انهدام بزرگترین باند فیشینگ و اسکیمر در استان هرمزگان

رئیس پلیس فتا هرمزگان از انهدام بزرگترین باند فیشینگ و اسکیمر در استان هرمزگان خبر داد.

انهدام بزرگترین باند فیشینگ و اسکیمر در استان هرمزگان

علی اصغر افتخاری ظهر سه شنبه در خصوص «انهدام بزرگترین باند فیشینگ و اسکیمر در استان هرمزگان»، عنوان کرد: در یکی از کانال های شبکه اجتماعی، تبلیغی با موضوع خرید شارژ به صورت نیم بها و دیگر مطالب و سایت های غیر مجاز راه اندازی و مردم را ترغیب به خرید های ارزان قیمت اینترنتی می کردند که پس از ورود به درگاه پرداخت بانکی اقدام به اخذ اطلاعات حساب افراد می کردند. سپس پیغام خطایی نمایش داده می شدو بعد از گذشت چند دقیقه مبالغی از حساب شاکیان برداشت می شد.

وی افزود: لذا با انجام اقدامات اطلاعاتی لازم و تخصصی پلیس فتا، تعداد ۱۶ نفر متهم در کشور شناسایی و با تشکیل یک تیم عملیاتی در پلیس فتا، تمامی متهمین در شهرهای مختلف دستگیر شدند.این باند سازمان یافته از ۷ هزار حساب شهروندان سرقت کرده اند.

سرهنگ افتخاری ادامه داد: بیش از ۵ میلیارد ریال کلاهبرداری و سرقت رایانه ای در این پرونده کشف و در تحقیقات تکمیلی مشخص شد دو نفر از متهمان با خرید یک دستگاه اسکیمر قصد نصب آن را داشته اند که در این رابطه موفق به انجام این کار نشده اند.

وی با بیان این که به شهروندان توصیه می کنیم که ابتدا آدرس درگاه های بانکی را بررسی کنند، تصریح کرد: این افرادبا استفاده از لوگو ها و تیترهای رسمی از بانک ها و موسسات مالی معتبر و راه اندازی درگاه بانکی جعلی سعی در به دست آوردن اطلاعات بانکی آنان دارند.

سرهنگ افتخاری در پایان گفت: یکی از مراجع مهم برای آموزش فضای مجازی سایت پلیس فتا است شهروندان در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir و یا با شماره تلفن ۰۷۶۲۱۸۲۵۹۶۴ گزارش دهند تا در کمترین زمان ممکن به آن رسیدگی شود.

پلیس فتا موفق به کشف باند دیگری در شهر بندرعباس شده است که در آن افراد با کارت های ملی مفقودی و یا مشخصات اتباع خارجی اقدام به فروش سیم کارت های اعتباری کرده اند؛ در رابطه با این پرونده ۵ نفر دستگیر و تعداد ۴هزار و ۳۰۰سیم کارت خام و یا فعال شده بدون نام کشف و ضبط است.

منبع: مهر

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها