اختصاص ۱۸ هزار میلیارد برای اشتغال مولد در سال ۹۸

عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: در جریان بررسی لایحه بودجه سال 98 کل کشور در این کمیسیون، 18 هزار میلیارد تومان به اشتغال مولد در بخش صنعت و کشاورزی اختصاص یافت.

اختصاص ۱۸ هزار میلیارد برای اشتغال مولد در سال ۹۸

به گزارش خبر فوری ، هادی قوامی با اشاره به نشست کمیسیون تلفیق بودجه 98 افزود: در این جلسه 20 درصد اعتبار ریالی از ورودی به صندوق توسعه ملی به اشتغال مولد در دو حوزه صنعت و کشاورزی اختصاص داده شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 ادامه داد: از این 20 درصد اعتبار، 10 درصد به صنعت در طرح گردشگری و عشایر و 10 درصد به طرح های کشاورزی داده می شود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس دهم شورای اسلامی توضیح داد: با این حساب اگر بتوانیم 1.5 میلیون بشکه نفت را صادر کنیم، 20 درصد از درآمد حاصل از فروش نفت به صندوق توسعه ملی واریز می شود، در واقع حدود 5تا 6 میلیارد دلار سهم صندوق خواهد شد.

وی ادامه داد: 20 درصد از سهم صندوق توسعه ملی که بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون دلار می شود با احتساب ارز 8 هزار تومان نیمایی، اعتبار تبصره 18 بودجه سال آینده 18 تا 19 هزار میلیارد تومان برآورد خواهد شد که در قالب تسهیلات ریالی به بخش کشاورزی، صنعت و معدن و یک درصد به عشایر داده می شود.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها