامی در توییتی نوشته بود: «درحالی که رهبر معظم انقلاب مسئولیت بررسی صلاحیت نامزد دبیری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی را مشخصا برعهده نظر کارشناسی اعضای این شورا گذارده بودند، متأسفانه، در جلسه دیشب مکررا به صورت علنی و غیرعلنی از تماس‌های آقای وحید حقانیان به منظور رأی مثبت به این نامزد محترم سخن به میان آمد».

محمد مهاجری اصولگرا در کنایه‌ای به او نوشت: «دبیر جدید شورای انقلاب فرهنگی را نمی‌شناسم. اما این‌طور که برادر ضرغامی علیه او خیز برداشته، آدم یاد جمله پشت کامیونی «الحسود لایسود» می‌افتد. لابد او برای کرسی دبیری شورای انقلاب فرهنگی کت و شلوار دوخته و ناگهان دیده به درد نمی‌خورد. کت و شلوار را نگه دار سردار؛ انتخابات ۱۴۰۰ نزدیک است!» چهره‌ای مانند علی جنتی نیز مدعی بود که ضرغامی از حضور فردی با گرایش سیاسی متفاوت در سمت دبیری شورا شاکی است.

منبع: شرق

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    آیا اگر کسی حتی رئیس جمهور بهر دلیلی مقامی را تصاحب کرده وهر حرف نسنجیده ای را بزند ویا هر بلایی که بتواند به روز این ملت وفرهنگ و مملکت بیاورد صرفا بخاطر مقامش نباید به او اعتراض شود ؟؟؟ اگر این تفکر که روزنامه جوان در انتقاد واعتراض آقای ضرغامی را به پذیریم که میتوان گفت شاه دراین قالب برمسند حکمرانی نشسته است .آنموقع ادعای من یک حقوق دانم را درکجا باید جستجو کنیم ؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها