سیاوشی در گفت‌وگو با خبرفوری تاکید کرد؛

سرگردانی لایحه تامین امنیت زنان به نفع نظام و زنان نیست/ می‌گویند لایحه جرم انگارانه است؛ یعنی مردی که زنش را کتک می‌زند نباید هیچ محدودیتی داشته باشد؟

یک نماینده مجلس گفت: هفته گذشته آقای اژه‌ای اعلام کردند که این لایحه مشکلات اساسی دارد و باید از نو نوشته شود.

سرگردانی لایحه تامین امنیت زنان به نفع نظام و زنان نیست/ می‌گویند لایحه جرم انگارانه است؛ یعنی مردی که زنش را کتک می‌زند نباید هیچ محدودیتی داشته باشد؟

به گزارش خبر فوری ؛ سرنوشت لایحه تامین زنان همچنان در ابهام است. لایحه‌ای که از زمان حضور شهیندخت مولاوردی در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در دولت یازدهم نوشته شد اما تصویب نشد. با تشکیل فراکسیون زنان در مجلس دهم اما سرنوشت این لایحه بیش از پیش پیگیری شد و اهمیت آن برای نمایندگان مجلس هم افزایش پیدا کرد.

بسیاری از فعالان حقوق زنان اما تصور می‌کنند که بعد از تصویب این لایحه در مجلس، احتمالا بخش زیادی از مشکلات زنان، اعم از خشونت‌های خانگی، خشونت‌های خیابانی و مصادیق زیادی از خشونت‌ها نسبت به زنان کاسته شده و کمرنگ می‌شود. لایحه‌ای که کمبود آن این روزها شاید در فضای عمومی کشور هم بیش از پیش احساس می‌شود.

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اما در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبر فوری درباره سرنوشت این لایحه گفت: آخرین بار هفته گذشته بود از تعدادی مسئولین درباره ورود این لایحه و اینکه آیا در دستور کار قرار گرقته یا نه جویا شدم. اما هفته گذشته آقای اژه‌ای اعلام کردند که این لایحه مشکلات اساسی دارد و باید از نو نوشته شود.

طیبه سیاوشی، عضو فراکسیون زنان مجلس درباره طولانی شدن فرآیند ورود این لایحه به مجلس ادامه داد: دو سال و نیم است که مدام در مورد سرنوشت این لایحه امروز و فردا می‌کنند این تعلل در حدی است که صحبت تازه ما این است که اگر لایحه به مجلس نمی‌رسد دست کم ما طرح‌های خودمان نظیر تشدید مجازات اسید پاشی را بررسی کنیم.

وی درباره انتقادات وارد شده به این لایحه و ادعای جرم انگارانه بودن این لایحه ، گفت: گفتند که لایحه جرم انگارانه است و 41 ماده از آن را حذف کردند، اکنون 51 ماده از آن مانده است، نمی‌شود که کلش را حذف کرد.

سیاوشی همچنین ادامه داد: ببینید مردی که هر روز زنش را کتک میزند و به هرحال باید یک محدودیت‌هایی برایش قائل شد،.محدودیت‌هایی در حوزه اجتماعی به طور مثال او را از سرکار محروم کرد، اینطور نمی‌شود که فردی به زنش خشونت خانگی روا دارد و قانون هیچ کاری با او نداشته باشد.

این عضو فراکسیون زنان در پایان تاکید کرد: سرگردانی لایحه تامین امنیت زنان نه به نفع نظام است، نه به نفع زنان و نه به نفع مردان و باید هرچه زودتر برای آن تصمیم گیری شود.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • رضا
    0

    من با زنم دعوام شد زنم زنگ زد فهش به خاهرام داد بعد تلفن قطع کرد بعد من زنگ زدم جوابشو بدم گوشی رو جواب نداد منم مسیج دادم دادگاه قدمگاه نیشابور هم نه ملاحضه زنو شوهری کرد نه رحمی به من و زندگیم و منو زندان انداخت بعد از پنج روز به قول خانمم ادمم کردن رضایت دادن اومدم بیرون دیگه مردا جرات نمیکنن بگن بالا چشت ابرویه باز قانون جدید حمایت هم میخاید بزارید بس کنید جامعرو میخاین به کجا بکشونید این بیغیرتی مردا این جولان زنان رو مدیون قوانین حمایت از زنان هستیم ادامه بدهید انشاالله به جایی میرسیم که ذره ای غیرت و قرور در مردهامون نمونه

    نظرات شما -
    • نگین
      0

      اقا رضا غیرتو و غرور یعنی این که زنت رایزنی و هیچ دادرسی نباشه تا از حقوقش دفاع کنه وقتی که یک عرب میگه ضربوا کنی وضع از این بهتر نمیشه به چه حقی اقایون باید خانومشان را بزنند انقدر بی فرهنگی رواج شده عوض گفتگو با ضرب و جرح و باید حرف را به کرسی بنشانید کشمکش و دعوا راه به جایی نمی‌برد اگر زور باشد دست بالای دست بسیار است

    • رضا
      0

      من داخل نوشتهام حرفی از زدن نیست نمیدونم چرا خانومها بدون توجه به حرف اقایون جواب میدن فقط میگم یک فهش کارو به زندان رسوند چجوریه که میگن حمایتی نیست از خانمها اینها همه بهانه است برای به زیر کشوندن مردها و زن سالاری که باعث خیلی از طلاقهاست

    • ناشناس
      0

      کلأ می خوان بگن اسلام طرف دار زن هستش ولی این بی غیرتها نمی گن اگر زنی مرد رو تحریک کرد تا ازش بتون شکایت کنه تا بهونه ای برای طلاق پیدا کنه اون وقت اسلام کجاست واگر مردی هم به اشتباه این کاررو انجام بده شاید جزء طبیعتش باشه به خاطر همین طبیعت هستش که دوسال سربازی میره جنگ میره کار میکنه وخرجی میده کلآ یه کاری می کنن از مسلمون بودن پشیمان بشیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها