شرق کرمان همچنان درگیر گرد و خاک/منتظر بارش های خوب در بهمن باشید

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی کرمان از آغاز وزش بادهای بسیار شدید همراه با گرد و خاک در شرق این استان خبر داد و گفت: این پدیده باعث اختلال در برخی محورهای مواصلاتی کرمان می شود.

شرق کرمان همچنان درگیر گرد و خاک/منتظر بارش های خوب در بهمن باشید

مریم سلاجقه اظهار کرد: ناپایداری های جوی در استان کرمان از امروز تا فردا به صورت افزایش ابر، وزش باد نسبتا شدید و بارش پراکنده است.

وی با اشاره به اینکه از امروز بعدازظهر وزش باد بسیار شدید در مناطق شرق و شمال غرب استان کرمان آغاز می شود، افزود: این پدیده تا فردا بعدازظهر در مناطق گفته شده ادامه دارد که همراه با گرد و خاک است.

وی از کاهش میدان دید در ریگان، فهرج، رفسنجان و انار خبر داد و گفت: خیزش گرد و خاک در استان کرمان باعث اختلال تردد در جاده های مواصلاتی استان «کرمان-یزد»، «کرمان-سیستان و بلوچستان» و «کرمان-خراسان جنوبی» خواهد شد.

سلاجقه عنوان کرد: فردا در برخی مناطق شمال و غرب استان کرمان بارش های پراکنده باران را داریم که این بارش ها در ارتفاعات جنوب غرب به صورت بارش خفیف برف است.

وی با اشاره به اینکه بارش های گفته شده چشمگیر نیست، افزود: براساس پیش بینی فصلی بارش های بهمن امسال نسبت به بلندمدت نزدیک به بارش های نرمال خواهد بود.

به گفته سلاجقه پیش بینی می شود؛ بارش ها در اسفند کمتر از حد نرمال و بارش ها در فرودین در حد نرمال باشد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان ابراز امیدواری کرد که در بهمن بتوانیم بارش های زمستانی را دریافت کنیم و در دو ماه باقی مانده از زمستان بارش های خوبی داشته باشیم.

وی به قیاس میزان بارش های امسال و سال گذشته در استان کرمان پرداخت و افزود: در سال آبی امسال میزان بارش تاکنون ۲۶ میلیمتر است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته هشت میلیمتر بود.

سلاجقه میزان بارش استان کرمان در بلندمدت را ۵۶.۷ میلیمتر عنوان و تصریح کرد: در مقایسه بارش امسال نسبت به بلندمدت ۳۰ میلیمتر کمبود بارش داریم.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها