وام خرید مسکن افزایش می‌یابد؟

معاون وزیر راه و شهرسازی می‌گوید: باید آن چه که ما تسهیلات می دهیم یک سهم درخوری از کل قیمت مسکن را به خودش اختصاص بدهد، وقتی که افزایش قیمت مسکن در این حد بوده است باید بتوانیم تسهیلات را متناسب با آن پیش ببریم.

وام خرید مسکن افزایش می‌یابد؟

در شرایطی که به تازگی وزیر راه و شهرسازی افزایش وام مسکن را منتفی دانسته بود، رئیس موسسه تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی معتقد است که تسهیلات مسکن باید متناسب با قیمت آن باشد. محمد شکرچی زاده، معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار می کند که تسهیلات مسکن باید سهم درخوری از کل قیمت این کالا را داشته باشد. بعد از برخی بحث ها درباره این که تسهیلات مسکن باید افزایش یابد یا نیابد، نظر وی را جویا شدیم.

با توجه به شرایط فعلی بازار، آیا افزایش تسهیلات مسکن به صلاح این بازار است یا خیر؟

در هرحال باید آن چه که ما تسهیلات می دهیم یک سهم درخوری از کل قیمت مسکن را به خودش اختصاص بدهد، وقتی که افزایش قیمت مسکن در این حد بوده است باید بتوانیم تسهیلات را متناسب با آن پیش ببریم ولی از آن طرف باید به محدودیت هایی که بانک ها و بازار سرمایه دارد توجه داشته باشیم.

با عنایت به این که شاهد افزایش بسیاری در قیمت مسکن بوده ایم، آیا افزایش تسهیلات منجر به این نمی شود که موج تورمی دیگری را در بازار شاهد باشیم؟

این اتفاق به سرعت به وقوع نمی پیوندد، چون عواملی که ایجاد تورم می کند؛ یعنی عوامل تاثیرگذار، آن قدر گسترده است که به نظر نمی رسد این حجم از نقدینگی که افزوده خواهد شد و از این طریق اضافه می شود، سهمش به اندازه ای باشد که بر روی قیمت مسکن تاثیر بگذارد، با این همه لازم است مطالعات دقیق تری انجام شود تا بتوان جواب روشن تری در این باره داد.

آیا اقدامی دراین خصوص در وزارت راه و شهرسازی مطرح است؟

موضوع در کارگروه مسکن با مدیریت معاونت مسکن و ساختمان دنبال می شود که البته از آخرین تصمیماتی که گرفته اند اطلاعی ندارم.

منبع: الف

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها