ارکستر «آیسو» با خواننده اتریشی در تالار وحدت کنسرت می دهد

ارکستر آیسو به رهبری مازیار یونسی و خوانندگی یک هنرمند اتریشی در چارچوب سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر کنسرتی را برگزار می کند.

ارکستر «آیسو» با خواننده اتریشی در تالار وحدت کنسرت می دهد

مازیار یونسی رهبر ارکستر «آیسو» درباره اجرای این ارکستر در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر گفت: در جشنواره امسال یک خواننده اتریشی به نام رافائل در گروه خواهد بود و بنده نیز به عنوان رهبر ارکستر در این برنامه حضور دارم. این هنرمند یک خواننده موفق در اتریش است که در سالن اصلی اپرای وین مشغول به کار است. البته به دلیل مشغله هایی که این خواننده داشت هماهنگی با او کار سختی بود به همین دلیل این خواننده یک روز قبل از اجرا به ایران می‌آید تا در جشنواره همراه گروه باشد.

وی در رابطه با جزئیات اجرای این ارکستر گفت: چند قطعه ما از یوهان اشتراوس خواهد بود و چند قطعه از اپراهای موتسارت خواهیم داشت. اپراهای «دون ژوان»،«عروسی فیگارو» و «فلوت سحرآمیز» در این اجراها نواخته خواهد شد. رافائل قرار است جیپسی بارون استراوش را اجرا کند. همچنین یک قطعه با ارکستر زهی خواهیم داشت که اتریشی نیست. سوئیتِ سینت پُل اثر گوستاو هولست یک قطعه قرن بیستمی خواهد بود و در اجرای ما گنجانده شده است.

یونسی در پایان درباره تم اصلی جشنواره امسال و تاکید بر اینکه تمرکز گروه همیشه روی قطعات آهنگسازان ایرانی بوده است گفت: همیشه تمرکز ما با ارکستر «آیسو» روی آهنگسازان ایرانی بوده اما موسیقی اروپای غربی بیشتر روی اپرا است و به همین دلیل دست ما باز است و باعث شد در این دوره از جشنواره از این قطعات استفاده کنیم.

منبع: مهر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها