وام ۶۰ میلیونی ازدواج به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از افزایش وام ازدواج به ۳۰ میلیون تومان به ازای هریک از زوجین خبر داد.

وام ۶۰ میلیونی ازدواج به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

محمدمهدی تندگویان با بیان اینکه پیشنهاد افزایش وام ازدواج پیش از این از سوی وزارت ورزش به مجلس ارائه شده بود، گفت: تنها بحثی که در مورد این افزایش وجود داشت مربوط به محل تأمین این بودجه بود و مجلس باید تصمیم می‌گرفت کدام ردیف را به این موضوع اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه امسال در مورد نحوه پرداخت وام و تشویق جوانان به ازدواج پیشنهادات متفاوتی در مجلس مطرح شده بود، افزود: در نهایت افزایش مبلغ وام ازدواج به ۳۰ میلیون تومان برای هر یک از زوجین در کمیسیون تلفیق مجلس رأی آورد. همچنین مدت زمان بازپرداخت این وام ۵ سال تعیین شده است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: اگرچه افزایش مبلغ وام ازدواج از ۱۵ به ۳۰ میلیون تومان برای هریک از زوجین قابل توجه است، اما در برخی مناطق از جمله پایتخت این مبلغ همچنان برای تشکیل یک زندگی کفاف نمی‌دهد، با این وجود در شهرستان‌ها این مبلغ قابل قبول‌تر است.

تندگویان در ادامه توضیح داد: افزایش این مبلغ در کمیسیون تلفیق مجلس به تصویب رسیده است و در نهایت کل لایحه بودجه در صحن علنی مجلس مورد رأی گیری قرار گرفته و برای اجرا به دولت ابلاغ می‌شود. بنابراین برای ابلاغ این دستورالعمل باید منتظر تصویب نهایی لایحه بودجه سال آینده بود.

وی درباره مشمولان دریافت وام ۳۰ میلیونی ازدواج نیز توضیح داد: افرادی که تا پایان سال درخواست وام ازدواج خود را تکمیل کرده و ضمن معرفی به شعبه بانک، در انتظار دریافت این وام هستند، مشمول وام ازدواج ۱۵ میلیون تومانی می‌شوند. همچنین ممکن است افرادی که تشکیل پرونده خود را موکول به سال آینده می‌کنند، این وام را به دلیل تأخیر در تأمین بودجه، با فاصله چند ماهه و در اوایل سال ۹۸ دریافت کنند و این دسته از افراد مشمول دریافت وام ۳۰ میلیونی می‌شوند.

منبع: ایسنا

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • محمد
    0

    مگر برای همین وام پانزده میلیون تومانی که ببانکها تحمیل شده بودجه ویا اعتباری داده شد !!! آمدند و دارائی های غیر نقدی بانکها را قیمت گذاری گردند وبه صورت آماری بمنابع قرض الحسنه بانکها افزودند واینگونه است که مدام خلق پول بدون پشتوانه میشود وهر سال نرخ دلار افزایش میابد چرا یکبار برای همیشه قال قضیه را نمیکنند ؟؟؟ مگر زندگی وازدواج فقط به یخچال وقالی داشتن است ؟؟؟ شغل شغل وشغل / کار و منبع درآمد بایست برای جوانان باشد وام نبود نبود !

  • بی نام
    0

    فعلا درحد حرفه بزک نمیر بهارمیاد........تا وام بدست جوونا برسه تورم ازاینی که هست سرسامتر میشه بازم ازدواج بی ازدواج اینقدرکه به فکر بدبخت کردن جوونا هستید اگه ازعقل نداشتتون یه خورده استفاده کنید باید کاروپولی باشه که برگردونده شه عوض اینکارا قبل ازهرچی به فکرشغل وآینده ی بهتر برای جوونا باشید وقتی ازنظر شغل ومسکن دغدغه نباشه جوونا به فکر ازدواج میوفتن وقتی درهیچیز امنیت ندارن درازدواج دارن ؟؟؟؟؟طلاق زیاد میشه دختران بعدازطلاق نداشتن پول وشغل به فحشا کشیده میشن وپسرامعتاد

  • ایمان ــــــــــــــتایباد
    0

    من یک ساله وام ۱۵تومانی ثبت نام کردم هرچی کارمند تو شهر مون بوده بردم ولی بانک بهانه میاره قبول نمیکنه ولی واسه اشناها شون دیدم با یه نفر که کارمندم نیس میدن درضمن تو بند دو شرایط وام ازدواج نوشته میتونن از یارانه زوجین ب عنوان ضامن استفاده کنند ولی همچین خبری نیس قانون ما خوبه هیچ مشکلی نداره ولی یه جوری اجراش میکنن ک نظر مون در مورد همه بد میشه

  • موسی چملی خو
    0

    باسلام.چرا وام ازدواج طبق قوانینی که قانون گذاشته عمل نمیشه.بانک ها که میری یه قوانین دیگه ای داره.درضمن بعضی ازبانکها شرایط وام که می پرسی یجوری جوابت میدن که ازوام گرفتن منصرفت میکنند.ازمعسولین محترم خواهشمندم این مشکل وبرطرف کنندلطفأهمون شرایطی که قانون گذاشته از زوجین مدارک بخوان نکه یه شرایط دیگه بندازندجلوپای زوجین ..باتشکرازقوانین دولت محترم جمهوری اسلامی ایران عزیز

  • Yasagha
    0

    سلام من بایه اقای افغانی ازدواج کردم به من وام تعلق میگیره؟اگر تعلق میگیره چقده و چنسالس بازپرداختش؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها