تصمیم مجلس درباره خوابگاه‌های دانشجویی ارزان‌قیمت

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از مصوبه این کمیسیون برای تخصیص زمین از سوی وزارت راه برای ساخت خوابگاه‌های دانشجویی ارزان‌قیمت خبر داد.

تصمیم مجلس درباره خوابگاه‌های دانشجویی ارزان‌قیمت

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز طرح تغییر نام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت فرهنگ، هنر و ارشاد اسلامی در دستورکار اعضای کمیسیون قرار گرفت که مباحث و توضیحات مقدماتی در خصوص آن مطرح، اما رای‌گیری در این باره به جلسه آینده موکول شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این تغییر نام باعث گستره حوزه فعالیت وزارت ارشاد خواهد شد یا خیر، اظهار داشت: خیر، تغییری در حوزه کاری آن ایجاد نمی‌شود و تنها نام تغییر می‌کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: همچنین در این جلسه و در ادامه بررسی طرح جمعیت و تعالی خانواده دو تبصره ماده ۸ این طرح به تصویب اعضای این کمیسیون رسید.

آزادیخواه خاطرنشان کرد: براساس تبصره یک این ماده، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری موظف هستند تسهیلات بدون بهره را جهت ساخت خوابگاه دانشجویی و حوزوی خودگردان برای دانشجویان و طلاب متاهل مرد و زن با اولویت دارای فرزند در اختیار بخش خصوصی قرار دهد که این بخش خصوصی زیرنظر وزارت علوم و بهداشت و کلیه موسسات آموزش عالی، دولتی و غیردولتی و حوزه علمیه به ساخت و واگذاری خوابگاه ارزان‌قیمت اقدام کنند.

وی افزود: براساس این مصوبه دولت موظف است سود وام‌های مورد نظر را از محل بودجه سنواتی پرداخت کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار در پایان داشت: براساس تبصره ۲ این ماده وزارت راه و شهرسازی موظف است نسبت به تامین زمین خوابگاه‌های دانشجویی به صورت اجاره به شرط تملیک اقدام کند.

منبع: فارس

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها