در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد؛

علیجانی: عقبه فکری اصلاح طلبان عامل پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری بود/ تا ۱۴۰۰ به حمایت خود از روحانی ادامه می دهیم

عضو فراکسیون امید گفت: عقبه فکری اصلاح طلبان در جریان انتخابات ریاست جمهوری عامل اصلی پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری بود.

علیجانی: عقبه فکری اصلاح طلبان عامل پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری بود/ تا ۱۴۰۰ به حمایت خود از روحانی ادامه می دهیم

محسن علیجانی عضو فراکسیون امید مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره اظهارات پیاپی محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور مبنی بر اینکه جریان اعتدالی هیچگاه در انتخابات ریاست جمهوری با اصلاح طلبان تندرو ائتلاف نکرده است، اظهار کرد: درباره روند شکل گیری دولت یازدهم و‌ دوازدهم باید به این موضوع اشاره کنم که این دو دولت مورد حمایت اصلاح طلبان بوده است و براین اساس رئیس جمهور توانسته است آرای مدنظر را کسب کند.

وی افزود: البته در جریان و فرآیند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۲ و ۹۶ در کنار اصلاح طلبان، جریاناتی مثل حزب اعتدال و‌ توسعه و تشکل هایی به نام اعتدال و بخشی از اصولگرایان فعالیت چشمگیری در حمایت از رئیس جمهور داشتند که این فرآیند در نتیجه سبب پیروزی شد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس تصریح کرد: واقعیت این است که در جریان انتخابات ریاست جمهوری ائتلاف نوشته شده و مکتوبی بین اصلاح طلبان و دولت وجود نداشت ولی مشخص است که اگر ما حمایت از دولت را به ۱۰۰ درصد تقسیم کنیم ۸۰ درصد آن به اصلاح طلبان باز می گردد و بقیه به حزب اعتدال و توسعه و سایر جریانات تعلق دارد.

علیجانی خاطرنشان کرد: عقبه اجتماعی که از دولت تدبیر و امید حمایت کرد بیشتر به اصلاح طلبان تعلق خاطر داشت و این یک واقعیت است.

وی تاکید کرد: اصلاح طلبان تا به امروز از دولت روحانی توقع خاصی نداشتند و ندارند از این رو ما تا سال ۱۴۰۰ از دولت در بدنه جریان اصلاحات حمایت می کنیم در عین حال قطعا اگر نقدی هم مطرح باشد انجام خواهیم داد.

عضو فراکسیون امید گفت: اظهاراتی که از سوی آقای واعظی درباره انتخابات مطرح شده قطعا باید از سوی خود وی تشریح و توضیح داده شود اما بنده صراحتا درباره نقش اصلاح طلبان در دو انتخابات ریاست جمهوری گذشته صحبت کردم.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها