راسل بیکر برنده ۲ جایزه «پولیتزر» درگذشت

راسل بیکر نویسنده، روزنامه‌نگار و مجری آمریکایی که ستون‌های طنزش در روزنامه «نیویورک تایمز» و ۳۶ روزنامه دیگر او را از یک ویرجینیایی ساده به یکی از مشهورترین نویسندگان آمریکایی بدل کرده‌ بود، در سن ۹۳سالگی درگذشت.

راسل بیکر برنده ۲ جایزه «پولیتزر» درگذشت

بیکر که می‌توان او را در کنار ستون‌نویس معروف «آرتور بوخوالد» (‌که در سال ۲۰۰۷ درگذشت) یکی از معروف‌ترین طنزنویسان روزنامه‌ای عصر خود دانست، دوشنبه شب در خانه‌اش در «‌لیسبورک»‌ از دنیا رفت. او در سال ۱۹۶۲ به عنوان ستون‌نویس در نشریه «نیویورک تایمز»‌ مشغول به کار شد و با نوشتن این ستون‌ها با به کاربردن شخصیت‌ها و گفت‌وگوهای ساختگی توانست نسل جدیدی از مخاطبان را به خود جذب کند. بیکر در سال ۱۹۷۹ برنده جایزه «‌پولیتزر» شد.

او برای نسل تماشاگران تلویزیون نیز چهره ناآشنایی نبود چرا که از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۴ مجری برنامه «تئاتر شاهکار» بود.

راسل بیکر همچنین نویسنده ۱۵ کتاب است که ازجمله آن‌ها می‌توان به کتاب «‌بزرگ شدن» اشاره کرد؛ او در این کتاب خاطرات دوران غمگین جوانی، مادر الهام‌بخشش و آمریکا در بحبوحه جنگ‌ها را مرور می‌کند. این کتاب دومین جایزه «‌پولیتزر»‌ برای زندگی‌نامه را برای او به ارمغان آورد. در کنار دو جایزه «پولیتزر»، او موفق به کسب دو جایزه «جورج پولک» (درحوزه روزنامه‌نگاری) برای گزارش‌های خود در سال ۱۹۷۸ و موفقیت‌هایش در این حرفه در سال ۱۹۹۸ شد.

بیکر پس از بازنشسته شدن از نشریه «تایمز» برای مجله « نقد کتاب‌های نیویورک تایمز» در حوزه‌های سیاست، ‌تاریخ، روزنامه‌نگاری و دیگر موضوعات نوشت. مجموعه‌ای از تمامی این مقالات با نام «نگاهی به گذشته» در سال ۲۰۰۲ منتشر شد.

منبع: خبر آنلاین

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها