با آداب جالب و عجیب رستوران رفتن در کشورهای مختلف دنیا آشنا شوید

در این مطلب به موارد جالب و عجیبی از آداب رستوران رفتن در بعضی از کشورهای مختلف دنیا می‌پردازیم.

با آداب جالب و عجیب رستوران رفتن در کشورهای مختلف دنیا آشنا شوید

همه ما می‌دانیم که هنگام خوردن غذا نباید با دهان پر حرف بزنیم، با سر و صدا غذا خوردن زشت و آزار دهنده است و یا اینکه استفاده از تلفن همراه سر میز غذا بی احترامی به بقیه ی همراهان محسوب می شود، اما آداب رستوران رفتن در همه ی کشورها یکسان نیست. از طرفی، آگاهی از آداب و رسوم و عرف هر کشوری در هنگام سفر اهمیت زیادی دارد، چون ممکن است ناخواسته مرتکب کاری شویم که در فرهنگ آن کشور توهین و گستاخی محسوب می شود و بنابراین به دردسر بیفتیم. در ادامه به موارد جالب و عجیبی از آداب رستوران رفتن در بعضی از کشورهای مختلف دنیا می پردازیم.

با آداب جالب و عجیب رستوران رفتن در کشورهای مختلف دنیا آشنا شوید

۱- در پرتغال نمک و فلفل نخواهید

اگر نمک و فلفل را از قبل روی میز گذاشته باشند، ایرادی ندارد که به غذایتان کمی نمک یا فلفل بزنید. در غیر اینصورت، درخواست نمک و فلفل از پیشخدمت، توهین به توانایی آشپز در تشخیص مقدار چاشنی غذا محسوب می شود.

۲- در ایتالیا نخواهید که پنیر پیتزایتان را بیشتر کنند

علاوه بر این، برای ایتالیایی ها قابل قبول نیست که بخواهید غذای دریایی تان را با پنیر امتحان کنید. در حقیقت، در رستوران های ایتالیا، گاهی درخواست چیزی که از قبل درنظر گرفته نشده، بی ادبی محسوب می شود.

۳- در ژاپن برای تشکر، غذایتان را با سر و صدا بخورید

در بعضی کشورها هر نوع سر و صدایی هنگام غذا خوردن، مثل ملچ ملوچ کردن یا هورت کشیدن را بی ادبی می دانند. اما ژاپنی ها این کار را انجام می دهند تا به آشپز یا پیشخدمت نشان دهند که از غذایشان لذت می برند و قدردانی خود را اینگونه ابراز می کنند.

۴- در فرانسه صورتحساب را دنگی حساب نکنید

در فرانسه، در صورت امکان، از دنگی حساب کردن صورتحساب رستوران خودداری کنید، چون از شما یا هر کدام از افراد آن جمع انتظار می رود که پیشنهاد دهید تمام صورتحساب را متقبل شوید. با این حال، در بعضی موارد، این انتظار از کسی وجود دارد که جمعی را برای خوردن غذا در رستوران دعوت کرده. البته در مواردی هم دنگی حساب کردن ایرادی ندارد، مثل زمانی که با افراد زیادی یا همکاران تان به رستوران رفته باشید.

۵- در چین و کلمبیا غذایتان را تا ته نخورید

اگر از آن دست افرادی هستید که عادت دارند ذره ای از غذایشان را در بشقاب باقی نگذارند، هنگام رستوران رفتن در چین از این کار خودداری کنید. چینی ها خوردن غذا تا ته را بی ادبی می دانند چون تصور می کنند با این کار غیر مستقیم به آشپز یا میزبان می گویید که به اندازه ی کافی به شما غذا نداده. این مسأله در کشور کلمبیا هم وجود دارد.

۶- در چین، ماهی درون ظرف تان را برنگردانید

در بعضی از قسمت های کشور چین، این کار را مایه ی بدشانسی می دانند. اگر هنگام خوردن یک تکه ماهی، به استخوان آن برسید، نباید ماهی را برگردانید و به خوردن ادامه دهید. چینی ها معتقدند این کار نمادی از واژگون شدن قایق ماهیگیری است. در عوض این کار، باید از همان طرف، استخوان های ماهی را جدا کنید و به خوردن ادامه دهید.

۷- در استرالیا سر میز غذا درباره ی مسائل کاری حرف نزنید

استرالیایی ها معمولا ترجیح می دهند که هنگام غذا خوردن در مورد مسائل کاری بحث نکنند. البته این مسأله به شخص یا گروهی که با آن ها غذا می خورید بستگی دارد، اما باید به دنبال نشانه ای از سوی همراهان تان باشید تا متوجه تمایل یا عدم تمایل آن ها به بحث های کاری شوید.

۸- در قزاقستان، اگر فنجان چای تان را تا نصفه پر کنند نشانه ی خوبی است

در بعضی کشورها نصفه بودن نوشیدنی داخل لیوان یا فنجان قابل قبول نیست. اما در قزاقستان، این کار معنای خوبی دارد. در این کشور، نصفه بودن محتوای فنجان به این معنی است که چای تان گرم خواهد ماند، چون میزبان یا پیشخدمت دائماً فنجان شما را پر خواهد کرد و به این ترتیب تعامل وگفتگو بین شما ادامه خواهد داشت.

اما اگر میزبان یا پیشخدمت، فنجان تان را کامل پر کند، یعنی وقتش رسیده که آنجا را ترک کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها