عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت و گو با خبرفوری مطرح کرد ؛

کانال مالی ایران و اروپا طی روزهای آینده در پاریس برقرار می شود/ شرایط اقتصادی ایران با اجرای SPV بهتر می شود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از برقراری کانال مالی میان ایران و اروپا طی روزهای آینده خبر داد.

کانال مالی ایران و اروپا طی روزهای آینده در پاریس برقرار می شود/ شرایط اقتصادی ایران با اجرای SPV بهتر می شود

فعال شدن کانال مالی میان ایران و اروپا از جمله راهکارهایی است که بعداز خروج یک جانبه آمریکا از برجام برای اجرای تعهدات اروپا به ایران پیشنهاد شده است. موضوعی که تاکنون عملیاتی نشده است و این روزها عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از اجرایی شدن آن در آینده نزدیک خبر می دهد ..تعهدی که شاید با توجه به سابقه بدعهدی اروپایی ها باید با دیده تردید به آن نگریست.

مرتضی صفاری نطنزی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره زمان اجرایی شدن کانال مالی میان ایران و اروپا که قرار بود تا ماه ژانویه انجام شود، اظهار کرد: باتوجه به اخبار و اطلاعاتی که بنده در اختیار دارم قرار بود طی روزهای آینده این کانال مالی معرفی و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی افزود: فرانسوی ها ظاهرا خودشان پذیرفتند که این کانال مالی در فرانسه مستقر شود و در واقع قرار است مراحل اجرایی و عملیاتی این کانال مالی با همراهی آلمان صورت گیرد.

*مذاکره درباره صنعت موشکی ایران معنایی ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره مطرح شدن بحث موشکی ایران از سوی فرانسه به عنوان پیش شرط برای اجرای spv خاطرنشان کرد: این بحث در واقع رویکرد دیگری است که با موضوع کانال مالی ارتباط چندانی ندارد ولی باید به آن اشاره کرد که اروپاییان در حال دنبال کردن این موضوع هستند.

صفاری نطنزی تاکید کرد: نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که ایران هیچ‌گاه موضوع مذاکره بر سر توان موشکی خود را نمی پذیرد چرا که صنعت موشکی از رویکردهای دفاعی کشورمان است و دخالت دیگر کشورها در آن معنا و مفهومی ندارد.

وی درباره تاثیرات spv در بهبود شرایط اقتصادی کشورمان گفت: اگر این طرح و کانال مالی اجرایی و عملیاتی شود بالاخره یک روزنه ای برای نقل و انتقالات پولی است و تجارت ما را با اروپا راحت تر خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به جز راههایی که برای دور زدن تحریم ها از سوی کشورمان دنبال می شود قطعا برقراری کانال مالی مشترک میان ایران و‌اروپا یک روند رسمی است که در شرایط سخت امروز و باتوجه به تحریم ها قطعا می تواند مشکلات ما را حل کند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ساسی مانکن
    0

    این دو،سه روزی که میگین کی میرسه الان 6ماهه که میگید تا 2،3روزدیگه تا 2،3روز دیگه مثل اون روزیه که باباهایی که به بچه ها میگفتن اگه معدلت 20بشه برات دوچرخه میخرم اخرم نخریدن لطفا نظراتی که میفرستیم نشان بدهید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها