ابراهیم فیاض:

مجری‌های تلویزیون چهره زنانه دارند و ترویج هم‌جنس‌گرایی می‌کنند

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: مجری های امروز سلبریتی شده صداوسیما همه چهره زنانه دارند و کلامشان عشوه گرایانه است، پیشتر مهران مدیری، محمدرضا گلزار، رضا رشیدپور و اکنون علی ضیا.

مجری‌های تلویزیون چهره زنانه دارند و ترویج هم‌جنس‌گرایی می‌کنند

ششمین نشست از سلسله نشست‌های بررسی آسیب‌های اجتماعی در ایران با موضوع تخصصی «سلبریتیسم» عصر چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ با حضور و سخنرانی دکتر ابراهیم فیاض، مردم‌شناس و عضو هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و سید احمد موسوی صمدی، مدیر گروه اجتماعی شبکه چهارم سیما در خانه مهر رضا برگزار شد.

ابراهیم فیاض در این نشست گفت: افسار سیاست امروز ایران را در دستان اقتصاد سرمایه‌داری پست مدرن دانست و گفت: سیاست امروز ما مقولات جامعه را بدن‌مند کرده است. فلان سلبریتی مرد که مجری برنامه‌ای است فلان سلبریتی بازیگر را دعوت کرده و در برنامه به او می‌گوید که تو هر روز خوش‌پوش‌تر و تودل‌بروتر می‌شوی؟تاک‌شوهای تلویزیون دقیقا در حال ترویج همجنس‌گرایی است. تاثیر این برنامه آنقدر زیاد است که وقتی مجری آن یک آخوند سلبریتی را دعوت می‌کند، بعدها آن آخوند ممنوع التصویر می‌شود. صدا و سیما سلبریتی‌ها را مرجع کرده و شبکه‌های اجتماعی نیز تولید آنها را بیشتر از پیش کرده است.

این عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: مجری‌های امروز سلبریتی شده صدا و سیما همه چهره‌ای زنانه دارند و کلامشان عشوه‌گرانه است و مدام هم بازتولید می‌شوند. پیشتر مهران مدیری، محمدرضا گلزار، رضا رشیدپور و اکنون علی ضیا. این ساختار دارد ما را به سمت همجنس بازی هدایت می‌کند. این مجری‌های عشوه‌گر جامعه ما را غربی‌تر از غرب کرده‌اند. جامعه امروز غرب بسیار عفیف‌تر از جامعه ماست. ما برای کنفرانس‌های علمی بسیار به غرب رفته‌ام. اکنون در غرب روابط بویژه در مباحث و مراکز فکری اخلاقی‌تر از جامعه ماست. دانشگاه‌های امروز ما غربی‌تر از غرب است اما محتوای هیچ غربی و علمی نیست.

فیاض در بخش دیگری از سخنانش به موقتی بودن سیطره سلبریتی‌ها اشاره کرد و گفت: ما امروز یک جامعه بی‌ارزش قانونی داریم. نه درس می‌خوانیم و نه کار می‌کنیم فقط می‌توانیم موادمخدر را با کمترین هزینه و زحمت مصرف کنیم و مثل سلبریتی‌ها حالمان را عوض کنیم. دوره‌ای را پیشبینی می‌کنم که ما از سلبریتی گذر کرده‌ایم اما هیچ گروه مرجعی نخواهیم داشت. این سال‌ها نیز مردم آرام آرام متوجه قصه شده‌اند و این آگاهی در سطح جهان دارد اتفاق می‌افتد.

وی افزود: نهضت جلیقه زردها در فرانسه که مرجع مردم شده‌اند همه متفکرند. سلبریتی‌ها آخرین سوژه‌های مبتذل هستند. امروزه حتی فوتبال هم اهمیت چندانی ندارد. متاسفانه اما تاثیر خود را گذاشته‌اند. ما داشتن رییس جمهوری را که حرفایش سر و ته ندارد و مدام وعده از آینده می‌دهد، مدیون اینها هستیم. بازار سرمایه‌داری دست به دست سلبریتی‌ها داد برای داشتن این رییس جمهور. برای رییس جمهور هم دیگر هیچ چیز اهمیتی ندارد. در آمریکا وقتی رییس جمهور درباره یک میلیون دلار در تلویزیون حرف می‌زد سروصداها بالا می‌رود، اما رییس جمهور ما درباره ۵۰ میلیون دلار و هدر رفتنش صحبت می‌کند و آب از آب تکان نمی‌خورد. برایش مهم نیست چرا که رای خود را به کمک سلبریتی‌ها بدست می‌آورد.

منبع: مهر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • هاشمی
    6

    خدامیارزه پدرومادرت رو..شیرمادرت حلالتـ..ای ول دادری مخصوصا اون تیکه حرف اخرش

  • بی طرف
    2

    من گمان نمی کنم شخصی با سلامت کامل جنسی و وضعیّت نورمال روحی و روانی بتواند از تماشا کردن چهره هایی مثل مدیری یا رشیدپور و ... تحریک شود، و این را هم مطمئن هستم تا کسی خود پیش ذهنیّتی در این خصوص نداشته باشد حتّی به مخیّله اش هم خطور نمی کند که چنین چیزی امکان دارد... پیشنهاد می کنم صاحب نظر محترم خود را به روان پزشک معرّفی کند ... تنها موردی که پس از فکر کردن بسیار در این مورد می تواند جواب این مسأله باشد احتمالا سه تیغ کردن صورت توسط این مجری هاست البته گلزار سه تیغ هم نمی کند ... لحن شان هم مؤدبانه و مردانه است ... حالا چرا جناب شان به فکر هم جنس بازی افتاده اند الله اعلم ... نمی دانم شاید انتظار داشتند که حتما این دوستان ریش نامرتّب گذاشته و موهای شان را شانه نکنند و نازیبا و خشن صحبت کننند تا کسی خدایی نکرده تحریک نشود .... پناه می برم به خدا ....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      چرا که نه من واقعا اونارومیبینم تحریک میشم

  • مهرشاد
    2

    واقعا واسه یه فردی که دانشگاه رفته دنیا دیدس دکتره و احساس همجنسگرایی نسبت به یه مجری مرد تلویزیونی داره متاستفم. فقط یه سوال....مدرک دکترا تون رو از کدوم پارک خریدین خیلی سوال برام؟

  • اكبر
    0

    ما چقدر بيچاره شديم كه عضو هيئت علمي مهمترين دانشگاه كشورمون ذره اي از علم برخوردار نيست . شما ها همين قدر كه به جامعه ضرر نزنيد خودش بزرگترين سود براي ماس . نخواستيم شما به فكر جامعه باشيد . سودتون را نخواستيم . وجدانن فقط ضرر نزنيد . بشين تو دفتر دانشگاه انگيري بيرد بازي كن تا وقت بگذره ساعت كاري هم كه تموم شد برو خونه پلي استيشن بازي كن . دولت هم از ماليات هايي كه ما ميديم حقوق شما رو ميده . نترس . اگر حرف نزني اخراجت نميكنن . نگران نباش . اصلا اگر اخراجت كردن آقا با ما . تو چي كار داري . اصلا ما مردم خودمون حقوقتو ميديم عزيزم . الان من به شما گفتم عزيزم تهمت نزني به من هم بگي همجنسگرا . هر كي بگه عزيزم همجنسگرا نيست ها . آقاي دلسوزه جامعه

  • Nazanin
    0

    خیلی حرفای مسخره و بی خودی زدن اگه می خوای درباره بازیگرا انتقاد کنی حداقل چرت و پرت نگو یه عالمه دلیل روشن و منطقی برای صحبت دربارشون هست چرا مزخرفترین و پرت ترین و اشتباه ترین افرادو موضوع ها رو انتخاب کردید

  • ماهرپ خانی
    0

    واقعا متاسفم برای چنین طرز فکر هایی واقعا چرا آخه؟‌؟

  • یکی
    1

    وات؟جناب فازت چیه؟؟مثلا تو مدرک داری؟؟کسی که با دیدن رشید پور و مهران مدیریی تحریک میشه باید سرشو زد.اولین نفرم خودتی...ریدم تو روح کسی که به تو مدرک داده...برو مغزتو لیف بکش بدبخت

  • ناشناس
    0

    آخه این انصافه توی مغزت چی میگذره برای دیده شدن چه
    کارهایی که نمی کنید هر چی حرف از دهنت درمیاد باید به
    دیگران نسبت بدی مریض روانی شما خوبی پاک و مطهر بقیه بد ؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    اگر تا حالا مردم راجب این مسئله فکر نمی‌کردن الان فکر میکنن . از فکرهای مسموم بیاید بیرون . متاسفم

  • نابلد
    1

    وقتی پول یا مفت فله ای به ادم های بی جنبه ای مثل این چند نفر داده بشه همین میشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها