هزینه جراحی صرع در بیمارستان‌های پایتخت چه قدر است؟

اکثریت افراد مبتلا به صرع، با مصرف دارو می توانند بیماری خود را کنترل کنند. اما، درصدی از این بیماران می بایست تحت عمل جراحی قرار بگیرند.

هزینه جراحی صرع در بیمارستان‌های پایتخت چه قدر است؟

به گزارش خبر فوری ٬ بیماری صرع به عنوان یکی از معدود بیماری‌های وابسته به دارو است. بطوریکه اگر دارو‌های این بیماران هر لحظه در دسترس آن‌ها قرار نداشته باشد، سلامت آن‌ها تهدید می‌شود. از همین رو، بیماران مبتلا به صرع، وابستگی شدیدی به دارو‌های مصرفی دارند. در همین حال، درصدی از این بیماران که بیماری آن‌ها با دارو کنترل نمی‌شود، لاجرم کاندیدای جراحی می‌شوند.

پرویز بهرامی فوق تخصص صرع و نوار مغز به انجام ۱۰۰ جراحی بر روی بیماران مبتلا به صرع در بیمارستان خاتم الانبیاء اشاره کرد و گفت: نتایج جراحی بر روی این تعداد از بیماران، خوب بوده است.

وی در ارتباط با نحوه کنترل بیماری این افراد بعد از عمل جراحی، اظهارداشت: این دسته از بیماران به طور معمول یک سال بعد از جراحی تحت درمانی دارویی قرار می‌گیرند تا روند بیماری آن‌ها کنترل شود.

بهرامی با عنوان این مطلب که بیماری ۷۰ درصد مبتلایان به صرع با دارو کنترل می‌شود، افزود: از ۳۰ درصد افراد مبتلا به صرع که بیماری آن‌ها با دارو کنترل نمی‌شود، ۶۰ درصد به صرع به جراحی پاسخ می‌دهند.

این فوق تخصص صرع و نوار مغز، با اشاره به شیوع رو به افزایش صرع در دنیا، گفت: این روند در کشور‌های در حال توسعه از شدت بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به مواردی که می‌تواند منجر به صرع شود، افزود: تب و تشنج در کودکان، عفونت ها، ضربه‌های مغزی، تومور‌های مغزی و...، از علل بروز صرع تلقی می‌شوند. هرچند در حال حاضر، مسئله ژنتیک نیز مطرح است.

بهرامی به دارو‌های مورد نیاز بیماران مبتلا به صرع اشاره کرد و گفت: یک سری از دارو‌های قدیمی که تحت پوشش بیمه نیز هستند، در دسترس بیماران قرار دارد. اما، تهیه دارو‌های جدید که به بازار دارویی وارد شده اند، با مشکلاتی همراه است. به ویژه اینکه دارو‌های جدید تحت پوشش بیمه نیست و از همین رو، بیماران برای تهیه آن‌ها با مشکل مواجه هستند.

این فوق تخصص صرع و نوار مغز، در ارتباط با هزینه جراحی این دسته از بیماران، اظهارداشت: هزینه جراحی بیماران مبتلا به صرع در بخش خصوصی، ۵۰ میلیون تومان برآورد می‌شود که بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان آن برای کار‌های تشخیصی قبل از جراحی و ۳۰ میلیون نیز هزینه جراحی است.

وی ادامه داد: البته هزینه جراحی صرع در بخش دولتی و به دنبال اجرای طرح تحول سلامت، خیلی پایین است. بهرامی تاکید کرد: هرچند پرداخت این هزینه در کشور ما برای اکثر بیماران مقدور نیست، اما به نسبت سایر کشورها، این هزینه خیلی پایین است.

منبع: مهر

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • بيمار
    0

    ممنون كه ملاك گراني ارزاني خدمات درمان و غيره با كشورهاي ديگر قياس مي شود . ولي گرفتن مثلاً 1500هزار تومان كه به دلار برگرده مي شود تومان 1500/000تقسيم بر دلار 11700تومان امروز مي شود 128دلار و 2 سنت آيا دستمزد كمترين حقوق در امارات و عربستان 128دلار در ماه است ؟ حال اگر حقوق در سال 1357 يك دبير 4000 تومان باشد با دلار 7تومان مي شود 571دلار 4 سنت چيزي حدود 400درصد بيشتر يعني درآمد يك دبير 1397 -400درصد قدرت خريد كمتر شده . يعني يك دبير در سال 57 نسبت حالا مي شود 571 دلار ضربدر هر دلار 11700تومان مي شود شش ميليون ششصد هشتاد هزار تومان . يعني اگر معلم حدود 7ميليون بگيره تازه حقوقش هيچ اضافه نشده نسبت سال 57 لازم به ذكر است حقوق پرداختي معلم دبير رسمي ليسانس مثلاً فيزيك در سال 1397 مساوي 1450هزارتومان هست كه ما 1500هزار تومان= يك ميليو پانصد تومان حساب كرديم . لازم هست بدانيم اين حقوق يك ميليون پانصد كاملاً واقعي است كه شخص در مراكز تربيت معلم يا دبيري شهيد رجايي ليسانس گرفته و سال 1396 شروع بكار كرد مي باشد نه فردي با بيست سال سابقه كار البته اينم مي شود 2100 تا 2500 يعني دوميليون صد تا دوميليون پانصد دريافتي دبير بيست سال مهارت هست . به ريال حقوق به دلار درمان . تف و اف

  • علی
    0

    بیمارستان خاتم انبیا ماشالا سرگردنه‌ست، هر هزینه ای واسه هر درمانی رو نصف یا یک سوم بیشتر از جاهای دیگه می‌گیره، مثلا پت اسکن رو پنج ملیون می‌گیره در صورتی که در بیمارستان مسیح دانشوری سه و نیم و بینارستان شریعتی دو ملیون و هشتصد، بیخود منت بیمارستانای خارج رو سر ملت مریض نذارین

  • مریم
    0

    کاملا درسته خوب از یه بیمار ایرانی باید به اندازه ایرانی بودن و شهروند ایرانی پول بگیرن...منم یه معلمم و با ۲۰ سال سابقه ۲میلیون حقوق میگیرم

  • مریم
    0

    کاملا درسته خوب از یه بیمار ایرانی باید به اندازه ایرانی بودن و شهروند ایرانی پول بگیرن...منم یه معلمم و با ۲۰ سال سابقه ۲میلیون حقوق میگیرم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها