ریزش بی‌سابقه فروش خودرو در چین

سال گذشته میلادی میزان فروش خودرو در چین با یک کاهش سه درصدی مواجه شد که در طول مدت دو دهه گذشته بی‌سابقه بوده است.

ریزش بی‌سابقه فروش خودرو در چین

به نظر می‌رسد همانطور که تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند، جنگ تجاری میان امریکا و چین بیشترین تأثیر منفی را بر روی بازار خودرو و صنایع خودروسازی گذاشته است، چرا که به تازگی گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که بازار خودروی چین در سال جاری ۲۰۱۸ میلادی که آغاز این جنگ و کشمکش تجاری بود، شاهد بزرگترین و بیشترین رکود طی ۲۰ سال گذشته بوده است.

با توجه به جمعیت بسیار بالا و تنوع سلایق مشتریان، بازار چین همواره از اهمیت خاص و بسزایی برای شرکت‌های خودروسازی و غول‌های تکنولوژی برخوردار است و تولیدکنندگان نیز توجه ویژه‌ای به میزان فروش و درصد موفقیت در این بازار دارند.

تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده از سوی مؤسسه تحقیقاتی و آماری ZoZoGo نشان می‌دهد که میزان فروش خودرو در چین در طول سال ۲۰۱۸ میلادی یک کاهش سه درصدی را تجربه کرده است که در دو دهه گذشته بی سابقه بوده است.

بر اساس گزارش وب سایت cnbc، چندی پیش بود که خبر رکود بی سابقه بازار خودروی چین در رسانه‌ها منتشر شد به گونه‌ای که انجمن خودروسازان فعال در چین (CAAM) نیز در ماه جاری پیش بینی کرده است که میزان فروش خودرو در بازار این کشور هیچ رشدی را در سال جاری میلادی تجربه نخواهد کرد و به نظر می‌رسد میزان فروش کل آن در سال ۲۰۱۹ میلادی بدون تغییر چشمگیری نسبت به سال گذشته، همان ۲۸.۱ میلیون دستگاه باشد.

میزان فروش خودرو در بازار چین ۲۸ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۸ میلادی بوده است این در حالیست که در میزان فروش آن در بازار ایالات متحده آمریکا به‌عنوان دومین بازار خودروی بزرگ و مهم در جهان، ۱۷ میلیون دستگاه بوده است که هردوی انها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش بی سابقه‌ای روبرو شده‌اند.

پیش‌تر نیز کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو برآورد کرده بودند که تنش‌های سیاسی و جنگ تجاری میان چین و آمریکا میزان فروش خودرو در این دو کشور را با مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد و بازار این کشورها تحت تأثیر مسائل به‌وجود آمده و همچنین پیش بینی کاهش نرخ اقتصاد جهانی و افزایش بحران‌های اقتصادی با رکود کم سابقه‌ای روبرو می‌شوند.

در این میان، خودروسازان خارجی فعال در چین از سایر رقبای چینی و محلی خود متحمل ضرر و زیان و خسارات بیشتری خواهند شد چراکه تحت تأثیر تعرفه‌های تجاری وضع شده، محصولات خود را مجبور خواهند بود با قیمت بیشتری به فروش برسانند که این امر در نهایت منجر به کاهش استقبال شهروندان چینی و افت شدید میزان فروش آن می‌شود.

منبع: ایسنا

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها