اجتماع فاطمیون استان کرمان با حضور بانوان برگزار می‌شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه ۸۰ برنامه شاخص و محوری در کارگروه زنان و خانواده ستاد دهه فجر استان کرمان پیش‌بینی شده است گفت: ۱۳ بهمن اجتماع فاطمیون استان کرمان با حضور بانوان برگزار می‌شود.

اجتماع فاطمیون استان کرمان با حضور بانوان برگزار می‌شود

فاطمه‌السادات حسینی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با بیان اینکه چهل سالگی انقلاب یک موضوع ویژه برای دشمن است اظهار داشت: دشمن در طراحی‌های خود تصور می‌کرد که انقلاب ایران به چهل سالگی خود نرسد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران به یک گفتمان بین‌المللی تبدیل شده و به برکت خون شهدا به تمام دنیا صادر شده است گفت: دستاوردهای انقلاب را باید به‌صورت علمی برای مردم تبیین کرد و اینکه آزادانه در سرنوشت کشورمان شرکت کنیم و انتخاب کنیم دستاورد بسیار بزرگی است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه امروز زن جایگاه خود را پیدا کرده در حالی‌که در قبل از انقلاب زن جایگاه بسیار ضعیفی داشت افزود: دشمنان اذعان دارند که ایران در عرصه‌های بین‌المللی حرف برای گفتن دارد و انقلاب ایران در سایر جوامع بین‌المللی نیز اثرگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه 80 برنامه شاخص و محوری در کارگروه زنان و خانواده ستاد دهه فجر استان کرمان پیش‌بینی شده است که اجرا می‌شود بیان کرد: همایش اسوه‌های صبر و مقاومت استان کرمان برگزار می‌شود و اهدای شاخه گل به زنان در فرودگاه کرمان به‌مناسبت ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی از دیگر برنامه‌ها است.

حسینی با بیان اینکه در روز شنبه 13 بهمن اجتماع فاطمیون استان کرمان با حضور بانوان برگزار می‌شود گفت: طرح آموزش ازدواج دختران پایه دهم از روز سیزدهم بهمن ماه در کرمان کلید می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه بیمه زنان خانه‌دار در استان را پیگیری می‌کنیم و متاسفانه هنوز اهمیت این بیمه برای بانوان به‌خوبی مشخص نیست افزود: دیدار با خانواده‌های معظم شهیدان با همراهی جوانان را در برنامه داریم و خانه مهارت روستای الله‌آباد در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه جشن ازدواج 40 زوج کارگر در سالن شهدای کارگر کرمان برگزار می‌شود عنوان کرد: تجلیل از گردان نانوایان دوران دفاع مقدس که از زنان استان کرمان و از شهر خانوک بودند در ایام دهه فجر امسال انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشارکت‌های اجتماعی و اقتصادی استان کرمان بسیار خوب است و از این ظرفیت باید استفاده شود گفت: 19 زن شهیده در استان کرمان وجود دارد و 92 زن رزمنده هم از استان کرمان در دوران دفاع مقدس حضور داشتند که در مراسمی از آنها تجلیل می‌شود.

حسینی با بیان اینکه تاکید رهبر معظم انقلاب بر تقویت بنیان خانواده و اهمیت کانون خانواده است افزود: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه شهید باهنر کرمان امضا شده تا دوره‌های آموزشی برای بانوان در گروه‌های مختلف برگزار شود و این دوره‌های آموزشی حتی برای مدیران و مربیان مهدکودک‌ها هم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، بدسرپرست و بی سرپرست در استان کرمان با رویکرد ایجاد کسب و کارهای خرد محلی اجرا می‌شود گفت: این طرح به‌مدت سه سال و از آموزش زنان آغاز می‌شود و در فاز اول 800 زن در این طرح شرکت می‌کنند که اجرای این طرح به توسعه اقتصادی استان هم کمک می‌کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه زنان بدسرپرست در استان در حال شناسایی هستند و در این طرح شرکت داده می‌شوند افزود: متاسفانه آمار دقیقی در مورد آمار زنان و دختران معتاد در استان وجود ندارد و طرح ریحان برای کمک به زنان دارای اعتیاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان اجرا می‌شود که در مرحله اول 50 زن در این طرح حضور پیدا می‌کنند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها