سخنگوی هیات رئیسه مجلس:

خودروسازان باید به تعهداتشان درباره خودروهای پیش‌فروشی پایبند باشند/ نباید اختیار قیمت‌گذاری خودرو را از شورای رقابت می‌گرفتیم

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر پیش‌فروشی که خودروسازان انجام دادند و بر مبنای هر قراردادی که بوده باید بر آن عمل کنند.

خودروسازان باید به تعهداتشان درباره خودروهای پیش‌فروشی پایبند باشند/ نباید اختیار قیمت‌گذاری خودرو را از شورای رقابت می‌گرفتیم

بهروز نعمتی نماینده تهران و سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین با اشاره به افزایش قیمت خودروی داخلی و اعتراض مردم نسبت به این موضوع، گفت: در بحث قیمت گذاری خودرو یک اشتباهی شد و اختیار را از شورای رقابت گرفتیم و به سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان دادیم. به اعتقاد بنده این اشتباه محرزی است؛ به دلیل اینکه هم تولید کننده، وزارت صمت است و هم قیمت گذار هم و در این شرایط در حق مردم اجحاف می‌شود.

او با انتقاد از قیمت گذاری خودرو از سوی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، ادامه داد: نتیجه سپردن قیمت گذاری به سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان این است که خودروساز هر روزی موضوعی را مطرح می کند و قیمت را افزایش می‌دهد. از سوی دیگر باید مشکلات خودروسازان را هم بشنویم. خودروسازان اعلام می کنند که قیمت تمام شده خودرو، به دلیل افزایش مواد اولیه خودروسازان دارند، بالا است و آنها به جایی رسیدند که باید قیمت خودرو را افزایش دهند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اما آن کسی که می‌تواند این کفه را با هم تنظیم کند شورای رقابت بود و حالا شورای رقابت کنار رفته و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان باید به این موضوع برسند. یک طرفه به قاضی رفتن اشتباه است اما موضوع مهم تر اینکه هر جایی که خودروسازان تعهد دادند باید تعهد خود را انجام دهند.

نعمتی با اشاره به پیش فروش خودروسازان، گفت: هر پیش فروشی که خودروسازان انجام دادند، بر مبنای هر قراردادی که بوده باید بر آن عمل کنند. باید مطابق با قراردادی که به مردم خودروها را پیش فروش کرده اند به آنها خودرو بفروشند.

این عضو هیات رئیسه مجلس در خصوص اقدام مجلس برای حل مشکلات مردمی که خودرو پیش فروش شده را خریداری کرده اند، تاکید کرد: کمیسیون صنایع به شدت پیگیر این موضوع است و جلسات را با خودروسازان و هم با وزیر و معاونین وزیر گذاشتند و پیگیر هستند.

منبع: اعتمادآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها